Het grote Nürburgring topic van 2011

Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

02 aug 2011, 00:10

Misschien is het ook andersom.
Omdat er zo veel publiek staat wordt het een gevaarlijk punt omdat iedereen daar even zijn rijvaardigheden wil laten zien :)

Maar inderdaad, daar zijn twee gemene instinkers.
De eerste bocht is bergafwaarts en heeft net voor de bocht een vieze hobbel.
De tweede bocht is heuvelopwaarts en blind, de grindbak zie je pas als je er in zit :)

Als je op Youtube zoekt op Brunchen en Unfall/Crash dan vind je er nogal wat. Natuurlijk ook omdat daar altijd veel publiek staat met een videocamera.

Van gisteren, toevallig weer Brunchen. Porsche legt een oliespoor neer.

Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

05 aug 2011, 21:19

Nou, het wordt rotweer op de ring zondag, en het gaat lekker waaien hier in NL dus ik ga surfen :wink:
coopers1987
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1201
Lid geworden op: 18 sep 2010, 19:09

05 aug 2011, 21:38

Hans schreef:Nou, het wordt rotweer op de ring zondag, en het gaat lekker waaien hier in NL dus ik ga surfen :wink:
Met de plank of met de vlieger?
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

05 aug 2011, 22:41

Ben er nog niet over uit of ik aansluitend op de zaterdag fotoshoot , naar de Eiffel rijd om zondagochtend langs de baan te staan voor de mini-only drive. Het feit dat het maar een uurtje is, valt me wel tegen, en dan ook nog zo vroeg (eiffel is 3,5 uur rijden van hier, dus dat kost me weer een hotel)
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

06 aug 2011, 21:25

coopers1987 schreef:
Hans schreef:Nou, het wordt rotweer op de ring zondag, en het gaat lekker waaien hier in NL dus ik ga surfen :wink:
Met de plank of met de vlieger?
Plank & vlieger :wink:
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

06 aug 2011, 22:46

kitesurfen is toch altijd met een plank + vlieger (maar zonder zeil ) :mrgreen:
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
coopers1987
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1201
Lid geworden op: 18 sep 2010, 19:09

07 aug 2011, 03:45

Marcel Always Open schreef:kitesurfen is toch altijd met een plank + vlieger (maar zonder zeil ) :mrgreen:
Yup, met een vlieger en windsurfen op een plank met een zeil in je handen...

Maar, we dwalen af ;)
Dirkxke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Dilsen-Stokkem
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2011, 16:14

08 aug 2011, 20:21

Berthil schreef:Misschien is het ook andersom.
Omdat er zo veel publiek staat wordt het een gevaarlijk punt omdat iedereen daar even zijn rijvaardigheden wil laten zien :)

Maar inderdaad, daar zijn twee gemene instinkers.
De eerste bocht is bergafwaarts en heeft net voor de bocht een vieze hobbel.
De tweede bocht is heuvelopwaarts en blind, de grindbak zie je pas als je er in zit :)

Als je op Youtube zoekt op Brunchen en Unfall/Crash dan vind je er nogal wat. Natuurlijk ook omdat daar altijd veel publiek staat met een videocamera.

Van gisteren, toevallig weer Brunchen. Porsche legt een oliespoor neer.

In de eerste rechtse bergaf mij de vorige keer ook een beetje laten verrassen door gebrek aan grip.
Over de curb gegaan na de bocht op het rechte stuk en op de beton voor de grind nog kunnen bij corrigeren.

Vond het zeer vreemd wat de wagen daar deed, in de andere bochten geen enkel probleem gehad en daar was hij niet te houden door het onderstuur en verschrikkelijk gebrek aan grip :s
Nurby
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Noord-Holland Noord
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 aug 2010, 21:28

12 aug 2011, 13:43

Morgenmiddag 13 augustus rij ik langs het circuit op weg naar mijn vakantie adres. Als het weer het een beetje toelaat (en dan bedoel ik geen regen :| ) dan doe ik een rondje.

Gr Rick
Afbeelding
paddo
Be Mini
Be Mini
Locatie: Enschede
Berichten: 465
Lid geworden op: 03 jun 2010, 17:15

12 aug 2011, 15:41

Afgelopen maandag en dinsdag was ik ook bij de ring. Overdag kon je niet rijden want het circuit was maandag en dinsdag gereserveerd voor semi-profs en de "Drivers Academy".

Maandagavond was er max 1,5 uur voor het welbekende Touristenfahren maar ben niet de baan op geweest, was me te druk.

En inderdaad op bovengenoemd punt reed een Z3 nog een fikse voorschade; iets te wijd uit de 1e bocht, op de curbs, gas erop RWD en daar ging de achterkant. Blijft zonde alhoewel er ook idioten staan: "Wauw gaaf dat ging mooi" :s

Wel grappig, er reden 2 mini's rond waarvan één White Silver, en wat staat er later als ik terug kom bij het hotel . . .

Afbeelding
the blue lobster
Niko N.
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 3585
Lid geworden op: 12 feb 2006, 22:19

12 aug 2011, 22:00

Nurby schreef:Morgenmiddag 13 augustus rij ik langs het circuit op weg naar mijn vakantie adres. Als het weer het een beetje toelaat (en dan bedoel ik geen regen :| ) dan doe ik een rondje.

Gr Rick

Controleer even of ie open is want er is een raceweekend op het F1 circuit en er wordt ook gereden
op de Nordschleife volgens het programma. Of het de hele dag bezet is weet ik niet. :O

Anders even onze Ring-King Berthil vragen. :D
" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

Afbeelding
Nurby
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Noord-Holland Noord
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 aug 2010, 21:28

12 aug 2011, 22:33

Yep hij is open, ik kijk altijd op de officiele site

http://www.nuerburgring.de/angebote/fah ... leife.html

Toch bedankt voor de zorg :icon_top:

Gr Rick
Afbeelding

Terug naar “Events 2011”