beste forumleden,
we genieten nu al ruim anderhalf jaar van onze mini cooper in chili trim uit 2001. Destijds uit duitsland gehaald met 27.000 kilometers erop, nu staat de teller op 37.000 km. de auto heeft ons nog nooi in de steek gelaten. een paar maanden geleden ontdekte ik echter een flinke lekkage in de kofferbak. Het bakje wat bedoeld is voor de bandenplakset stond vol met water en de mat was kleddernat. Ik heb de mat eruit gehaald en alles nagelopen, maar kan maar niet ontdekken waar het vandan komt. ik heb de indruk dat het ergens van de zijkant komt. Weet iemand of een dergelijke lekkage een bekend probeem is? iemand suggesties wat het zou kunnen zijn? achterbank en hoedenplank zijn kurkdroog, dus derde remlicht lijkt me onwaarschijnljk
Water in de kofferbak / accubak
- marcelm
- Leerling Mini lid
Bericht
Water in de kofferbak / accubak
Laatst gewijzigd door marcelm op 09 okt 2008, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- MaVaEe
- Koeien-teller
Bericht
Marcel,
Ik heb van de winter precies hetzelfde gehad. Kijk ook even of de rubberen doppen waar de klep op rust wanneer deze dicht zit er goed op zitten. Bij mij zaten die er niet goed waardoor de klep niet helemaal goed sloot er zo er water naar binnen kwam.
Ik heb van de winter precies hetzelfde gehad. Kijk ook even of de rubberen doppen waar de klep op rust wanneer deze dicht zit er goed op zitten. Bij mij zaten die er niet goed waardoor de klep niet helemaal goed sloot er zo er water naar binnen kwam.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Volgens mij is het onverstandig om de rubber dop onder je reparatieset los te trekken om het water weg te laten lopen, aangezien je niet weet waar het water dan heengaat. Alleen doen als je zeker weet dat dit uit de auto loopt.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Sven
- Volledig MINI minded!
Bericht
), maar als die weg is kun je gewoon de grond zien, volgens mij
Dus het water loopt dan gewoon weg de auto uit.
Je kijkt dan dwars door de auto heen. Bij onze Cooper zit er een plastic bak onder (nu nogmderijke schreef:Volgens mij is het onverstandig om de rubber dop onder je reparatieset los te trekken om het water weg te laten lopen, aangezien je niet weet waar het water dan heengaat. Alleen doen als je zeker weet dat dit uit de auto loopt.

Dus het water loopt dan gewoon weg de auto uit.
- marcelm
- Leerling Mini lid
Bericht
ik heb die rubberen dop er al een paar keer uitgetrokken om het water te lozen. gaat prima, et water loopt dan weg op de grond. Derde remlicht lijkt me niet echt de oorzaak, want dan moet de achterbank of hoedenplank toch ook nat zijn? ik ga eerst maar eens naar die doppen links en rechts kijken...
- Black_Devil
- Mod virus alert!
Bericht
hai hai,
Ik heb ook een vochtige mat in de kofferbak,en mij is opgevallen dat wanneer je de achterklep open doet bij regen of als je hem net hebt gewassen dat er bij het omhoog gaan een waterstraaltje loopt vanaf je achterklep je kofferbak in..Mischien is dat wel het probleem..
Of is dat alleen bij mijn mini zo??:D
groetjes Dante
Ik heb ook een vochtige mat in de kofferbak,en mij is opgevallen dat wanneer je de achterklep open doet bij regen of als je hem net hebt gewassen dat er bij het omhoog gaan een waterstraaltje loopt vanaf je achterklep je kofferbak in..Mischien is dat wel het probleem..
Of is dat alleen bij mijn mini zo??:D
groetjes Dante
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Dante dat hebben alle minis volgens mij, maar dat beetje water is zo weinig dat het weinig kwaad kan. Hierboven gaat het over grotere lekkages. Ik denk dat @mr (Arjan) het hierboven goed beschreven heeft.
Gr, Marcel
- padechjo
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Vandaag moeten constateren dat de accu in de kofferbak in een laagje water stond. We hadden de laatste paar weken al last van condens in de auto als de airco uitstond.
Alles losgehaald en uiteindelijk ook erachter gekomen dat het derde remlicht lekt. Zelfs het afdichtingsrubber van de achterklep zat vol met water
Alles droog en schoongemaakt en het remlicht voorzien van een laagje afdichtingskit. Als het goed is moet het probleem nu opgelost zijn 
Alles losgehaald en uiteindelijk ook erachter gekomen dat het derde remlicht lekt. Zelfs het afdichtingsrubber van de achterklep zat vol met water

- henne
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
dante,
niet alleen mini heeft dat probleem met een straaltje water naar binnen!
peugeot 206 heeft het ook maar wel heel minimaal!!
en je antenne kan het ook zijn heb ik ook wel eens gehad maar remlicht is ook klote is maar klein afdichtingsrandje dus snel kans op lekken!
en de rubbere dop in de kofferbak is juist voor dat soort dingen zoals hoog water!
zitten ook in de auto zelf onder de vloermat mocht het daar blank staan kan je ook de doppen eruit halen wel bij terugplaatsen weer ietsje afkitten!
groeten
niet alleen mini heeft dat probleem met een straaltje water naar binnen!
peugeot 206 heeft het ook maar wel heel minimaal!!
en je antenne kan het ook zijn heb ik ook wel eens gehad maar remlicht is ook klote is maar klein afdichtingsrandje dus snel kans op lekken!
en de rubbere dop in de kofferbak is juist voor dat soort dingen zoals hoog water!
zitten ook in de auto zelf onder de vloermat mocht het daar blank staan kan je ook de doppen eruit halen wel bij terugplaatsen weer ietsje afkitten!
groeten
- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
hier ook maar een bericht, zijn blijkbaar meerdere topics over water in de kofferbak
Ik heb ook in de bak waar de accu zit (R53) een laagje water staan. 3e remlicht gecheckt, lijkt me niet. mat is verder helemaal droog. water loopt 90% zeker vanaf de achterkant de bak in (dus niet van bovenaf) zou het binnen kunnen komen via de kofferbakgreep?? lijkt alsof er vanonder die plastic afdekplaat aan de binnenkant wat druppeltjes vandaan komen.. heb ook begrepen dat het via de ventilatieschacht kan komen. Als dat die 2 roosters zijn links en rechts met dat schuimrubber (zachte spul) is dit het ook niet aangezien deze kurkdroog zijn.. iemand nog ideeën?!

Ik heb ook in de bak waar de accu zit (R53) een laagje water staan. 3e remlicht gecheckt, lijkt me niet. mat is verder helemaal droog. water loopt 90% zeker vanaf de achterkant de bak in (dus niet van bovenaf) zou het binnen kunnen komen via de kofferbakgreep?? lijkt alsof er vanonder die plastic afdekplaat aan de binnenkant wat druppeltjes vandaan komen.. heb ook begrepen dat het via de ventilatieschacht kan komen. Als dat die 2 roosters zijn links en rechts met dat schuimrubber (zachte spul) is dit het ook niet aangezien deze kurkdroog zijn.. iemand nog ideeën?!
- marcelm
- Leerling Mini lid
Bericht
uiteindelijk bleek het bij ons toch het derde remlicht te zijn, waardoor het water via de binnenkant van de klep naar beneden stroomde. Bij controle (lastig met cooperspoiler) bleek dat het glas deels losgekomen was van het remlicht. Vervangen en nooit geen last meer gehad. demontage van het remlicht zal uitwijzen of dat bij jou ook het geval is.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors