Goodbye Mini & 135i, hello Porsche Boxster Spyder PDK (p

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
Ferdinand
Be Mini
Be Mini

het afscheid

24 nov 2007, 09:52

k33z schreef:Supermooie auto! Echt een fantastisch ding die 135i.

Denk dat je er heel veel plezier van zult hebben en je Mini geen seconde zal missen.
Ha K33z, dat is nog maar de vraag. Tot nu toe vind ik de beide Mini's de allereleukste auto's die ik tot nu toe heb gehad. Daarvoor reed ik ook dikke Audi's en BMW's. Met de 135i verstop ik mijzelf weer een beetje terug in autolease rijdend Nederland. Want over twee jaar valt de 135i niet meer op, dan is er wel weer een opvolger. Maar een Mini blijft altijd opvallen.

Tuurlijk, de 135i is fantastisch en ook echt wel beter dan mijn huidige r53 Works. Maar die compressor, de ploffende uitlaat, de heerlijke sound, de uitstekende zit in de auto, het 'snelle' sturen, allemaal leuk en dat verdwijnt met de 135i.

Maar sinds Top Gear de Mini (zo zag ik gisteren) van de Super Cool wall, naar un-cool zette, is het moment wel goed gekozen om over te stappen. Maar de mini vergeten? Nee, dat denk ik niet. Ik zal hem zelfs een beetje missen.

Ferdinand
Veel rijplezier!
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: het afscheid

24 nov 2007, 13:12

Ferdinand schreef:Maar sinds Top Gear de Mini (zo zag ik gisteren) van de Super Cool wall, naar un-cool zette, is het moment wel goed gekozen om over te stappen.
Nu zijn de uitspraken van TopGear niet echt doorslagggevend, maar die aflevering van gisteren was zelfs 'n oude herhaling...!
:mrgreen:
Ferdinand schreef: Maar de mini vergeten? Nee, dat denk ik niet. Ik zal hem zelfs een beetje missen.

Double that!

:|
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

24 nov 2007, 16:11

Autocar Testje (moet hem zelf nog doorlezen :) )
(met dank aan Rico van DF)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 nov 2007, 17:20

Wauw! Wat een heerlijk stuk automotive leesvoer! 8)

Tja... De meningen blijven verdeeld.
De Porsche is de betere rijders' auto. De BMW doet de rest (bijna) allemaal beter.

Hoe dan ook; je 135i zal je zeker veel plezier geven.
Zeker bij tussensprintjes!

:P
Ferdinand
Be Mini
Be Mini

herkenning

25 nov 2007, 12:04

Tja, er is veel herkenning bij mij toen ik dit artikel las. Vooral over de vooroordelen en werkelijkheid. Jammer dat ze in de test met een bomvolle rooie rijden met de verkeerde wielen. Dat is hem echt niet. Dit is echt 'to-much' en geeft de auto een te patserig, wat lompig, uiterlijk mee (in een duits blad was de rooie nog uitgerust met oranje stoelen, helemaal fout. Bovendien, zo zegt BMW, weegt de auto ongeveer 15kg!! zwaarder met al die assecoires (vond ik nog al wat toen mij dat werd verteld, is dat wel waar?). Aan de andere kant, wat maakt die 15kg nou weer uit.

Wel grappig is de vergelijking met de S3, want daar heb ik ook sterk aan zitten denken. Maar ook de S3 haalt het niet bij de 135i.

In februari heb ik hem. Ik kan hem wel weer eens laten zien (op een meet) maar ik ben* natuurlijk geen Mini meer, dus eigenlijk sta ik wat voor lul tussen die coole Mini's. Want cool, nee, dat kan ik de 135i niet noemen. Wat is die 135i dan wel? Samengevat: eigenlijk een vette duitse pleurisbak met een beest van een motor, een te vette auto met een behoorlijk verkeerd uiterlijk, eerlijk gezegd ook wel smakeloos duits hahaha, een patserbak, uitstekende zitpositie en rijden als de beste, het is een arrogante snob die, als het er op aan komt, er als een kanon vandoor gaat. De mijne heeft natuurlijk wel type-aanduiding (de leaserijders die dieseltjes gaan rijden, die halen hun d embleem er af), want het is een vette 135i.

Groetjes, Ferdinand

*klopt wat hier staat, want je 'bent' namelijk een Mini, een ander type auto 'heb' je.
Veel rijplezier!
k33z
Mod virus alert!
Mod virus alert!

27 nov 2007, 09:27

15kg is natuurlijk te verwaarlozen op een zwaargewicht als de 135i. Knappe prestatie als je dat merkt :)
Ferdinand
Be Mini
Be Mini

27 nov 2007, 15:08

k33z schreef:15kg is natuurlijk te verwaarlozen op een zwaargewicht als de 135i. Knappe prestatie als je dat merkt :)
ha k33z, nee die 15 kg merk je natuurlijk niet. Ik laat de auto trouwens DME-optimieren (chippen) door Hartge/Dahler in maart volgend jaar: 380pk en 540Nm, is dat niet even stoer!

groet, Ferdinand
Veel rijplezier!
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 nov 2007, 15:20

Ferdinand schreef:Ik laat de auto trouwens DME-optimieren (chippen) door Hartge/Dahler in maart volgend jaar:
380pk en 540Nm, is dat niet even stoer!

Das inderdaad wel stoer ja; 40 Nm meer koppel dan, zeg, 'n Gallardo!

8)
320d touring
BBQ hulpkok

27 nov 2007, 18:22

Jenkins schreef:
Ferdinand schreef:Ik laat de auto trouwens DME-optimieren (chippen) door Hartge/Dahler in maart volgend jaar:
380pk en 540Nm, is dat niet even stoer!

Das inderdaad wel stoer ja; 40 Nm meer koppel dan, zeg, 'n Gallardo!

8)
Of 40 Nm minder dan een 3-serie diesel :?
k33z
Mod virus alert!
Mod virus alert!

28 nov 2007, 08:54

Ferdinand schreef:ha k33z, nee die 15 kg merk je natuurlijk niet. Ik laat de auto trouwens DME-optimieren (chippen) door Hartge/Dahler in maart volgend jaar: 380pk en 540Nm, is dat niet even stoer!

groet, Ferdinand
Ik las je verhaal ook al op Driving-fun :)
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 nov 2007, 09:02

320d touring schreef:Of 40 Nm minder dan een 3-serie diesel :?
Tja,
wat ze uit die 3.0 D bi-turbo aan koppel weten te halen is beangstigend.
Als ik in die prijsklasse kon winkelen, zou ik toch ook zeker die variant hebben proefgereden.
Misschien zelfs met automaat.
320d touring
BBQ hulpkok

28 nov 2007, 12:59

Jenkins schreef:Tja, wat ze uit die 3.0 D bi-turbo aan koppel weten te halen is beangstigend.
Als ik in die prijsklasse kon winkelen, zou ik toch ook zeker die variant hebben proefgereden.
-Als ik in die prijsklasse kon winkelen, dan had ik hem besteld (in een 5-serie met M-jasje) zonder er eerst met rijden :mrgreen:
-Hij is er trouwens alleen met automaat
-En dan nog een chipje naar 340pk, 660 NM :shock:
Ferdinand
Be Mini
Be Mini

29 nov 2007, 12:56

k33z schreef:
Ferdinand schreef:ha k33z, nee die 15 kg merk je natuurlijk niet. Ik laat de auto trouwens DME-optimieren (chippen) door Hartge/Dahler in maart volgend jaar: 380pk en 540Nm, is dat niet even stoer!

groet, Ferdinand
Ik las je verhaal ook al op Driving-fun :)
ha k33z, daar zit ik een beetje te keten. Ach, wat zijn gasten serieus over een autootje zeg. Maakt me allemaal geen mallemoer uit, maar voor hun is dat anders. sneller dit, sneller dat, filmpje you-tube over optrekken, allemensen nog an toe. en maar lekker stoken de hele tijd. Maar, ben wel blij hoor met de BMW, maar blijft wel een burgerbak, de Mini was toch leuker.
Veel rijplezier!
Ferdinand
Be Mini
Be Mini

29 nov 2007, 13:05

320d touring schreef:
Jenkins schreef:Tja, wat ze uit die 3.0 D bi-turbo aan koppel weten te halen is beangstigend.
-Als ik in die prijsklasse kon winkelen, dan had ik hem besteld (in een 5-serie met M-jasje) zonder er eerst met rijden :mrgreen:
-Hij is er trouwens alleen met automaat
-En dan nog een chipje naar 340pk, 660 NM :shock:
ik wilde geen diesel, klinken niet mooi, hoe goed ze misschien ook zijn. Heb ook in een Audi A5 3.0 tdi gereden. Ook heel goed natuurlijk. Maar ik zat er in en ik dacht, wat mot ik hier mee? Vind eerlijk gezegd een 1 serie de lelijkste van allemaal en dan komt de 3 serie. Vind de 5 beter gelukt, maar ook wel kitsch. De 7 serie (bestaat die nog?) is echt een ramp evenals die modellen zoals de Z4. Vind de nieuwste M3 wel heeeeel gaaf gedaan, eindelijk! Eigenlijk vind ik alle BMW's dus lelijk, en eerlijk gezegd vind ik de BMW135i coupe ook niet zo mooi, maar de minst lelijke. Maar de auto reed werkelijk fantastisch en bovendien ik moest echt uit die Mini, ook een beetje vanwege mijn werk eerlijk gezegd.

Zo iets was het.

Groet, Ferdinand
Veel rijplezier!
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 nov 2007, 13:23

Ferdinand schreef:ik wilde geen diesel, klinken niet mooi, hoe goed ze misschien ook zijn.
Vind eerlijk gezegd een 1 serie de lelijkste van allemaal en dan komt de 3 serie.
Eigenlijk vind ik alle BMW's dus lelijk, en eerlijk gezegd vind ik de BMW135i coupe ook niet zo mooi, maar de minst lelijke. Maar de auto reed werkelijk fantastisch en bovendien ik moest echt uit die Mini, ook een beetje vanwege mijn werk eerlijk gezegd. Zo iets was het. Groet, Ferdinand

Amen, Ferdinand!

Nogmaals gefeliciteerd met je keuze!

:)

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”