Even voorstellen

Stel je hier even voor.
GeelCoopertje
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jul 2023, 14:04

Even voorstellen

21 jul 2023, 16:22

Hi,


Sinds kort Mini rijder; heb een r50 uit nov 2001 (29 oct 2001 productie datum). Ben 'm wat TLC aan het geven want de vorige eigenaar heeft er niet veel tijd en liefde aangegeven ( lees: achterstallig onderhoud ;) ). Was eigenlijk aan het kijken naar het later model, maar vind deze leuker rijden (een beetje net als een NA iv de latere van de mx5's des: de eerste was daar ook het leukst.
Mist wel een beetje power, maar daar gaan we in de loop der tijd nog wel iets aan doen (maar niet al te veel (geen grote opbouwprojecten zoals ik die in het verleden wel heb gedaan...)), het sturen is echt een genot en dat is het belangstijkste voor mij.
Wil 'm iets lager lager hebben 1 a 2 cm, maar de meeste spullen die ik tegenkom zijn 3,5cm of meer en dat vind ik wat veel (harder qua demping hoeft niet, deze is stug genoeg).
De velgen worden nog wit, dat vind ik leuk staan. Overweeg nog de 17" worstelootjes er onder te zetten 9erg mooie velg) maar volgens sommigen wordt de auto dan (te hard. (bestickering van het dak en de motorkap heb ik zelf gedaan vandaag; dat maakt 'm een stuk leuker (al zeg ik het zelf). Ook al het chroom gaat er nog af: bumpers worden geel, lampringen zwart

Dit is 'm:
Coopertje-geel--zk.jpg
Ben gek op rijden in de bergen (Alpen etc.), dat staat voor komend jaar op het programma (net verhuisd en er is nog wat kluswerk hier...). Woon in de achterhoek, en ben zeker van plan naar meetings te komen (vooral als er ook gereden wordt (geen Mac Do meetings oud ;) ).

Hartelijke groet.
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Even voorstellen

21 jul 2023, 16:43

Welkom en erg leuke mini.
Sturen blijft heerlijk in een mini. Los van het aantal pk’s .

De worstenvelgen zijn leuk, maar (als ik het goed heb) ook de zwaarste velgen. De huidige velgen zijn een stuk lichter.

Veel veilige en plezierige kilometers
Afbeelding
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Even voorstellen

22 jul 2023, 11:19

Hartelijk welkom en proficiat met je flitsende Mini. :)
GeelCoopertje
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jul 2023, 14:04

Re: Even voorstellen

23 jul 2023, 09:25

Daniel_S schreef:
21 jul 2023, 16:43
Welkom en erg leuke mini.
Sturen blijft heerlijk in een mini. Los van het aantal pk’s Afbeelding.

De worstenvelgen zijn leuk, maar (als ik het goed heb) ook de zwaarste velgen. De huidige velgen zijn een stuk lichter.

Veel veilige en plezierige kilometers
Dank voor de tip, als dat de zwaarste zijn dan is dat niet interessant. Is er ergens een site waar die info te vinden is? Wil juist zo licht mogelijke wielen. Had gehoopt dat met originele te doen, anders komen er flowformed witte onder van een aftermarket merk.
Stuurt idd los van de PK's echt top. Gisteren leuke rit gemaakt (eerste) en een paar foto's onderweg gemaakt:
mini-cooper-AB-11.jpg
mini-cooper-AB7.jpg
mini-cooper-AB-1.jpg
Boris_Brznjef
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 jul 2022, 07:15

Re: Even voorstellen

23 jul 2023, 10:12

Welkom!

Hier een linkje met alle Mini wielen en de gewichten.

https://minicooper.fandom.com/wiki/OEM_Wheels_and_Tires

Pk’s hebben is leuk maar de stuur beleving telt
GeelCoopertje
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jul 2023, 14:04

Re: Even voorstellen

23 jul 2023, 10:18

Boris_Brznjef schreef:
23 jul 2023, 10:12
Welkom!

Hier een linkje met alle Mini wielen en de gewichten.

https://minicooper.fandom.com/wiki/OEM_Wheels_and_Tires

Pk’s hebben is leuk maar de stuur beleving telt
Top, dank voor d flink. Dan valle alle originele velgen af helaas. Maar goed ik wil velgen die max 9 kilo wegen (ivm lekker sturen)

Helemaal eens!
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Even voorstellen

23 jul 2023, 19:10

Je kunt eens informeren bij een van onze sponsors.
viewforum.php?f=108

Terug naar “Who are U?”