Ooit een Innocenti Cooper en nu een Mini Cooper R50

Stel je hier even voor.
prensel
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 jan 2020, 07:46

Ooit een Innocenti Cooper en nu een Mini Cooper R50

03 feb 2020, 14:57

Hallo allemaal,

Ik ben Paul en vele jaren geleden racete ik met een Innocenti Cooper in de Mini Challenge op de diverse circuits.
Nu zon dikke 20 jaar later heb ik (voor mijn dochter) vorige week weer een Mini gekocht, deze keer een rode Cooper R50 met zwart dak (de typische Inno kleuren).

De Mini heeft/had een defekte Midland bak maar sinds zaterdag ligt er een Getrag 6 bak klaar om in te bouwen.
En waarschijnlijk zal dat niet het laatste zijn waar ik aan ga sleutelen :-)
IMG_7528.jpg
 

Groeten,

Paul
 
 
 
Laatst gewijzigd door prensel op 05 feb 2020, 18:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3238
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Ooit een Innocenti Cooper en nu een Mini Cooper R50

03 feb 2020, 20:34

Van harte welkom Paul,

genoeg info hier te vinden en de midland bak was niet 1 van de beste als ik hier de topics op na lees. Mooi als je dit zelf kan doen.
Mocht je op zoek zijn naar onderdelen dan kun je terecht bij auto Spenkelink, MINIparts24.nl of bij GeaR53 (Facebook).

Naast dit forum is dit ook een handige link voor onderhoud, schema's etc:

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/

Selecteer je R50 / uitvoering en veel schema's, werking en onderhoud te vinden vwb je MINI.

Veel sleutel plezier en misschien leuk om je vorderingen (tekst/foto's) bij te houden in een topic in Show Your Ride.

Mvg. Milco
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Ooit een Innocenti Cooper en nu een Mini Cooper R50

04 feb 2020, 10:11

Welkom Paul.

Ik ben benieuwd naar je plannen met de Mini. :)
Gebruikersavatar
YannickM
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Mortsel
Berichten: 121
Lid geworden op: 12 feb 2019, 11:42

Re: Ooit een Innocenti Cooper en nu een Mini Cooper R50

04 feb 2020, 13:57

Toevallig zin om de versnellingsbak conversie 2x maal te doen. Ik ben zelf niet handig genoeg om het te doen. Kost me net teveel om te laten doen.
Ik grap natuurlijk maar, veel succes met het sleutelen.
Veel plezier aan je dochter met haar cooper!
768
prensel
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 jan 2020, 07:46

Re: Ooit een Innocenti Cooper en nu een Mini Cooper R50

04 feb 2020, 16:37

Inmiddels heb ik bijna alles compleet om de Getrag in te gaan bouwen en als het mee zit is dat volgende weekend allemaal aan de beurt.
Wat ik nog mis is de linker aandrijfas (rechts heb ik) en mogelijk een R53 vliegwiel met koppeling en startmotor.
Ik weet nl niet of het R50 vliegwiel en koppeling gebruikt kan worden voor de R53 Getrag bak die ik heb liggen anders moet ik die nog ergens vandaan halen. Wellicht dat ik op RealOEM eea kan vergelijken of anders moet ik de TIS CD'jes er maar eens bij pakken.
De ombouw handleiding die ik ergens vandaan heb gaat over ombouw naar een R56 Getrag en daar gebruiken ze ook andere R56 assen en vliegwiel/drukgroep bij. Maar omdat dit van R50 naar R53 is vermoed ik dat behalve de aandrijfassen met andere splines de rest hetzelfde zou kunnen zijn.

Overigens weten iemand met welke diagnose de R50 het beste te lezen en/of instellen is ?
Ik heb een Bosch KTS520 tot mijn beschikking en ook nog wat ander BMW OBD spul uit een BMW verleden.
Gebruikersavatar
YannickM
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Mortsel
Berichten: 121
Lid geworden op: 12 feb 2019, 11:42

Re: Ooit een Innocenti Cooper en nu een Mini Cooper R50

05 feb 2020, 09:23

Ik heb deze guide gevonden om het werkje te doen.
Staan artikellijsten op en een mooie weergave van wat je stap voor stap moet doen.
Dit artikel heeft me doen inzien dat het werk te groot is voor mij.. Hopelijk kan jij er wel wat mee.

768
prensel
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 jan 2020, 07:46

Re: Ooit een Innocenti Cooper en nu een Mini Cooper R50

05 feb 2020, 18:04

Die handleiding heb ik inderdaad ook maar ik heb voor een R53 bak gekozen ipv een R56.
Ben er inmiddels ook achter dat ik toch een ander vliegwiel en bijbehorende clutch en startmotor moet hebben aangezien de R50 een diameter van 200mm heeft en de R53 iets groter is (210 of 220).
Verder heb ik vrijwel alles van dat lijstje dus hopelijk heb ik alles voor het weekend compleet en kan het sleutelwerk beginnen.

Terug naar “Who are U?”