ik ben aan het kijken voor een nieuwe "2dehands" cooper motor .
maar hoe kan ik er zeker van zijn dat ik de COOPER motor aankoop, en niet de motor voor de ONE ???
de schroothandelaars zeggen allemaal " jaja , het is voor de cooper", maar ze kunnen mij niet zeggen waarom ?
bedankt.
Hoe herken ik het verschil tussen motor van ONE en COOPER ?
- Boudie
- Mod virus alert!
Bericht
Er is geen verschil . Zelfs het gasklep is hetzelfde.
bron: www.RealOEM.COM
Wat ze ooit bij Topgear beweert hebben;koop een One en laat 'em chippen.
En je hebt een Cooper voor een One prijs.
Misschien heeft iemand wel verschil gezien.Dacht altijd dat de Gasklep kleiner was.
Misschien heeft iemand wel verschil gezien.Dacht altijd dat de Gasklep kleiner was.
Laatst gewijzigd door Boudie op 12 nov 2007, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.

- Jenkins
- Volledig MINI minded!
Bericht
De motor van een One zal goedkoper verhandeld worden dan die van een Cooper.
En een chipkuur bij Beek zal nog steeds goedkoper zijn.
Das idd een goed idee.Boudie schreef:Er is geen verschil . Zelfs het gasklep is hetzelfde.
- miniracer
- 4 op een rij!
Bericht
ik weet bijna zeker dat er bepaalde dingen zijn die anders zijn,
ik heb al een chip bij beek en die is afgesteld op een cooper en niet op een one,
en moest ik dan een one motor erin steken dan zou dat misschien niet zo een goed idee zijn mits ik er nu 126 pk'tjes aan de krukas uit haal....
en die prijs van een one en een cooper zijn net hetzelfde hoor....
no way , ik steek geen one motor in men cooper,Jenkins schreef:Das idd een goed idee.Boudie schreef:Er is geen verschil . Zelfs het gasklep is hetzelfde.
ik heb al een chip bij beek en die is afgesteld op een cooper en niet op een one,
en moest ik dan een one motor erin steken dan zou dat misschien niet zo een goed idee zijn mits ik er nu 126 pk'tjes aan de krukas uit haal....
- FastBunny
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Het enige verschil tussen een One en een Cooper is dat de software (!) een One begrenst. De gasklep gaat maar 85% open ipv de volle 100%. Dit alles wordt puur software matig gedaan.
Alle partnumbers van een One of een Cooper blok zijn hetzelfde.
Motor ONE
Motor Cooper
Motor ONE
Motor Cooper
Laatst gewijzigd door FastBunny op 12 nov 2007, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.

- miniracer
- 4 op een rij!
Bericht
ja , maar zoveel weet ik er ook niet van.... hehe....Jenkins schreef:Mooi!miniracer schreef:no way , ik steek geen one motor in men cooper,
...
Is dat ook weer opgelost.

- miniracer
- 4 op een rij!
Bericht
daar heb je nu wat aan se...
Dus als ik het goed begrijp en Stel dan dat ik een ONE blokje koop,
dan zal de beeksoftware (geschreven op basis van de oorspronkelijk coopersoftware) genoeg zijn om het oneblokje te doen reageren als mijn oorspronkelijk cooper blokje....
oef.. wat een zin ... maar hij is eruit en ik hoop dat hij duidelijk genoeg is...
super ,FastBunny schreef:Het enige verschil tussen een One en een Cooper is dat de software (!) een One begrenst. De gasklep gaat maar 85% open ipv de volle 100%. Dit alles wordt puur software matig gedaan.
Motor ONE
Motor Cooper
daar heb je nu wat aan se...
Dus als ik het goed begrijp en Stel dan dat ik een ONE blokje koop,
dan zal de beeksoftware (geschreven op basis van de oorspronkelijk coopersoftware) genoeg zijn om het oneblokje te doen reageren als mijn oorspronkelijk cooper blokje....
oef.. wat een zin ... maar hij is eruit en ik hoop dat hij duidelijk genoeg is...

- FastBunny
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- miniracer
- 4 op een rij!
Bericht
had 3 maand gelden er nog een litertje 5w40 bijgedaan, maar blijkbaar niet genoeg en nu zit ik dus met de gebakken peren (zoals ze dat hier zeggen)
maar nu dat het nieuwe blok er toch al uit is , ben ik aan het overwegen een cilinderkoptuning te doen. maar is het mogelijk dit zelf te doen ? en wat zouden jullie doen om wat meer vermogend te zijn?
beter een cilinderkop tuning of beter een nieuw vliegwiel. Ik heb al een goede helix koppeling.
ik ben zo stom geweest om met te weinig olie te rijden , mag. mijn krukas en drijfstangen beschadigd ?FastBunny schreef:btw waarom ben je aan het kijken naar een nieuw motorblok?
had 3 maand gelden er nog een litertje 5w40 bijgedaan, maar blijkbaar niet genoeg en nu zit ik dus met de gebakken peren (zoals ze dat hier zeggen)
maar nu dat het nieuwe blok er toch al uit is , ben ik aan het overwegen een cilinderkoptuning te doen. maar is het mogelijk dit zelf te doen ? en wat zouden jullie doen om wat meer vermogend te zijn?
beter een cilinderkop tuning of beter een nieuw vliegwiel. Ik heb al een goede helix koppeling.
- minibandit
- Mod virus alert!
Bericht
enkel de gasklep, de uitlaat en de versnellingsbak is anders...NOT dus !!
dan blijft enkel nog de uitlaat en de versnellingsbak over,
uitlaatje is zeker anders
heb ik met m'n eigen ogen mogen zien 
de cooper is enkele mm's groter in diameter dan de One, en dan gaat het niet over het sierstukje,
maar wel degelijk de pijp vanaf het spruitje...of het spruitje zelf ook anders is kan ik niet zeggen
heb ik ook altijd gedacht...tenminste dat hebben "kenners" mij verteldBoudie schreef:Er is geen verschil . Zelfs het gasklep is hetzelfde.

enkel de gasklep, de uitlaat en de versnellingsbak is anders...NOT dus !!
dan blijft enkel nog de uitlaat en de versnellingsbak over,
uitlaatje is zeker anders

de cooper is enkele mm's groter in diameter dan de One, en dan gaat het niet over het sierstukje,
maar wel degelijk de pijp vanaf het spruitje...of het spruitje zelf ook anders is kan ik niet zeggen

- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Dat er geen verschillen zijn tussen de One en Cooper blok klopt. Ook dat de gaskleppen gelijk zijn klopt ook. Al is deze bij tóch 11,2% gegroeid. 
Maar...
Volgens mij zijn er wel degelijk nog hardware matige verschillen tussen de pré-facelift One en pré-facelift Cooper. Vanaf de facelift is er enkel dat software verschil. Volgens zit er bij de pré-facelift modellen een verschil in uitlaat.
M'n dealer merkte al eens op dat 'ie 't zo raar vond dat mijn na de 4000 tpm blijft trekken, terwijl de One's daarmee ophouden bij 3500 tpm.

Maar...
Volgens mij zijn er wel degelijk nog hardware matige verschillen tussen de pré-facelift One en pré-facelift Cooper. Vanaf de facelift is er enkel dat software verschil. Volgens zit er bij de pré-facelift modellen een verschil in uitlaat.
M'n dealer merkte al eens op dat 'ie 't zo raar vond dat mijn na de 4000 tpm blijft trekken, terwijl de One's daarmee ophouden bij 3500 tpm.

Klopt, weet echter niet zeker of dat bij de facelift versies ook nog is.minibandit schreef: uitlaatje is zeker andersheb ik met m'n eigen ogen mogen zien
- FastBunny
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Als je nog een reserve of donor cilinderkop zoekt.. we hebben er nog eentje liggen, ongeveer 40.000km netjes mee geredenminiracer schreef:ik ben zo stom geweest om met te weinig olie te rijden , mag. mijn krukas en drijfstangen beschadigd ?FastBunny schreef:btw waarom ben je aan het kijken naar een nieuw motorblok?

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors