las in topic 'koelsysteem ontluchten' dat ik moet vullen, warmrijden en weer vullen.
op het moment dat ik het tankje bekeek na het rijden vulde het zicht toen ik de dop losser draaide, kan ik er nu meer bijgooien?
Lek (thermostaat huis)
- wall-e
- Volledig MINI minded!
Bericht
iemand een idee over een kapot/lekkend tankje, precies tussen het bovenste en onderste deel?
heb zojuist weer 1/2 liter koelvloeistof bijgevuld, dat wordt dus even een afspraak maken. Heeft dus idd de symptomen van het hier beschreven thermostaat lek....Berthil schreef:Je hoeft normaliter alleen te ontluchten via de ontluchtingsnippel (en niet via het tankje) als het hele systeem leeg is geweest. Als je dus continu bij moet vullen heb je waarschijnlijk het bekende 'thermostaat lek'.
iemand een idee over een kapot/lekkend tankje, precies tussen het bovenste en onderste deel?
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Hoor je ook een borrelend geluid na het rijden? Dat had ik toen het thermostaathuis lek was.
Daarnaast is het openen van de dop ná het rijden best link ivm stoom (heet!). Dat zou ik niet aanraden.
Daarnaast is het openen van de dop ná het rijden best link ivm stoom (heet!). Dat zou ik niet aanraden.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- wall-e
- Volledig MINI minded!
Bericht
heb jij ook bij het afzetten van de motor een mechanisch geluid (net of er een klep gesloten wordt) gehoord?
..ja dat kloptMarcel Always Open schreef:Hoor je ook een borrelend geluid na het rijden? Dat had ik toen het thermostaathuis lek was.

heb jij ook bij het afzetten van de motor een mechanisch geluid (net of er een klep gesloten wordt) gehoord?
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dat is bij uitkomen van de Mini een bekend probleem geweest. De dealer heeft het tankje standarad vervangen bij de eerste beurt na aankoop van deze Mini's met zo'n tankje. Misschien is het bij jou niet gebeurd.wall-e schreef:iemand een idee over een kapot/lekkend tankje, precies tussen het bovenste en onderste deel?
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Dit klinkt mij niet bekend in de oren. Het zou natuurlijk kunnen...wall-e schreef:heb jij ook bij het afzetten van de motor een mechanisch geluid (net of er een klep gesloten wordt) gehoord?
Gr, Marcel
- jstuyts
- Mod virus alert!
Bericht
Ik denk dat ik ook de sjaak ben met dit probleem. Auto uit augustus 2006 met 30.000 km, en fijn uit de garantie.
Had denk ik al maanden geleden dat het me opviel dat het koelvloeistofpeil zo ongeveer op minimum stond. Bleef het in de gate houden maar bleef op minimum staan, dus dacht, tja het zal wel aan mij liggen.
Toch maar eens bijgevuld, en denk twee weken later weer terug naar minimum, maar niet helemaal leeg, gewoon terug naar MIN. Weer bijgevuld, en nu gaat hij weer langzaam terug naar MIN. Zie soms een heel klein plasje onder de auto liggen, eigenlijk niet heel veel, met een paar druppels hangend ergens midden onder de motor. Is duidelijk koelvloeistof. Lekke koppakking is het gelukkig niet want de olie ziet er prima uit. Ik hoor geen borrelend geluid en hoor ook geen klep sluiten bij het afzetten van de motor oid.
Dalijk toch maar even de dealer bellen voor een afspraak, zal wel het thermostaathuis zijn, als ik het hierboven zo lees. Heel typisch is vind ik dat het tankje niet leeg raakt, maar ergens op minimum blijft hangen, misschien dan toch met ontluchting te maken? Ik zie ook geen lekkage aan het vultankje...
Ik hoor t dalijk wel van de dealer.

Had denk ik al maanden geleden dat het me opviel dat het koelvloeistofpeil zo ongeveer op minimum stond. Bleef het in de gate houden maar bleef op minimum staan, dus dacht, tja het zal wel aan mij liggen.
Toch maar eens bijgevuld, en denk twee weken later weer terug naar minimum, maar niet helemaal leeg, gewoon terug naar MIN. Weer bijgevuld, en nu gaat hij weer langzaam terug naar MIN. Zie soms een heel klein plasje onder de auto liggen, eigenlijk niet heel veel, met een paar druppels hangend ergens midden onder de motor. Is duidelijk koelvloeistof. Lekke koppakking is het gelukkig niet want de olie ziet er prima uit. Ik hoor geen borrelend geluid en hoor ook geen klep sluiten bij het afzetten van de motor oid.
Dalijk toch maar even de dealer bellen voor een afspraak, zal wel het thermostaathuis zijn, als ik het hierboven zo lees. Heel typisch is vind ik dat het tankje niet leeg raakt, maar ergens op minimum blijft hangen, misschien dan toch met ontluchting te maken? Ik zie ook geen lekkage aan het vultankje...
Ik hoor t dalijk wel van de dealer.
- jstuyts
- Mod virus alert!
Bericht
Ben net toch maar even langs geweest, thermostaat is kaduuk zeggen ze. Die hebben ze op voorraad dus kan morgenochtend direct langs. Ga het wel op een coulance daar gooien, want bij Kalfsbeek zeggen ze zelf ook dat het best wel vaak voorkomt, en nu is het bij mij net uit de garantie... Nou denk dat we niet de volle mep gaan betalen. 

- Jenkins
- Volledig MINI minded!
Bericht
Balen man!
Alvast een tip voor als je je Mini terug hebt: check de eerste paar dagen, bij koude motor, je koelvloeistofniveau!
Grote kans dat er een luchtbel in het systeem zit die zich langzaam maar zeker naar boven werkt.
En dus het vloeistofniveau laat dalen.
Ontluchten is lastig bij deze motor, namelijk.

Alvast een tip voor als je je Mini terug hebt: check de eerste paar dagen, bij koude motor, je koelvloeistofniveau!
Grote kans dat er een luchtbel in het systeem zit die zich langzaam maar zeker naar boven werkt.
En dus het vloeistofniveau laat dalen.
Ontluchten is lastig bij deze motor, namelijk.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors