Even voor stellen FrenkTheTenk

Stel je hier even voor.
frenkthetenk
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 dec 2023, 09:52
België

Even voor stellen FrenkTheTenk

19 jan 2024, 11:53

Een hele goedemorgen allemaal.

Ook hier mij even voorstellen. Ik heb in december voor mijn vrouw een Mini Clubman F54 gekocht uit 2018. Zij vond het een leuke auto maar ik ben zelf erg verrast door de Mini (in positieve zin).

De auto is (helaas) erg standaard van de band gerold.
  • Standaard 16" velgen (die al vervangen zijn door 17"
  • Halogeen koplampen
  • Geen cruisecontrol
  • Geen union jack achterlichten (normaal)
Ik heb (als IT'er) al een bimmercode licentie en Bluetooth Veepeak OBD adapter. Leuk speelgoed om wat settings te wijzigen (als eerste de stop/start functie). Ik ben er nog niet uit of een E-sys nodig of handig is.

Verder ben ik me aan het verdiepen in hardware retrofits. Ik heb een set union jack achterlichten hier liggen, de kabeladapter is nog onderweg dus wanneer het weer wat beter wordt ga ik daar eens mee aan de slag.

Ook heb ik op marktplaats een MFS gekocht met cruisecontrol buttons. Die wil ik ook nog erin plaatsen en coderen. Ik ga proberen om hier ook een post van te maken of en hoe het lukt. Hoe meer kennis er gedeeld wordt hoe beter lijkt me.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3239
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Even voor stellen FrenkTheTenk

20 jan 2024, 11:02

Van harte welkom Frenk,

al bezig met het opleuken van jullie MINI :icon_top: en met je eens dat alles wat jezelf kan doen is mooi meegenomen.
Ik ben zelf nog niet bekend met de 3de generatie want rij zelf nog 2de generatie MINI's, een R60 en R55.
Benieuwd of het je allemaal gaat lukken en voor How to do It Yourself (DIY) heb je een speciale rubriek: viewforum.php?f=123

Succes en een uitbreiding van de DIY is altijd welkom zodat andere leden daar ook weer hun voordeel mee kunnen doen, top.

Gr. Milco
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Even voor stellen FrenkTheTenk

21 jan 2024, 18:43

Hartelijk welkom Frenk en gefeliciteerd met jullie Mini.
Wens jullie veel rijplezier!
Gebruikersavatar
HHBBXX
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Velp en Kolverath
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 aug 2023, 08:56
Nederland

Re: Even voor stellen FrenkTheTenk

22 jan 2024, 09:21

Welkom Frenk, veel plezier op het forum en met de Mini.
Leuk dat je meteen al aan het modden slaat :-)
Youth isn't a time of life, it's a state of mind

Terug naar “Who are U?”