Nee, wij hebben nog die standaard box in de S
Misschien binnenkort wel een andere ;-)
JCW luchtfilter vervangen
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nou, de GTT luchtfilter is al binnen
vanavond even plaatsen.. maar.. ik moet wel 3 gaten boren in het luchtfilterhuis
dat wist ik niet.. het is toch iets anders dan de JCW papierenfilter.
Ben benieuwd wat voor geluid dit gaat geven en of die nog beter aan het gas hangt.. (vermogenswinst tot 5PK zeggen ze.. jaja.. maar laat het 2PK zijn dan hebben we mooi 220PK rond!
)

Ben benieuwd wat voor geluid dit gaat geven en of die nog beter aan het gas hangt.. (vermogenswinst tot 5PK zeggen ze.. jaja.. maar laat het 2PK zijn dan hebben we mooi 220PK rond!

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Die gaten lopen naar de ruimte onder het rechter-rooster zeker?
Daarmee omzeil je dus dat het filter alleen extra lucht krijgt via het rooster vanuit de buitenlucht als de klep opengaat bij 4500 toeren.
JCW heeft ook een filterhuis wat continue open staat en geen electronica heeft (al eens eerder aangehaald op de eerste pagina)
Als je het netjes wilt doen vraag je of de dealer dat JCW luchtfilter huis inbouwd met je GTT filter, het originele filterhuis zonder bijgeboorde gaten hou je dan als je de boel weer origineel wilt hebben of je verpatst die?
Daarmee omzeil je dus dat het filter alleen extra lucht krijgt via het rooster vanuit de buitenlucht als de klep opengaat bij 4500 toeren.
JCW heeft ook een filterhuis wat continue open staat en geen electronica heeft (al eens eerder aangehaald op de eerste pagina)
Als je het netjes wilt doen vraag je of de dealer dat JCW luchtfilter huis inbouwd met je GTT filter, het originele filterhuis zonder bijgeboorde gaten hou je dan als je de boel weer origineel wilt hebben of je verpatst die?
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nou, hij zit erin.. maarre.. wie zei dat er een super geluid uit komt?
hoor echt geen verschil.. lijkt wel of die ietsje beter doortrekt tussen de 6000 & 7000 toeren.. maar that's it! Ik zal het geld gewoon lekker in je zak houden..
@rob, heb jij er ook kit tussen gespoten? Want hij sluit niet goed af! Deze filter is ook breder dan de standaard filter.. 11,5cm tegen 13cm.

@rob, heb jij er ook kit tussen gespoten? Want hij sluit niet goed af! Deze filter is ook breder dan de standaard filter.. 11,5cm tegen 13cm.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Je had denk ik beter de JCW box kunnen nemen zonder de klep die pas bij 4500 open gaat die je nu hebt. Misschien is het geluid ietsje harder boven 4500 toeren? onder 4500 is de klep dicht dus dan heb je nog steeds dezelfde gesloten box als voorheen, dan maakt het filter kennelijk weinig verschil.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors