Roest aan je MINI

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
karretje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

05 jun 2006, 20:38

Vandaag mini gepoetst,en geen roest gezien gelukkig.
Wel goed ingevreven met vaseline. protection!!!!!!!!!!!!!! :wink:

Wat ons wel opvalt is dat er best veel boutjes wel al roestig zijn.
ruitenwisser achter,als je het afdekplaatje wegtrekt, en ook bij de kofferbak. (open doen en bovenin) terwijl die toch binnen zitten.

Toch zonde vind ik. :cry:

Mischien ook iets voor de verzekering. >) :p
MINI...................................The best there is.
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 jun 2006, 22:18

Het klopt er zit wel wat aanslag op het meetal maarja kan niet anders ook he als er zoveel roest uit de rubbers komt zetten :( Hein denkt dat het een produktiefoutje is :(
Maar Breeman heeft dus niet eerst zelf gekeken hebben gelijk MiniNederland weer ingeschakelt terwijl ze dit volgens mij toch wel zelf zouden kunnen oplossen??of heb ik dat nu verkeert?? :oops:

Nu moet ik daar weer op gaan wachten als dat net zo lang gaat duren als versnellingsbak dan zal er wel meer roest ontstaan zijn :(
En wie weet heb ik dan al een anderen Mini besteld :oops: :wink:

Ik hou jullie veder op de hoogte wat MiniNederland/Breeman gaan doen!
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 jun 2006, 23:50

@newmini: Je hebt toch garantie op je mini. Ga naar een andere dealer aub. Ze spelen daar met je. Is alleen maar een tip
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

06 jun 2006, 10:43

@Berthil: jouw MINI is ook een pré-facelift model.
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

06 jun 2006, 12:40

@ mini poeper, welke conclusie trek je daar uit? Of was het slechts ter informatie? Denk dat berthil wel weet wat ie rijd... :mrgreen:

En bij mij is et de laspunt die roest, net als bij coopersindiblue het geval was, dus lijkt me sterk dat alleen op dat punt de rubberen rand roest 'afgeeft'. En het is inderdaad niet afveegbaar. Volgens mij is toch echt de metalen rand onderhevig aan oxidatie.

Edit: Heb geen garantie meer dus ze hebben genoeg tijd om het uit te zoeken :)
Laatst gewijzigd door FunkyRAT op 06 jun 2006, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jun 2006, 12:43

Mini Poeper schreef:@Berthil: jouw MINI is ook een pré-facelift model.
Het maakt niet uit of pre of facelift model hebt. Ze hebben er zowat allemaal last van..enkele dan niet. Heb het gemeld bij van Laarhoven en gaan dit probleem ook bij BMW NL aankaarten. Heb nog 10 maanden garantie dus in die tijd zal er toch wel een antwoord komen van BMW NL hoop ik.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

06 jun 2006, 17:11

Ik kom net terug van de dealer (Keram Maastricht) waar ze zoals gewoonlijk weer héél netjes wat zaken onder garantie hebben opgelost (nieuwe armsteun zaten dikke krassen op dus daar heb ik weer een nieuwe voor gekregen, en de coating op de letters van één de verlichte dorpels liet los welke ook is vervangen).

Van de roest zijn foto's gemaakt en die gaan ook naar BMW Nederland. Het is goed dat ze meerdere meldingen binnen krijgen zodat er een goede oplossing komt. Alleen de dorpels insmeren met vaseline zal wel helpen, maar de werkelijke oorzaak is ook dat het rubber onder aan de deur veel te nat blijft. Ik heb er alle vertrouwen in dat mijn dealer het op zal lossen, zelfs als BMW Nederland niet met een afdoende oplossing komt.
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jun 2006, 17:29

MINIJCW schreef:@newmini: Je hebt toch garantie op je mini. Ga naar een andere dealer aub. Ze spelen daar met je. Is alleen maar een tip
Ik ben er dus mee naar dealer geweest en hebben alweer MiniNederland ingeschakelt maar zelfs jij en ik kunnen zien dat er wat door het rubber heen komt waarom kunnen ze dit zelf niet zien en weer heel gezeik met MiniNederland gaat weer heel lang duren :( :evil:
Ik ben dus ook bezig voor ander Mini ben helemaal zat gezeik steeds :evil:
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

06 jun 2006, 23:04

Ik heb ook eens gekeken. Zaten roest vlekken wat ik gelukkig makkelijk weg kon poetsen. Wel erg nat onder die rubbers :shock:
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jun 2006, 00:05

Een tip uit een of ander receptenblaadje van mijn moeder:

Roestplekjes te lijf.....

Wist u dat u kleine roestplekjes op uw auto prima kunt verwijderen met behulp van een ui? Wrijf het plekje in met de doorgesneden ui, laat even intrekken, smeer er daarna wat olie op en wrijf de plek vervolgens droog. Na deze behandeling is de roest verdwenen en kunt u de aangedane plek aantippen met autolak.

Toch wel handig voor sommige :)
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

07 jun 2006, 00:46

Komt je moeder uit Klazienaveen en heet ze Berendien?

Geen ui aan mijn MINI :) (ook geen cola)
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

07 jun 2006, 08:23

:lachuh

En nee, onze (tot dusver bekend) moeder komt niet uit Klazienaveen. Ook heet ze gelukkig geen Berendien! :wink:

@Henk: ik moet ook geen ui in m'n auto!
Franky2006
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:

07 jun 2006, 20:37

Heb nog wat garantie dingentjeste doen bij Renova en heb ze de foto's van De Roest gemaailed aan ze. Nog geen reactie gehad, maar ik neem aan dat ze het netjes gaan regelen voor me. Als ik een reactie heb van ze meld ik me weer! GR. Franky
** The sky is the limit **
Franky2006
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:

15 jun 2006, 22:50

Vandaag gebeld door Renova. Hebben gekeken in het systeem van BMW maar komen het niet tegen bij veel voorkomende klachten. Ze zijn bereid er naar te kijken en het te fixen voor me. Hoe ze het gaan doen weet ik niet maar dat vraag ik ze nog wel als ik de auto breng. Ik heb ze nog wel verteld dat ikvia dit Forum er op gewezen werd en dat er in de loop der tijd nog meer Mini komen met deze klacht !!! Zijn er nog meer mensen die naar Renova in Breda zijn geweest met deze klacht.

GR. Frank
** The sky is the limit **
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jun 2006, 11:20

Franky2006 schreef:Vandaag gebeld door Renova. Hebben gekeken in het systeem van BMW maar komen het niet tegen bij veel voorkomende klachten. Ze zijn bereid er naar te kijken en het te fixen voor me. Hoe ze het gaan doen weet ik niet maar dat vraag ik ze nog wel als ik de auto breng. Ik heb ze nog wel verteld dat ikvia dit Forum er op gewezen werd en dat er in de loop der tijd nog meer Mini komen met deze klacht !!! Zijn er nog meer mensen die naar Renova in Breda zijn geweest met deze klacht.

GR. Frank
Ja ik, mij werd verteld dat ik me niet gek moest laten maken op dit soort forums en dat ik wel in een BMW product rondrijd. Zie een paar pagina's terug, bij mij hebben ze er niks aan gedaan en daar hadden ze ook duidelijk geen zin in.
Tijdens de schadeherstel bij Hoppenbrouwers hier in Bergen op Zoom hebben ze de plekjes geschuurd en behandeld met een primer die ze wel vaker voor dit soort problemen gebruikte, onderandere bij hun eigen leen-MINI's. Dus lang leve Hoppenbrouwers, dat is tenminste service!
Afbeelding

Terug naar “Exterieur”