Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
smartie
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 900
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:58

22 okt 2007, 09:26

Tsja.....na een dagje Speedy mini begint het toch wel te kriebelen en aangezien die jeuk vaak snel weer verdwijnt wil ik toch snel wat info inwinnen. Al wat verhalen gehoord maar zijn er wat ervaringsdeskundigen m.b.t. het volgende:
Wat is er voor een Works (210pk op papier) nog mogelijk? Merkbare verschillen? Prijs? Aanpassingen?
Regards
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 899
Lid geworden op: 30 dec 2005, 13:21

22 okt 2007, 10:28

Vraag maar aan FastBunny / MarjoleinART.

Ik heb in hun Works+Beek gereden en kan alleen maar zeggen, holy shmoly !!

Zij kunnen je precies het verschil vertellen tussen een standaard Works en een Works+Beek. Ik geloof dat er alsnog een flink verschil in zat.

Gaat dan wel puur om de software want een reductiepulley heb je al vanuit Works. Qua kosten valt het dus enorm mee. 325 euro zo uit mn hoofd. En van 200 pk naar 218.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

22 okt 2007, 11:01

[quote="smartie"]Tsja.....na een dagje Speedy mini begint het toch wel te kriebelen en aangezien die jeuk vaak snel weer verdwijnt wil ik toch snel wat info inwinnen. Al wat verhalen gehoord maar zijn er wat ervaringsdeskundigen m.b.t. het volgende:
Wat is er voor een Works (210pk op papier) nog mogelijk? Merkbare verschillen? Prijs? Aanpassingen?[/quote

hee smartie,

waar was je , ik stond vanochtend bij Beek in de kou om 10 uur :lol: (geintje).

zullen we een keer naar beek toe gaan om ons te laten voorlichten over de verschillende mogelijkheden?(alvast even kijken :mrgreen: )

Donderdag worden mijn voorste ruiten getint(kon helaas niet sneller :lol: ), en mijn uitlaat zit ook weer op zijn plek.

Groeten, daiel

speedy
Ferdinand
Be Mini
Be Mini
Locatie: Delft
Berichten: 452
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:19

22 okt 2007, 15:34

smartie schreef:Tsja.....na een dagje Speedy mini begint het toch wel te kriebelen en aangezien die jeuk vaak snel weer verdwijnt wil ik toch snel wat info inwinnen. Al wat verhalen gehoord maar zijn er wat ervaringsdeskundigen m.b.t. het volgende:
Wat is er voor een Works (210pk op papier) nog mogelijk? Merkbare verschillen? Prijs? Aanpassingen?
ha Smartie,

Ik heb een Works extra (r53s works 2006), dwz:

1) watergekoelde intercooler
2) alta luchtinlaat
3) 55mm poelie
4) dahler software (die door Beek op details is aangepast vanwege het Alta filter)
5) dahler spruitstuk
6) dahler sportkat
7) hartge einddempers

227 pk krukas (Beek)
202,1 pk aan de wielen (Fredriks)

Dat is dus ong. 25 pk extra tov. je works (die halen de 210 pk nl. niet, ligt ergens rond de 200 pk).

Ik zou al deze aanpassingen nu niet meer doen overigens. Voor euro 325 bij beek kun je altijd laten doen, baadt het niet dan schaadt het ook niet en je bent niet zoveel geld kwijt. Ik denk dat het tegen valt en verwacht er niet te veel van. De echte grote verschillen zitten in het opvoeren van een standaard S.

Waar kom je vandaan? Dan moeten we samen eens rijden en kijken of het snelheidsverschil groot is, of jij een keertje in de mijne rijden, dan merk je of je verschil voelt en of dat relevant is.

groet, ferdinand
Veel rijplezier!
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

22 okt 2007, 16:05

Nexus schreef:Vraag maar aan FastBunny / MarjoleinART.

Ik heb in hun Works+Beek gereden en kan alleen maar zeggen, holy shmoly !!

Zij kunnen je precies het verschil vertellen tussen een standaard Works en een Works+Beek. Ik geloof dat er alsnog een flink verschil in zat.

Gaat dan wel puur om de software want een reductiepulley heb je al vanuit Works. Qua kosten valt het dus enorm mee. 325 euro zo uit mn hoofd. En van 200 pk naar 218.
@Nexus: Thnx voor het compilment :oops:

Hier een grafiekje van onze MINI, in 1 grafiek staat de standaard Cooper S, de standaard Works, de standaard Works met MTH spruit en de Beek tuned versie van de Works ;)
Afbeelding
Standaard: 187PK @ 6500rpm / 225Nm @ 3500 rpm
Works: 200PK @ 6500rpm / 254Nm @ 4500 rpm
Works met MTH Spruit : 200PK @ 6500rpm / 254Nm @ 4500rpm
Works met MTH Spruit en Beek tuning: 218PK @ 7000 rpm / 270Nm @ 4500rpm

Maar je merkt het erg goed de tuning. We hebben er wel een MTH spruitstuk opzitten maar dat maakt verder niets uit. Die 18PK lijken er niet veel, maar geloof me maar, het is alsof er een extra Works kit gemonteerd is. Het voelt veel directer aan en hij trekt nog meer dan van te voren. Voor die 325€ is het echt een koopje :)
Laatst gewijzigd door FastBunny op 23 jan 2008, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
smartie
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 900
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:58

23 okt 2007, 18:37

@Fastbunny
Dus alleen software tuning zou volstaan...niks andere poelies etc.?
Works met Beek tuning en Works met Beek tuning + MTH spruit vrijwel identiek?

@Ferdinand
Woon aan andere kant van het land maar mocht ik naar Beek gaan dan kom ik wellicht eerst even voorbij om te vergelijken
Regards
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

23 okt 2007, 19:41

De MTH spruit doet niks alleen herrie maken.. maar geen verschil in vermogen. Je kan het Beek spruitje nemen (heb ik ook) en je krijgt er nog 7pk bij en een super geluid, vraag maar aan wint :wink:
Dan zit je op 225pk evt nog een 102% crank pulley dan heb ongeveer 230pk. Je standaard 14,6% Works pulley blijft gewoon zitten!
Dus voor €325,- heb je 218pk en voor nog wat meer krijg je nog meer :P
Maak wel een afspraak met rollenbanktest mocht er iets niet goed zitten kunnen ze dat gelijk bijwerken!
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

23 okt 2007, 21:25

smartie schreef:@Fastbunny
Dus alleen software tuning zou volstaan...niks andere poelies etc.?
Works met Beek tuning en Works met Beek tuning + MTH spruit vrijwel identiek?
Alleen software tuning inderdaad, de poelie heb je al in de Workskit :)

En wat betreft de MTH spruit klopt, je krijgt er meer herrie door (daarom hebben we ook het spruitstuk vervangen) maar geen vermogen (ook geen koppel). Alleen is de standaard Works en de Works met MTH spruit identiek, de Works met MTH spruit en Beek is de hoogste ;) we hebben geen meting van alleen Works met beek tuning, die zou je dan zelf moeten laten meten, maar het zal niet veel uitmaken (lees hooguit 1pk ;) ).

Overigens zijn de alle metingen op verschillende dagen gedaan en liggen de grafieken van de standaard Works en de standaard Works met MTH spruit bijna precies over elkaar heen.
Afbeelding
smartie
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 900
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:58

23 okt 2007, 21:38

Op de vraag aan Beek wat ik aan een Works nog kon verbeteren kreeg ik volgende verhaal:

Het goedkoopste is de software verandering kosten 325.-
Daarna is een compressor pulley van 15% en mooie optie, met deze 15% pulley draait de compressor iets sneller dus kan meer lucht geven. 795.- incl pulley/arbeid en software
Derde optie is een iets groter krukas pulley (draait de compressor weer iets sneller) en deze is ook een stuk lichter wat weer gevolg heeft voor het sneller opnemen van het toerental. 274.- incl. montage
Vierde optie is ook het uitlaat spruitstuk verwisselen door een 4-2-1 systeem samen met een race kat. 1575.- montage

Is dit niet meer algemeen geldend voor de S?

Zal morgen maar eens bellen......wel benieuwd naar enkel de software verandering.
Regards
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

23 okt 2007, 22:10

kom smartie we gaan deze week naar beek.Ik ga in de eerste instantie voor de software tuning voor 325 euro(was een wereld van verschil :lol: "vertelde beek")dus ben benieuwd , laat jullie het weten.
heeft iemand hier alleen de software tuning?

SMARTIE WANNEER GAAN WE?
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

23 okt 2007, 22:31

Als je een Works heb, gewoon alleen de software nemen.. de standaard Works software staat veel te rijk en milieuvriendelijk, dus daar is een hoop te halen.. evt de krukas pulley erbij.. is ook leuk voor weinig!
Ik denk dat Klaas niet wist dat je Works heb! ivm die compressor pulley..
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

23 okt 2007, 22:36

ik heb een "gewone cooper s" 8)
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

23 okt 2007, 22:43

Dan stageII, duidelijk! Het meeste waar voor je geld!
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

24 okt 2007, 09:09

denk dat ik toch maar software + pully doe! is dat een wereld van verschil dan?
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

24 okt 2007, 09:24

Ja 8)

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”