Even voorstellen Gabri1987

Stel je hier even voor.
Gabri1987
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2022, 16:21

Even voorstellen Gabri1987

01 apr 2024, 01:05

Sinds een jaar trotste eigenaar van een Mini Cooper S (R56) uit 2007 :yeah met 156.000 km op de teller :roll:
Na een jaar geklooi met olieverbruik, lekkage in het koelsysteem :'( heeft M.Klijn in Sprang-Capelle/ Kaatsheuvel de Mini het nodige aandacht gegeven.

Nu ik eindelijk wat lol met de R56 ben gaan maken wil ik me meteen aanmelden bij de club.

De mini is (nog) helemaal orgineel, wat ik wel van het jaar geklooi heb geleerd is dat temperatuur en olie peilen heel belangrijk is.
Had toevallig toch nog een Bluetooth OBD scannertje liggen, dus kan nu live de temperatuur volgen (en nog wat andere leuke info van div. Sensoren)
Bij Dhr. Alixpress een stukje metaal besteld wat nu mijn telefoon netjes naast mijn toerenteller vast houst.

Voor in de toekomst fantaseer ik over een air intake (zo'n K&N Typhoon), want zo'n luchthapper moet toch een functie hebben.
Ook lijkt me een grotere (sportievere) intercooler een redelijk eenvoudige manier om de motor wat leuker te laten lopen.
Wat ik misschien wat meer in de nabij toekomst wil gaan doen is de (lucht) resonator en de noise generator verwijderen.
Wat ik erover gelezen heb zijn dit vooral onderdelen om het geluid in/rondom de auto te veranderen.
Tegelijk dit dus ook onderdelen zijn die mogelijk "lucht" weerstand kunnen geven, en dat wil je eigenlijk ook niet hebben (begreep ik).

Voor het uiterlijk wil ik alle chrome delen, zwart maken.
De plasti-dip spray bussen liggen klaar voor de ringen rondom de kop & achter lampen
De Wrap voor de bies rondom (onder de ramen).
De handgreep en tankdop worden covers.
Maar voor het styling gedeelte heb ik nog een essentieel onderdeel nodig , en dat is tijd (en een beetje lekker weer schilt ook een hoop).

Bij deze wilde ik me even voorstellen, tot nu toe al heel veel aan alle onderwerpen binnen dit forum gehad, en hoop hier ook nog lang plezier van te kunnen houden.

Gr.

Gabri (Waalwijk)
Bijlagen
IMG_20240325_164442092.jpg
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Even voorstellen Gabri1987

02 apr 2024, 12:48

Hartelijk welkom Gabri.
Mooie MINI, jammer van de gebreken maar kan al eens gebeuren bij die kilometerstand.
Gebruikersavatar
HHBBXX
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Velp en Kolverath
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 aug 2023, 08:56
Nederland

Re: Even voorstellen Gabri1987

03 apr 2024, 13:49

Welkom Gabri, je bent al een poosje te vinden op het forum dus.
Ik wens je heel veel plezier met jouw Mini en hopelijk een einde aan de problemen.
Youth isn't a time of life, it's a state of mind
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1969
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Even voorstellen Gabri1987

06 apr 2024, 18:23

Alsnog welkom en goed dat de issues zijn opgelost. Een goede basis is belangrijk voordat je gaat aanpassen.

Heel veel veilige en plezierige kilometers!
Afbeelding

Terug naar “Who are U?”