Tsja.....na een dagje Speedy mini begint het toch wel te kriebelen en aangezien die jeuk vaak snel weer verdwijnt wil ik toch snel wat info inwinnen. Al wat verhalen gehoord maar zijn er wat ervaringsdeskundigen m.b.t. het volgende:
Wat is er voor een Works (210pk op papier) nog mogelijk? Merkbare verschillen? Prijs? Aanpassingen?
Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing
- Nexus
- Bijna verslaafd
Bericht
Vraag maar aan FastBunny / MarjoleinART.
Ik heb in hun Works+Beek gereden en kan alleen maar zeggen, holy shmoly !!
Zij kunnen je precies het verschil vertellen tussen een standaard Works en een Works+Beek. Ik geloof dat er alsnog een flink verschil in zat.
Gaat dan wel puur om de software want een reductiepulley heb je al vanuit Works. Qua kosten valt het dus enorm mee. 325 euro zo uit mn hoofd. En van 200 pk naar 218.
Zij kunnen je precies het verschil vertellen tussen een standaard Works en een Works+Beek. Ik geloof dat er alsnog een flink verschil in zat.
Gaat dan wel puur om de software want een reductiepulley heb je al vanuit Works. Qua kosten valt het dus enorm mee. 325 euro zo uit mn hoofd. En van 200 pk naar 218.
- speedy
- NMC Legend
Bericht
[quote="smartie"]Tsja.....na een dagje Speedy mini begint het toch wel te kriebelen en aangezien die jeuk vaak snel weer verdwijnt wil ik toch snel wat info inwinnen. Al wat verhalen gehoord maar zijn er wat ervaringsdeskundigen m.b.t. het volgende:
Wat is er voor een Works (210pk op papier) nog mogelijk? Merkbare verschillen? Prijs? Aanpassingen?[/quote
hee smartie,
waar was je , ik stond vanochtend bij Beek in de kou om 10 uur
(geintje).
zullen we een keer naar beek toe gaan om ons te laten voorlichten over de verschillende mogelijkheden?(alvast even kijken
)
Donderdag worden mijn voorste ruiten getint(kon helaas niet sneller
), en mijn uitlaat zit ook weer op zijn plek.
Groeten, daiel
speedy
Wat is er voor een Works (210pk op papier) nog mogelijk? Merkbare verschillen? Prijs? Aanpassingen?[/quote
hee smartie,
waar was je , ik stond vanochtend bij Beek in de kou om 10 uur

zullen we een keer naar beek toe gaan om ons te laten voorlichten over de verschillende mogelijkheden?(alvast even kijken

Donderdag worden mijn voorste ruiten getint(kon helaas niet sneller

Groeten, daiel
speedy
- Ferdinand
- Be Mini
Bericht
Ik heb een Works extra (r53s works 2006), dwz:
1) watergekoelde intercooler
2) alta luchtinlaat
3) 55mm poelie
4) dahler software (die door Beek op details is aangepast vanwege het Alta filter)
5) dahler spruitstuk
6) dahler sportkat
7) hartge einddempers
227 pk krukas (Beek)
202,1 pk aan de wielen (Fredriks)
Dat is dus ong. 25 pk extra tov. je works (die halen de 210 pk nl. niet, ligt ergens rond de 200 pk).
Ik zou al deze aanpassingen nu niet meer doen overigens. Voor euro 325 bij beek kun je altijd laten doen, baadt het niet dan schaadt het ook niet en je bent niet zoveel geld kwijt. Ik denk dat het tegen valt en verwacht er niet te veel van. De echte grote verschillen zitten in het opvoeren van een standaard S.
Waar kom je vandaan? Dan moeten we samen eens rijden en kijken of het snelheidsverschil groot is, of jij een keertje in de mijne rijden, dan merk je of je verschil voelt en of dat relevant is.
groet, ferdinand
ha Smartie,smartie schreef:Tsja.....na een dagje Speedy mini begint het toch wel te kriebelen en aangezien die jeuk vaak snel weer verdwijnt wil ik toch snel wat info inwinnen. Al wat verhalen gehoord maar zijn er wat ervaringsdeskundigen m.b.t. het volgende:
Wat is er voor een Works (210pk op papier) nog mogelijk? Merkbare verschillen? Prijs? Aanpassingen?
Ik heb een Works extra (r53s works 2006), dwz:
1) watergekoelde intercooler
2) alta luchtinlaat
3) 55mm poelie
4) dahler software (die door Beek op details is aangepast vanwege het Alta filter)
5) dahler spruitstuk
6) dahler sportkat
7) hartge einddempers
227 pk krukas (Beek)
202,1 pk aan de wielen (Fredriks)
Dat is dus ong. 25 pk extra tov. je works (die halen de 210 pk nl. niet, ligt ergens rond de 200 pk).
Ik zou al deze aanpassingen nu niet meer doen overigens. Voor euro 325 bij beek kun je altijd laten doen, baadt het niet dan schaadt het ook niet en je bent niet zoveel geld kwijt. Ik denk dat het tegen valt en verwacht er niet te veel van. De echte grote verschillen zitten in het opvoeren van een standaard S.
Waar kom je vandaan? Dan moeten we samen eens rijden en kijken of het snelheidsverschil groot is, of jij een keertje in de mijne rijden, dan merk je of je verschil voelt en of dat relevant is.
groet, ferdinand
Veel rijplezier!
- FastBunny
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Hier een grafiekje van onze MINI, in 1 grafiek staat de standaard Cooper S, de standaard Works, de standaard Works met MTH spruit en de Beek tuned versie van de Works

Standaard: 187PK @ 6500rpm / 225Nm @ 3500 rpm
Works: 200PK @ 6500rpm / 254Nm @ 4500 rpm
Works met MTH Spruit : 200PK @ 6500rpm / 254Nm @ 4500rpm
Works met MTH Spruit en Beek tuning: 218PK @ 7000 rpm / 270Nm @ 4500rpm
Maar je merkt het erg goed de tuning. We hebben er wel een MTH spruitstuk opzitten maar dat maakt verder niets uit. Die 18PK lijken er niet veel, maar geloof me maar, het is alsof er een extra Works kit gemonteerd is. Het voelt veel directer aan en hij trekt nog meer dan van te voren. Voor die 325€ is het echt een koopje
@Nexus: Thnx voor het compilmentNexus schreef:Vraag maar aan FastBunny / MarjoleinART.

Hier een grafiekje van onze MINI, in 1 grafiek staat de standaard Cooper S, de standaard Works, de standaard Works met MTH spruit en de Beek tuned versie van de Works

Standaard: 187PK @ 6500rpm / 225Nm @ 3500 rpm
Works: 200PK @ 6500rpm / 254Nm @ 4500 rpm
Works met MTH Spruit : 200PK @ 6500rpm / 254Nm @ 4500rpm
Works met MTH Spruit en Beek tuning: 218PK @ 7000 rpm / 270Nm @ 4500rpm
Maar je merkt het erg goed de tuning. We hebben er wel een MTH spruitstuk opzitten maar dat maakt verder niets uit. Die 18PK lijken er niet veel, maar geloof me maar, het is alsof er een extra Works kit gemonteerd is. Het voelt veel directer aan en hij trekt nog meer dan van te voren. Voor die 325€ is het echt een koopje

Laatst gewijzigd door FastBunny op 23 jan 2008, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.

- smartie
- Bijna verslaafd
Bericht
@Fastbunny
Dus alleen software tuning zou volstaan...niks andere poelies etc.?
Works met Beek tuning en Works met Beek tuning + MTH spruit vrijwel identiek?
@Ferdinand
Woon aan andere kant van het land maar mocht ik naar Beek gaan dan kom ik wellicht eerst even voorbij om te vergelijken
@Ferdinand
Woon aan andere kant van het land maar mocht ik naar Beek gaan dan kom ik wellicht eerst even voorbij om te vergelijken
Regards
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
De MTH spruit doet niks alleen herrie maken.. maar geen verschil in vermogen. Je kan het Beek spruitje nemen (heb ik ook) en je krijgt er nog 7pk bij en een super geluid, vraag maar aan wint
Dan zit je op 225pk evt nog een 102% crank pulley dan heb ongeveer 230pk. Je standaard 14,6% Works pulley blijft gewoon zitten!
Dus voor €325,- heb je 218pk en voor nog wat meer krijg je nog meer
Maak wel een afspraak met rollenbanktest mocht er iets niet goed zitten kunnen ze dat gelijk bijwerken!

Dan zit je op 225pk evt nog een 102% crank pulley dan heb ongeveer 230pk. Je standaard 14,6% Works pulley blijft gewoon zitten!
Dus voor €325,- heb je 218pk en voor nog wat meer krijg je nog meer

Maak wel een afspraak met rollenbanktest mocht er iets niet goed zitten kunnen ze dat gelijk bijwerken!
- FastBunny
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht

En wat betreft de MTH spruit klopt, je krijgt er meer herrie door (daarom hebben we ook het spruitstuk vervangen) maar geen vermogen (ook geen koppel). Alleen is de standaard Works en de Works met MTH spruit identiek, de Works met MTH spruit en Beek is de hoogste
we hebben geen meting van alleen Works met beek tuning, die zou je dan zelf moeten laten meten, maar het zal niet veel uitmaken (lees hooguit 1pk
).
Overigens zijn de alle metingen op verschillende dagen gedaan en liggen de grafieken van de standaard Works en de standaard Works met MTH spruit bijna precies over elkaar heen.
Alleen software tuning inderdaad, de poelie heb je al in de Workskitsmartie schreef:@Fastbunny

En wat betreft de MTH spruit klopt, je krijgt er meer herrie door (daarom hebben we ook het spruitstuk vervangen) maar geen vermogen (ook geen koppel). Alleen is de standaard Works en de Works met MTH spruit identiek, de Works met MTH spruit en Beek is de hoogste

Overigens zijn de alle metingen op verschillende dagen gedaan en liggen de grafieken van de standaard Works en de standaard Works met MTH spruit bijna precies over elkaar heen.

- smartie
- Bijna verslaafd
Bericht
Op de vraag aan Beek wat ik aan een Works nog kon verbeteren kreeg ik volgende verhaal:
Het goedkoopste is de software verandering kosten 325.-
Daarna is een compressor pulley van 15% en mooie optie, met deze 15% pulley draait de compressor iets sneller dus kan meer lucht geven. 795.- incl pulley/arbeid en software
Derde optie is een iets groter krukas pulley (draait de compressor weer iets sneller) en deze is ook een stuk lichter wat weer gevolg heeft voor het sneller opnemen van het toerental. 274.- incl. montage
Vierde optie is ook het uitlaat spruitstuk verwisselen door een 4-2-1 systeem samen met een race kat. 1575.- montage
Is dit niet meer algemeen geldend voor de S?
Zal morgen maar eens bellen......wel benieuwd naar enkel de software verandering.
Het goedkoopste is de software verandering kosten 325.-
Daarna is een compressor pulley van 15% en mooie optie, met deze 15% pulley draait de compressor iets sneller dus kan meer lucht geven. 795.- incl pulley/arbeid en software
Derde optie is een iets groter krukas pulley (draait de compressor weer iets sneller) en deze is ook een stuk lichter wat weer gevolg heeft voor het sneller opnemen van het toerental. 274.- incl. montage
Vierde optie is ook het uitlaat spruitstuk verwisselen door een 4-2-1 systeem samen met een race kat. 1575.- montage
Is dit niet meer algemeen geldend voor de S?
Zal morgen maar eens bellen......wel benieuwd naar enkel de software verandering.
Regards
- speedy
- NMC Legend
Bericht
kom smartie we gaan deze week naar beek.Ik ga in de eerste instantie voor de software tuning voor 325 euro(was een wereld van verschil
"vertelde beek")dus ben benieuwd , laat jullie het weten.
heeft iemand hier alleen de software tuning?
SMARTIE WANNEER GAAN WE?

heeft iemand hier alleen de software tuning?
SMARTIE WANNEER GAAN WE?
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als je een Works heb, gewoon alleen de software nemen.. de standaard Works software staat veel te rijk en milieuvriendelijk, dus daar is een hoop te halen.. evt de krukas pulley erbij.. is ook leuk voor weinig!
Ik denk dat Klaas niet wist dat je Works heb! ivm die compressor pulley..
Ik denk dat Klaas niet wist dat je Works heb! ivm die compressor pulley..
Onze sponsors