Het blijft nog een raadsel. De auto starten vanmorgen prima. Dus even met de auto gereden te hebben, was de accu in ieder geval voldoende op spanning. Zoveel mogelijk alles uitgezet, zoals we normaal de auto neer zetten. Dit leverde geen probleem op. Daarna nog de radio er in laten zitten (op zoek naar lekstroom) ook geen probleem. Toen naar aanleiding van jullie tips naar de accu gekeken, maar ook die zat goed vast. Klein beetje aandraaien, maar nauwelijks. Daarna de zekeringkast opgezocht onder de motorkap. Daar vond ik dat een kapotte zekering: FL11 50A Switch unit, 2-speed blower heating & air conditioning. Mogelijk dat dit het knipperen van het lampje van de airco verklaart. Want dat doet hij nog steeds. Of is dit soms de zekering van de ventilator van de stuurbekrachting?
Nu zijn dit speciale zekeringen, dus die kan ik nog niet vervangen (niet op voorraad). Moet ik deze bij de BMW halen of heeft Brezan deze zekeringen ook?
In hoeverre stuurt deze zekering nog iets aan wat het draaien van de motor parten zou spelen? Zou ik er gewoon stadsritjes mee kunnen rijden of moet ik rekening houden, dat er koelingstechnisch dan een probleem op treedt. Daarnaast natuurlijk de vraag waarom klapt deze zekering eruit? Waar zou ik het defect moeten zoeken?
Accu leeg ??
- Bereikbaar
- Leerling Mini lid
Bericht
FL11 50A Switch unit, 2-speed blower heating & air condi
Vanwege het kapot zijn van zekering: FL11 50A Switch unit, 2-speed blower heating & air conditioning ben ik vooral benieuwd welke ventilator hier wordt bedoeld. Vooral omdat de blower in het interieur het gewoon doet en dit een 4 speed blower is. Heeft iemand enig idee?
- Bereikbaar
- Leerling Mini lid
Bericht
Deel van de oorzaak gevonden
Inmiddels heb ik een deel van de oorzaak gevonden van het leeglopen van de accu. inderdaad blijft de ventilator van de stuurbekrachtiging loeien. Maar wat trekt die snel de accu leeg. In een half uur tijd was de accu alweer leeg. Zo leeg dat het opnieuw starten niet meer lukte. Deze keer had ik de wegenwacht nodig om het te starten. Aanslepen wilde niet omdat het sleepoog ontbrak (grrrr) en we alleen te lichte startkabels voorhanden hadden en die wilde niet genoeg geven om hem te starten. De accu opgeladen en gelijk de polen weer losgekoppeld, want ik hoor de ventilator al weer loeien. Morgenochtend gaat de auto naar de garage voor een bypass en dan is hopelijk het probleem opgelost.
-
Sa
Bericht
Accu leeg na raar geluid. Pomp kapot?
Ik heb dus het zelfde probleem. Toen ik zondag op mijn werk aankwam, de auto parkeerde en de sleutel uit het contact haalde hoorde ik ook een soort van fan geluid onder de motorkap vandaan komen. Ik heb er eigenlijk toen verder weinig aandacht aanbesteed omdat de auto het vaker doet om zo de motor/turbo te koelen. Maar toen ik vanavond de auto probeerde te open met de centrale deur vergrendeling via de sleutelafstandbediening. Deed deze niks, bat leeg dacht ik dus dan maar handmatig. Maar toen ik de auto probeerde te starten gebeurde er ook niks, geen lampje geen geluidje, gewoon hartstikke dood!
Nu neem ik aan dat de accu leeg is maar zo er ook nog iets anders kapot zijn?
Ik moet morgen nog ff een collega zien te vinden die start kabels heeft anders bel ik de ANWB (ben lid gelukkig) omzo de accu op te laden.
Maar mijn vraag is: is dit het teken van iets veel ergers en iets veel duurders? Ik ben AllRisk verzekerd en verzekerd de maatschappij dan ook evt. de kosten?
Ik hoop niet dat de stuurbekrachtigingspomp ofzo iets kapot is. Ik heb gelezen dat, dat aardig wat geld kost.
Nu neem ik aan dat de accu leeg is maar zo er ook nog iets anders kapot zijn?
Ik moet morgen nog ff een collega zien te vinden die start kabels heeft anders bel ik de ANWB (ben lid gelukkig) omzo de accu op te laden.
Maar mijn vraag is: is dit het teken van iets veel ergers en iets veel duurders? Ik ben AllRisk verzekerd en verzekerd de maatschappij dan ook evt. de kosten?
Ik hoop niet dat de stuurbekrachtigingspomp ofzo iets kapot is. Ik heb gelezen dat, dat aardig wat geld kost.
- Bereikbaar
- Leerling Mini lid
Bericht
Stuurbekrachtigingspomp vervangen
Jippie, ik heb de auto eindelijk weer terug. Als het goed is moet nu het probleem weg zijn. De stuurbekrachtingspomp is vervangen. Er leek toch een elektronica fout in te zitten. Dus nu zou de accu niet meer leeggezogen mogen worden. Even aankijken de komende tijd. Hopelijk kunnen we nu de leuke kilometers gaan maken, want vanaf het moment van ophalen alleen maar gevecht gehad met de accu, dus van genieten komt dan nog niet veel.
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: Stuurbekrachtigingspomp vervangen
Ik ben wrschijnlijk ook 1 vd gelukkigen nu....stuurbekrachtigingspomp blijft lopen......denk dat ik um morgen de Maas induw !
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors