Even voorstellen maar...

Stel je hier even voor.
Thijn
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2021, 12:33

Even voorstellen maar...

13 jul 2021, 14:11

Hey, Hallo

Ik ben Thijn, 42 jaar en kom uit het altijd gezellige Alkmaar :D

Aangezien ik de Mini echt erg leuke autos vind, heb ik altijd gezegt deze ga ik kopen voor mn vrouwke,, en nu met het slechter worden van haar eigen auto wil ik dat toch echt is een keer doen.

En in mijn zoektocht naar die leuke 2de auto voor mijn vrouwke, kwam ik dus deze site tegen.
Dus Hallotjes. :)(

Aangezien ik hier toch wel erg veel informatie terug kan vinden, heb ik mij aangemeld.
Daarnaast hoop ik ook feed back te krijgen mits ik ooit vragen en/of storing mocht krijgen.
En miss dat jullie in mijn huidige zoektocht kunnen adviseren. :-))

Zoals je kan lezen gaat de mini een 2de auto worden. en is mijn hoofdauto een Vw Passat Variant.

Ik ben nu een beetje op zoek in het bouwjaar 2001 t/m 2005, aangezien deze motortype R50 t/m R53 hebben en ik had gelezen dat deze toch wel het betrouwbaarst zijn. Kunnen jullie dat beamen??

Heb inmiddels toch ook wel een hoop narigheden gelezen. maarjah welke autos hebben geen kwaaltjes.
Kunnen jullie een bepaald type / bouwjaar aanraden??

En ja alles reilt en zeilt met goed onderhoud, en moet je het ook treffen met een goeie auto dat weet ik wel.
Maar denk toch ook dat de eerste stap is, om de juiste auto te kopen.

:rijden
Gebruikersavatar
YannickM
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Mortsel
Berichten: 121
Lid geworden op: 12 feb 2019, 11:42

Re: Even voorstellen maar...

14 jul 2021, 10:33

Zoals je zelf al zegt blijft het onderhoud van de auto het belangrijkst.
Als je voor de ONE of COOPER (r50) gaat, best een facelift nemen (vanaf bj 2005-2007). Die hun versnellingsbakken zijn sterker dan die van de vroegere auto's.
Er is ergens een post met het verschil tussen facelift en pre-facelift. Bekijk dit maar even om de verschillen te zien.
Bij de R53 (cooper S) is dit minder van belang omdat die altijd de GETRAG versnellingsbak hebben (alleen lichtjes andere overbrengingen).
De R53 is nog veel gevoeliger bij slecht onderhoud. Check bij diegene met hogere KM stand of de supercharger ook zijn onderhoud heeft gehad en dat de ketting al eens vervangen is geweest.

Voor de rest veel plezier met de zoektocht :)
768
Thijn
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2021, 12:33

Re: Even voorstellen maar...

14 jul 2021, 12:15

Thx

Terug naar “Who are U?”