Berthil, de Blauwe (Azzurra)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 sep 2008, 08:33

Berthil schreef:Daarna de Mini voor het eerst na 4 jaar eens goed uit laten meten op gewicht en uit laten lijnen.
Om de bestuurder na te bootsen werd er 75 kilo op de bestuurdersstoel gelegd :)
De eerste foto zoals het origineel was met het bestuurdersgewicht, daarna afgesteld. Daarbij wordt zo veel mogelijk het gewicht naar achteren verlegd en ook de de auto aan de dakrand waterpas te zetten krijgen. We hebben het nog achteraf nagekeken, als ik niet in de auto zit is de auto rechts waterpas aan de dakrand links niet, als ik instap is de auto op het dak geheel waterpas :)
Let even op het totaalgewicht van 1314 kg :shock: (met halfvolle tank).
Geweldig!
Wat een perfectionisme; de auto laten uitlijnen MET het gewicht, zoals de auto normaal wordt bereden.

Echt perfekt!!!!

En ook iets dat ik zal meenemen als ik m'n eigen auto nog eens laat uitlijnen!

8)

Maaruhm.... 1.314 kg totaalgewicht????
Oef! Hoeveel is dat extra t.o.v. een standaard S ?
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

05 sep 2008, 08:49

Berthil, ik heb exact zo'n zelfde uitlijnrapport maar bij mij zijn enkele standaard waarden (specificaties) in de middenkolom anders dan bij jou. Zou dit kunnen komen doordat ik 17 en jij 18 inch velgen hebt ?
Heb jammer genoeg geen scanner maar zie wel dat boven beide rapporten Mini 2005 staat.
MaVaEe
Koeien-teller

05 sep 2008, 08:51

Che schreef:Berthil, ik heb exact zo'n zelfde uitlijnrapport maar bij mij zijn enkele standaard waarden (specificaties) in de middenkolom anders dan bij jou. Zou dit kunnen komen doordat ik 17 en jij 18 inch velgen hebt ?
Heb jammer genoeg geen scanner maar zie wel dat boven beide rapporten Mini 2005 staat.
Gewoon een foto van maken Che! ;)
Afbeelding
Shadow_Breaker
GPc-0001

05 sep 2008, 08:56

Berthil proficiat, u hebt de minst OEM mini ter wereld :p :wink:
Maar hoe kom je er toch allemaal op om die onderdelen te vinden???
je moet het allemaal maar weten.
Mooie update. :mrgreen:
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

05 sep 2008, 12:12

Che schreef:Berthil, ik heb exact zo'n zelfde uitlijnrapport maar bij mij zijn enkele standaard waarden (specificaties) in de middenkolom anders dan bij jou. Zou dit kunnen komen doordat ik 17 en jij 18 inch velgen hebt ?
Dat komt omdat jouw rapport waarschijnlijk de fabriekswaarden er in heeft staan en bij mij de waarden met toleranties zijn opgegeven zoals ik ze wil hebben :)

Het toespoor achter weet ik nu van dat deze niet verder te verstellen viel. Één kant kon alleen meer toespoor gegeven worden, niet minder. Om alles gelijk te houden is de andere kant toen op dezelfde waarde gezet. De waarde ligt nog altijd binnen de fabriekstoleranties van de Mini.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

05 sep 2008, 12:23

Jenkins schreef:Maaruhm.... 1.314 kg totaalgewicht????
Oef! Hoeveel is dat extra t.o.v. een standaard S ?
Massa ledig voertuig van de Cooper S op mijn kenteken is 1115 kg.
Ik weet eigenlijk niet of dit het autogewicht is zonder alle vloeistoffen en b.v. accu?

Tel daarbij de 75 kilo aan bestuurdersgewicht en 25 kg benzine van de halfvolle tank en je zit op 1215 Kilo.

Dan zit er dus nog ergens een extra 100 kilo in aan gewicht.

Dat extra gewicht zal het meest komen van de watergekoelde intercooler, de erg zware JCW stoelen (26 kg per stuk!), R95 velgen en toeters en bellen qua geluid (DPSM) en wegligging (alle dwarsbalken ook al zijn ze van aluminium).

Wie heeft zijn auto nog meer gewogen met bestuurder? Ik ben wel benieuwd wat een standaard R53 Cooper S dan weegt.

Als er in de toekomst nog eens een tweede auto bij komt gaat deze in ieder geval op dieet :)
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 sep 2008, 12:31

Geweldige updates Berthil! Ga je binnenkort nog een keer naar de ring? Kunnen we misschien wel meeten.
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 sep 2008, 13:32

Berthil schreef:Ik weet eigenlijk niet of dit het autogewicht is zonder alle vloeistoffen en b.v. accu?
Dat is inderdaad zonder sapjes.
Aardigheidje van BMW Mini. Zo blijft de wegenbelasting net ietsjes lager.
:)
Berthil schreef:Dan zit er dus nog ergens een extra 100 kilo in aan gewicht.
Dat extra gewicht zal het meest komen van de watergekoelde intercooler, de erg zware JCW stoelen (26 kg per stuk!), R95 velgen en toeters en bellen qua geluid (DPSM) en wegligging (alle dwarsbalken ook al zijn ze van aluminium).
Zonder de stoelen zou dus nog 50 kg. aan accessoires verklaard moeten worden...
Met alle extra's voor het onderstel, intercooler en geluid kom je idd. snel aan nog eens 50 kg. :|
Berthil schreef:Als er in de toekomst nog eens een tweede auto bij komt gaat deze in ieder geval op dieet :)
Cool!
De zware JCW stoelen zul je waarschijnlijk in je One Cabrio ( :wink: ) over zetten en een licht carbon kuipje er voor in de plaats,
De audio zal ook wel verhuizen...
Dan de achterbank eruit, misschien ook nog wat dempingsmateriaal?
Geeft alleen al een gewichtsbesparing van zo'n 70 kg.

Oftewel 1.314 kg / 255 pk = 5,15 kg per pk
wordt 1.244 kg / 255 pk = 4,88 kg per pk.

Wat vliegt er nog meer uit?

8)
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 sep 2008, 13:34

De tientjes uit je portemonnee :mrgreen:
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

05 sep 2008, 13:52

Jenkins schreef:Wat vliegt er nog meer uit?
Je bent helderziend :)

Airconditioning, iPod, bluetooth kit, middenarmsteun, driving lights, misschien carbon motorkap en R56 aluminium achterwielophanging (die past) en gel-accu er op/in.

En dan komt op de plaats van de airconditioning pomp een Cooper waterpomp. De Cooper heeft namelijk de waterpomp op de plaats waar de S zijn airconditioning pomp heeft zitten en wordt aangedreven door de riem. De Cooper heeft op de plaats van de compressor zijn airconditioning pomp zitten. Voordeel is dat de compressor van de S weer opgejaagd kan worden zonder dat de waterpomp-overbrenging weer naar zijn grootje gaat, de compressor zelf kan het namelijk wel aan.

Maar dat zijn dus lange-termijn plannen.
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 sep 2008, 13:54

Net wanneer je dacht dat er niets meer veranderd kon worden :)
Shadow_Breaker
GPc-0001

05 sep 2008, 13:56

Jenkins schreef:
Berthil schreef:Ik weet eigenlijk niet of dit het autogewicht is zonder alle vloeistoffen en b.v. accu?
Dat is inderdaad zonder sapjes.
Aardigheidje van BMW Mini. Zo blijft de wegenbelasting net ietsjes lager.
Berthil schreef:Dan zit er dus nog ergens een extra 100 kilo in aan gewicht.
Zonder de stoelen zou dus nog 50 kg. aan accessoires verklaard moeten worden...
Met alle extra's voor het onderstel, intercooler en geluid kom je idd. snel aan nog eens 50 kg. :|
Berthil schreef:Als er in de toekomst nog eens een tweede auto bij komt gaat deze in ieder geval op dieet :)
Cool!
De zware JCW stoelen zul je waarschijnlijk in je One Cabrio ( :wink: ) over zetten en een licht carbon kuipje er voor in de plaats,
De audio zal ook wel verhuizen...
Dan de achterbank eruit, misschien ook nog wat dempingsmateriaal?
Geeft alleen al een gewichtsbesparing van zo'n 70 kg.

Oftewel 1.314 kg / 255 pk = 5,15 kg per pk
wordt 1.244 kg / 255 pk = 4,88 kg per pk.

Wat vliegt er nog meer uit?

8)
Berthil heeft al geen achterbank meer, er ligt een GP kuipje op de plek van de achterbank, en idd ik zou ook kiezen voor 1 of 2 lichte kuipjes, en idd deurpanelen, achterpanelen, kofferpanelen, vloerbekleding, etc er nog uit dan gaat hij wel wat winnen. (dan terug uitlijnen want het gewicht is helemaal anders :D)
En als je echt ver wil gaan kan je ook nog airco systeem, dashbord eruit lichter in de plek, radio eruit, ramen eruit en plexi in de plaats, dakhemel eruit, carbon hood, en dan is het een echte race auto

Maar nu is het een streetracer, met alle comfort dat een gewone wagen ook heeft.
Maar dit voor een auto die op straat mag rijden is al indrukwekkend, en zeker verdiend zeker respect.
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 sep 2008, 14:12

Berthil schreef: iPod, bluetooth kit, middenarmsteun, driving lights, misschien carbon motorkap....
Cool!
Allemaal zaken die op je tweede Mini passen. Inclusief metalen MCS motorkap. 8)

Ben benieuwd.

Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

05 sep 2008, 23:23

quattro gmbh schreef:Hoe zit het trouwens met je camber. -2.10 is volgens mij behoorlijk circuit gericht. Laat je je banden gewoon wat extra slijten op de openbare weg?
Ik rij al een hele tijd met -1,5 camber en geen toespoor (zie uitlijngegevens van voor de uitlijning). De slijtage aan de voorbanden was evenredig over de breedte. Echter de achterbanden sleten wel onregelmatig af omdat door verlaging de camber wel tot 3 graden kan oplopen. Helaas weet ik niet wat het geweest is voor de uitlijning omdat de camberlinks er net voor het uitlijnen zijn opgezet.

Het toespoor op de voorwielen zorgt naast een betere rechtuitstabiliteit ook voor wat meer slijtage aan de buitenkant van de band. Ik denk dus dat de onregelmatige slijtage wel mee gaat vallen en ik zou nu beter de voor en achterbanden moeten kunnen wisselen want ik wil altijd 4 nieuwe banden. De nieuwe assymetrische Good Years F1 zijn trouwens helaas niet zo goed als de vorige F1 GS-D3, ze zijn duidelijk minder stabiel op de grens, helaas een beetje wiebelig. Ze plakken ook ietsje minder maar ze zijn beter in de regen.

Terug naar “Show your ride”