Even voorstellen!

Stel je hier even voor.
tsjoe1981
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jul 2019, 11:19

Even voorstellen!

16 okt 2019, 23:33

Mijn naam is Matthew, 38jr en woon in Alkmaar. Sinds afgelopen juli heb ik al veel op het forum gelezen. Achteraf had ik dat beter voor aankoop kunnen doen. Ik zag een clubman s uit 2008 te koop in mijn favoriete kleur 'hot chocolate brown' volledig fabriek af Schnitzer uitgevoerd. Na een flinke proefrit koop gesloten, maar in de eerste week knapte 1 van de zuigers spontaan. Schade was zodanig dat revisie niet meer mogelijk was. Gelukkig viel alles onder garantie en heb ik het nieuwe blok reeds ingereden en is de schnitzer software inmiddels weer aangesloten. Mede door jullie aanstelijkheid gna gna :yeah afgelopen maanden behoorlijk wat mods uitgevoerd, zowel optisch, motorisch als softwarematig. Ik zal daar binnenkort even een lijstje van maken met enkele pics! Bovenste foto's van aankoop, onderste met nodige mods. Binnenkort meer gedetaileerdere foto's! Weet niet of het toegestaan is foto's met kenteken te plaatsen? Ben niet zo'n digitale held die dit even weg kan blurren.... Excuus daarvoor

Groeten van Matthew, Alkmaar
Laatst gewijzigd door tsjoe1981 op 17 okt 2019, 00:16, 5 keer totaal gewijzigd.
tsjoe1981
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jul 2019, 11:19

Re: Even voorstellen!

16 okt 2019, 23:38

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Even voorstellen!

17 okt 2019, 21:06

Welkom en mooie clubbie. Benieuwd naar de modlist en wishlist .

Kenteken is geheel aan jezelf. Scheelt een hoop energie om ze niet te blurren.

Veel veilige en plezierige kilometers.
Afbeelding
tsjoe1981
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jul 2019, 11:19

Re: Even voorstellen!

18 okt 2019, 00:09

Dank je wel Daniel!

Motorisch;
Ik had dit type Clubman al jaren in het vizier, mede door een artikel welke ik ooit tegen kwam in een autoblog. Zag er zelden 1 te koop staan en ben 3 jaar geleden al eens naar Duitsland gereden omdat er 1 werd aangeboden. Het motortje liep stationair onregelmatig en leek ook wat te pingelen. Heb die toen met moeite laten staan omdat 13K voor mij toen teveel risico was. Had er geen goed gevoel bij. Afgelopen juli, bijna 3 jaar later, reed ik langs een exporteur bij mij om de hoek en zag mijn huidige clubman staan met complete historie. Hij was door de vorige eigenaar ingeruild voor een nieuwe auto. Testrit verliep vlekkeloos, maar domme pech volgde een week na aankoop ondanks een anwb keuring vooraf. Een zuiger knapte en maakte onherstelbare schade. Schadepost zo'n 5dzd en ik zag mijn geest al dwalen. Gelukkig had ik 3mnd garantie op alle draaiende delen van de auto en werd alles keurig netjes vervangen en mocht ik mijn clubbie gaan inrijden op de standaard ECU.... Mijn garage zei; rij eerst maar eens 5000KM en kom dan maar terug om olie te verversen en controle van het blok. Olie zag er na 5dzd kraakhelder uit en had ook nauwelijks wat verbruikt. Toen (een maandje geleden) hebben we besloten om de Schnitzer software aan te sluiten en heb ik hem meteen op maat laten Tunen bij AMT. Tevens wat instellingen laten wijzigen m.b.t. de ontsteking waardoor de turbo op toeren blijft bij gas los en het "turbogaatje"wat er was is ook verdwenen. Een leuke bijkomstigheid is dat het uitlaatje soms luide knallen geeft wanneer ik in hoge toeren over schakel. Zelf heb ik een blow-off valve gemonteerd puur voor de leuk. Ik heb niet de indruk dat dit buiten de whoosh om extra vermogen opleverd.
Al met al is het dagelijks feest om in te rijden!

Optisch:
Over smaak valt altijd te twisten en gelukkig ook maar anders werd het wel erg saai op de weg! Eigenlijk ben ik vrij snel begonnen met het de-chromen omdat ik uiteindelijk een strakke black-brown clubbie wil hebben. Beltline, deurgrepen, tankdop, velgen, grill en koplampen hebben het moeten ontgelden aangezien ik niet zo van het chroom ben. Opmerkelijk wel aangezien ik oorspronkelijk ben gevallen op de auto uit de volgende link:

https://www.ac-schnitzer.de/en/mini/clu ... n-r55.html

En dan krijg je geregeld te horen; Nou heb je hem en dan ga je hem totaal veranderen haha

Wensen:
Het enige wat op dit moment nog chroom is zijn de roostertjes boven de uitlaten en de ondergril in mijn voorbumper. Als iemand tips of suggesties heeft, ik wil ze graag piano black!
Grill omlijsting had ik hot chocolate brown gespoten maar heb vorige week een nieuwe besteld omdat meerdere clips waren afgebroken. Uiteraard ook in glans zwart :-)
Verder zijn alle logo's en stickers verwijderd op moment van schrijven. Cooper s logo achter komt nog terug in zwart met een bruine "S" net als op de side-scuttles.
De rode remklauwen zijn niet mijn ding, ik denk er over ze goud te spuiten. lijk mij een mooiere combi met bruin

Goed, heel verhaal weer. Mod-list is comming soon!
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Even voorstellen!

18 okt 2019, 19:39

Lekker bezig en mooi dat je van de nood ook een deugd hebt kunnen maken en met een fris blok kunt touren.

Vind de kleur wel chique. En dan optisch deze aanpassingen. Leuke combi. Dechromen kan ik me met deze kleurencombinatie wel voorstellen.

Ben benieuwd wat er nog meer aan gaat komen gezien hetgeen je al gedaan hebt.
Succes!
Afbeelding
tsjoe1981
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jul 2019, 11:19

Re: Even voorstellen!

30 dec 2019, 09:05

Modlist:

Extern zelf aangepast:
- koplamringen zwart
- grillomlijsting zwart
- koplampen gesmoked
- logo zwart
- grotere air intake, rooster goud gespoten
- beltline zwart
- zonneband zwart
- dinamische knipperlichten smoke
- sidescuttles zwart
- zijschermen zwart gewrapt
- remklauwen geverft
- 18" schnizervelgen in two tone gespoten hot-chocolatebrown/zwart
- wielmoerdoppen hot chocolate brown gespoten
- nieuwe centercaps schnitzer
- chrome tankdop zwart gespoten
- alle deurhendels zwart met goude "vlag"
- cooper s logo zwart
- spoiler 3e remlicht opnieuw zwart gespoten
- led kenteken verlichting wit
- nieuwe antenne geplaatst
- luxe kenteken platen
- achter reflectoren zwart gespoten
- clubman letters zwart op achterdeuren

Fabriek af:
- schnitzer pedalen
- Schnitzer pookknop
- Schnitzer handrem
- Schnitzer mattenset
- Schnitzer getuned software
- Schnitzer schroefset en onderstel
- Schnitzer uitlaaatsysteem li/re 110mm
- Schnitzer bodykit

Motorisch zelf aangepast:
- blowoff valve
- pops&bangs via AMT tuning v.a. 3500 toeren
- nieuwe hardere zuigers en veren
- Oil catchcan

Intrieur:
- OBD cauge
- Mini led logo's in de deuren
- rgb led onder dashboard
- rgb led in kofferbak
- rgb led onder stoelen
- dashbord panelen in hot chocolate brown gespoten
- soundbar pioneer incl woofer onder dubbele bodem
- startknop chrome
- chrome mini logo deurpinnen
- britischflag gordelhoezen
- britischflag cover binnenspiegel
- britisch flag cupholders

En dan ben ik vast nog e.e.a. vergeten :lol:
Laatst gewijzigd door tsjoe1981 op 06 jan 2020, 22:59, 8 keer totaal gewijzigd.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Even voorstellen!

30 dec 2019, 09:58

Prachtige Clubman Matthew!
Gelukkig is de motor onder garantie gerepareerd!
Wens je nog veel rijplezier.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Even voorstellen!

30 dec 2019, 14:12

Welkom Matthew,

mooie Clubman, ik heb zelf een R55 Clubman Cooper Hampton.

Voor wat betreft je roostertjes achter boven je uitlaten. Je huidige zijn de chromeline editie en ze zijn er ook gewoon zonder dat chrome randje te krijgen, check op onderstaande link item(s) 5, links en rechts. Jij hebt er nu item(s) 6 inzitten, zijn dus gewoon te bestellen bij de dealer.

https://minishop.ekris.nl/50619-mini-co ... id=51_6702

Hetzelfde geldt voor je onderste gril in je voorbumper, jij hebt item 7 nodig en in je huidige bumper zit item 8 chromeline editie:

https://minishop.ekris.nl/50619-mini-co ... id=51_6220

Als je ze bij Ekris besteld krijg je op de achterste grilletjes nog 10% korting.

Gr. Milco
tsjoe1981
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jul 2019, 11:19

Re: Even voorstellen!

31 dec 2019, 15:48

Schroefie schreef:
30 dec 2019, 14:12
Welkom Matthew,

mooie Clubman, ik heb zelf een R55 Clubman Cooper Hampton.

Voor wat betreft je roostertjes achter boven je uitlaten. Je huidige zijn de chromeline editie en ze zijn er ook gewoon zonder dat chrome randje te krijgen, check op onderstaande link item(s) 5, links en rechts. Jij hebt er nu item(s) 6 inzitten, zijn dus gewoon te bestellen bij de dealer.

https://minishop.ekris.nl/50619-mini-co ... id=51_6702

Hetzelfde geldt voor je onderste gril in je voorbumper, jij hebt item 7 nodig en in je huidige bumper zit item 8 chromeline editie:

https://minishop.ekris.nl/50619-mini-co ... id=51_6220

Als je ze bij Ekris besteld krijg je op de achterste grilletjes nog 10% korting.

Gr. Milco
Bedankt Niek en Milco! Milco, jij kent gewoon het hele onderdelenboek uit je hoofd? :-)) Net even gekeken naar je Hampton Clubman, prachtig met die zwarte velgen, maar ook van binnen mooie details :icon_top:

Maar deze links heb ik wat aan. Thanks!!
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Even voorstellen!

31 dec 2019, 16:04

Geen dank Matthew,

Ik heb hetzelfde met de ondergril gehad van mijn R56 Cooper. Daar had je op de onderste gril ook zo'n Chrome Line exterieur randje. Ik dacht toen nog, onderste gril verwijderen, even dat chrome randje verwijderen en terug plaatsen maar wat bleek, onder dat middelste chrome randje zatten inkepingen voor het vast klikken van dat chrome randje dus zag zonder er niet uit. Toen op zoek gegaan en dan blijkt er gewoon een zwarte variant te zijn zonder randje.

Afbeelding

Succes met modden :icon_top:
tsjoe1981
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jul 2019, 11:19

Re: Even voorstellen!

31 dec 2019, 16:15

Kijk, dat bedoel ik, dat ziet er toch een stuk sportiever uit zo!

Mijn voorkant ziet er nu nog zo uit:
IMG_20191230_101607 r55 front.jpg
Spuiten zal niet meevallen. heb wel eens eerder iets geprobeerd maar blijft erg kwetsbaar. Denk dat ik maar voor het "nieuwe randje" ga
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Even voorstellen!

01 jan 2020, 11:03

Hoi Matthew! Ook via deze weg Welkom bij de NewMiniClub. Hele gave Clubman heb je. Wees er zuinig op! Groeten, Maurice
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
tsjoe1981
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jul 2019, 11:19

Re: Even voorstellen!

01 jan 2020, 12:19

Hoi Maurice, dank je. Zuinig, dat ben ik zeer zeker! Die van jou ziet er ook strak uit. Heb jij je ramen extra getint of lijkt dat zo? Die van mij zijn ook getint maar een stuk lichter lijkt wel.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Even voorstellen!

01 jan 2020, 12:31

tsjoe1981 schreef:
31 dec 2019, 16:15
Kijk, dat bedoel ik, dat ziet er toch een stuk sportiever uit zo!

Mijn voorkant ziet er nu nog zo uit:

IMG_20191230_101607 r55 front.jpg

Spuiten zal niet meevallen. heb wel eens eerder iets geprobeerd maar blijft erg kwetsbaar. Denk dat ik maar voor het "nieuwe randje" ga
Oh ja, jij hebt een S-bumper, dan volstaat alleen de onderste gril vervangen :icon_top: .
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Even voorstellen!

02 jan 2020, 07:42

tsjoe1981 schreef:Hoi Maurice, dank je. Zuinig, dat ben ik zeer zeker! Die van jou ziet er ook strak uit. Heb jij je ramen extra getint of lijkt dat zo? Die van mij zijn ook getint maar een stuk lichter lijkt wel.
Hoi! Ramen zijn niet extra getint. Is origineel af fabriek plus ik heb zonneschermen achter. Vandaar dat het zo donker oogt. De voorste zijruiten zijn wel getint, met een folie die nog net wettelijk is toegestaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding

Terug naar “Who are U?”