nieuw lid

Stel je hier even voor.
BenJ
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mar 2024, 18:26
Nederland

nieuw lid

06 mar 2024, 13:20

Mijn naam is Ben Jans ben 70 jaar en woon in rijssen, heb in het verleden veel auto,s gehad, in het verleden was ik automonteur bij verschillende merken ,maar mijn hart gaat uit naar 2 auto,s die ik gehad heb ,mitsubishi lancer turbo 2000 (geen evo) en jeep cherokee , en cj7 en wrangler
De mini cuntryman is van B.J. 2013 en is een automaat met 122 pk en 96000 km gelopen, egronomis (?) vind ik het een ramp ,schakelaars zitten op een onmogelijke plaats ,en een boordcomputer die niet altijd doet wat ik wil ,verder heb ik een rezervewiel gekocht want als je een band kapot rijd helpt een flesje ook niet.
Al met al het rijd fijn is niet zuinig maar heeft wel best veel ruimte
Ik hoop in de toekomst eens in contakt te komen die mij wat dingen kan verduidelijken en mij de werking van het schakelen van de uitleggen en/of demonstreren

Groeten aan alle
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: nieuw lid

06 mar 2024, 19:07

Hartelijk welkom Ben Jans.
Ben benieuwd welke vragen je hebt.
Met de zoekfunctie kun je ook veel info vinden. Hoe ben je bij MINI terecht gekomen? Toeval of ......?
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: nieuw lid

07 mar 2024, 07:15

Welkom op het forum. In elk geval veel mooie en plezierige kilometers gewenst in de nieuwe aanwinst.
Een Countryman uit 2013, dat is dan een R60 als typenummer. En de 122pk versie is een Cooper (dus eentje zonder de S). Stel je wilt eens zoeken naar info.

Wat betreft de automaat.... Je hebt de normale rij-standen: Park, Reverse, Neutral en Drive; oftewel Parkeren, Achteruit, Neutraal en Rijden.
De schakelpook kan naar links (in stand Drive) om handmatig te schakelen. Opschakelen is de pook kort naar je toe halen/naar achteren. Terugschakelen is de pook kort van je af duwen/naar voren.
En als je flippers op het stuur hebt, dan kun je met die flippers ook het op- en terugschakelen uitvoeren. De flippers werken ook in de normale rij-standen, alleen gaat ie dan na een tijdje weer terug naar de automatische stand.
BenJ
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mar 2024, 18:26
Nederland

Re: nieuw lid

08 mar 2024, 18:00

Hoe ben ik aan de mini gekomen? wij zochten een andere auto ,pittig ,goede wegligging en hogere instap ,andere auto die wij mooi vinden vielen af chrysler cross fire ,te laag
Jeep cherokee ,heb er al 2 gehad ,een goede is te duur of heeft teveel gelopen een ,toen wij in Holten op de parkeerplaats stonde, en stond er naast onze Daihatsu Terios een mini cuntryman en de instap was bijna zo hoog als onze Terios en mijn vrouw was meteen verliefd ,en, moeders wil is wet ,een week later hadden we een witte mini ,zo kan het lopen, niet dat ik de chrysler en de jeep vergeten ben ,maar de mini is een fijne auto
Bedankt voor de reactie,s
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: nieuw lid

08 mar 2024, 20:11

Duidelijk :icon_top:
Gebruikersavatar
HHBBXX
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Velp en Kolverath
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 aug 2023, 08:56
Nederland

Re: nieuw lid

11 mar 2024, 14:44

Welkom Ben, veel plezier met jouw Mini
Youth isn't a time of life, it's a state of mind

Terug naar “Who are U?”