Canadese MINI invoeren, CVO Certificaat Van Overeenstemming

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
LOURIER
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Canadese MINI invoeren, CVO Certificaat Van Overeenstemming

18 apr 2009, 07:03

Hallo
Wij verhuizen later dit jaar naar NL en nemen onze 2006 canadese Mini Cooper mee. Weet iemand hoe ik hiervoor een CVO < Certificaat Van Overeenstemming > kan krijgen en waar? De Canadeezen verwijzen naar Holland. De Duitsers wijzen naar Canada.
Weet iemand wat aan de MINI aangepast moet worden om hem in NL goedgekeurd te krijgen?
Bij voorbaat dank,
Groeten,
Will
Van Canada naar Nederland in 2009
Mini Cooper 2006
elkay
4 op een rij!
4 op een rij!

18 apr 2009, 07:12

Welkom,

Heb je hier al gekeken?

RDW
Douane

Elkay
Marcel Always Open
Cabrio-King

18 apr 2009, 07:55

Vroeger werd altijd genoemd dat de koplampen anders zijn en je die altijd moest vervangen door ander type. Of dat voor de huidige MINI's nog zo is, geen idee.
(ik neem tenminste aan dat de Canadese specificaties gelijk zijn aan de USA specs.)
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 apr 2009, 11:37

http://www.cartuning-guide.com/auto-importeren.html

Wellicht staat hier iets interessants tussen? :wink:
elkay
4 op een rij!
4 op een rij!

18 apr 2009, 11:44

Sven schreef:http://www.cartuning-guide.com/auto-importeren.html

Het gaat hier niet om importeren maar om het verhuizen van je inboedel.
@mr
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

18 apr 2009, 12:51

elkay schreef:
Sven schreef:http://www.cartuning-guide.com/auto-importeren.html

Het gaat hier niet om importeren maar om het verhuizen van je inboedel.
Ik denk dat dit voor de wegenverkeerswet niets uitmaakt. Alleen voor de eventuele BPM.
Ik zou gewoon het RDW eens bellen. Die weten precies wat het inhoudt. Liijkt mij dat je
ook een ontheffing kan krijgen voor een kleinere kentekenplaat. Vooralsnog heb ik technisch
niet veel afwijkende zaken kunnen zien op MINI's toen ik een tijdje in Vancouver heb gebivakeerd :)

Arjan
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 apr 2009, 14:00

@mr schreef:Alleen voor de eventuele BPM.
Ik zou gewoon het RDW eens bellen.

Arjan
Als de auto langer dan een jaar op naam staat en je staat in Canada als inwoner ingeschreven, dan kun je zonder BPM invoeren. Ik geloof dat het dan als inboedel gezien wordt.

Ff naar RDW zal niet meevallen, ik vrees dat LOURIER dan vanuit Canada moet bellen. Succes!!

Wat betreft het CVO, als het goed is, zit die bij de auto. Toen de MINI in Canada op kenteken is gezet, of is toegelaten of wat dan ook, is er een CVO nodig geweest, zodat de canadese autoriteiten wisten dat de auto aan de canadese eisen zou voldoen. Just my 2 cents!!

Succes

marss
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 apr 2009, 16:21

Auto importeren afkomstig uit EU, EVA of verhuisgoed.
Als je vanaf 1 januari 2006 uit een EU-land een gebruikte auto met buitenlands kentekenbewijs importeert en een Nederlands kentekenbewijs wilt krijgen, hoef je alleen nog maar voor de verificatie van de voertuig gegevens naar een RDW-keuringsstation. Voor het auto importeren afkomstig uit EU, EVA of verhuisgoed is een technische keuring niet meer nodig. Als alle gegevens kloppen, wordt je voertuig opgenomen in het kentekenregister en ontvang je binnen 3 werkdagen het Nederlandse kentekenbewijs in huis.

Is het voertuig drie jaar of ouder, dan moet deze ook over een geldige APK beschikken. Daarvoor introduceert de RDW nu een snelle 2-in-1-service: samen met de controle van de voertuiggegevens, keurt de RDW ook je voertuig voor de APK.

Dat biedt aantrekkelijke voordelen:

Tijdbesparing: Je hoeft het voertuig niet nog eens naar een erkend APK-bedrijf te brengen
De 2-in-1-service duurt minder dan 1 uur
In deze 2-in-1-service kost de APK - 29,50 euro
APK-keuring door een onafhankelijke instantie: de RDW

Auto importeren - Kosten.
De kosten voor de verificatie van de voertuig gegevens, opname in het kentekenregister en afgifte kentekenbewijs (deel I en II) bedragen samen 97.25 euro. Na ontvangst van het kentekenbewijs, kun je voor de kentekenplaten terecht bij een erkende kentekenplaatfabrikant. De apk-keuring bij de RDW is niet verplicht en mag door ieder RDW-erkend apk-bedrijf uitgevoerd worden. Dat is vooral praktisch, als je verwacht dat de auto voor de APK gerepareerd moet worden. De RDW doet namelijk alleen keuringen.

Auto importeren van buiten de EU of EVA en geen verhuisgoed.
Komt de auto of motor van buiten de EU of EVA en is het geen verhuisgoed, dan moet het voertuig voldoen aan veel strengere toelatingseisen (meer dan APK-eisen). Welke eisen dat precies zijn, is afhankelijk van het bouwjaar van het voertuig.

Auto importeren - CVO verklaring.
In sommige gevallen biedt het CVO (Certificaat van Overeenkomst) of de conformiteitsverklaring uitkomst.Ontbreekt de CVO verklaring of de z.g. Certificate of tittle (U.S.A.) en is de datum eerste toelating van het voertuig van na 1972, dan is het een vrij kostbare aangelegenheid om het voertuig goedgekeurd te krijgen. Nog een belangrijk aspect bij het auto importeren van buiten de EU of EVA is dat de eventuele garantie niet van toepassing is in ons land.
Dit stukje had ik gelezen.....
In USA (=misschien zelfde genaamd in Canada) heet een CVO een Certificate of tittle (U.S.A.), misschien kom je daar verder mee :wink:

Succes!
spenki
Sponsor
Contacteer:

18 apr 2009, 20:49

Hoi:

Voor zover mij bekend hoef je inderdaad geen BPM te betalen.
Ik zou wel even contact opnemen met de douane wat de voorwaarden zijn.
De auto moet je waarschijnlijk wel van andere koplampen voorzien.
Het CVO of ook wel Certificate of Confirmity genoemd kun je het beste bij een
Mini dealer in Canada regelen, mocht dat niet lukken kun je dit ook in nederland bij de Mini
dealer bestellen.
Succes

Gr Roy
minipino
Mod virus alert!
Mod virus alert!

21 apr 2009, 23:32

CVO kan je bij de importeur in Den Haag(correctie=RIJSWIJK) aanvragen (BMW klantenservice 0800-0992234), mits ze meewerken (soms doen ze moeilijk) kost het je rond de 119 euro.
Koplampen moeten idd vervangen worden, aangezien er geen E-keur op zit. Er moet een mistachterlicht op zitten als die er nu niet op zit. Voor meer info mag je me ook PM-en

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”