Uitval / defecte stuurbekrachtiging, pomp blijft lopen

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
sammax
Mod virus alert!
Mod virus alert!

18 feb 2009, 21:22

hoe bekijk je die uitzending?
krijg de melding:
"not available in your region"
MiniBeardie
Be Mini
Be Mini

18 feb 2009, 21:32

Naar Engeland gaan :mrgreen:

Sorry, flauw. Geen idee, krijg die melding ook.
De tekst die er onder staat is wel redelijk compleet met wat er in de uitzending gezegd werd.
Daarnaast lieten ze nog een slalom zien met en zonder stuurbekrachtiging.

Misschien zet een Brit het nog eens op YouTube. Kon het nu nog niet terugvinden.

Groetjes, Ron
Marcel Always Open
Cabrio-King

19 feb 2009, 07:34

Ik heb het vermoeden dat dit probleem bij de Engelse (rechtsgestuurde) MINIs veel vaker voorkomt. Mini2.com is ook hoofdzakelijk een Engels forum. Ik vind dat de powersteering een zwak punt van de Mini is (getuige de bovenstaande ervaring van Ronald), maar rechtsgestuurd heeft er veeeel meer last van.

Oplossingsgericht uit het gequote topic: Veel Engelsen hebben bij Mini-UK de onderdelen gratis laten vervangen waarbij ze de arbeidskosten van de dealer zelf betaalden. Enkele Engelsen hebben 50% van de arbeidskosten ook door Mini-UK laten betalen.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
shopalicious
Be Mini
Be Mini

Defecte stuurbekrachtiging: via Kassa! naar Mini HQ?

19 mar 2009, 13:53

Hoi,

Hier een stuurbekrachtigingsprobleempje. Hij doet namelijk helemaal niets meer!!! Een kostenpostje van zo'n slordige 700 euries om te laten fixen. Nu las ik elders op het forum dat dit een "regelmatig" voorkomend euvel is. Ook zou watchdog (engelse versie van Kassa!) al aandacht hebben besteed aan dit onderwerp. Is het misschien een idee om met een groep mini-eigenaars met dit euvel naar Kassa! te stappen om van BMW een passende oplossing te krijgen?

Groetjes,
Shopalicious
henne
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

19 mar 2009, 15:08

tja autorijden kost geld!
en zo heeft elke auto wel zijn mankementjes en zijn wel bekende problemen met iets of wat!
en de 1 heeft er wel last van en de ander niet!
een auto is een voorwerp dat gebruikt word en iets wat gebruikt word slijt en kan kapot gaan en dan kost zoiets geld!
de 1 zal ook wel last van dat probleem hebben en de ander niet maar om dan naar kassa te stappen!
vind het een beetje ver gezocht maar dat is mijn mening!
1 oplossing! goedkoper rijden!!
pak de fiets :D
MaVaEe
Koeien-teller

19 mar 2009, 15:31

Ik dacht dat het probleem voornamelijk kwam omdat de ventilator die de pomp koelt nogal eens stil kwam te staan door aangezogen bladeren? :o
Afbeelding
henne
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

19 mar 2009, 17:28

@ W!d
ik heb een aantal cooper en cooper s in mijn bezit gehad en geen van alle had ik en problemen met de bak en problemen met de stuurpomp!
maar wat niet is kan ooit nog komen! hoop het alleen niet!
en ik geef alleen mijn mening wat ik ervan vind
en wat bij jou kwa coulance betreft zal het misschien de garantie van de auto van fabriek af al zijn verlopen op de draaiende delen!
3jaar toch bij mini
en 10 op carosserie?
heb ik me ooit laten vertellen! klopt dit!?

in ieder geval succes ermee
Marcel-E
4 op een rij!
4 op een rij!

Uitval stuurbekrachtiging

22 sep 2009, 21:04

Deze vakantie in Italie stopte de stuurbekrachtiging van onze Mini one uit 03 er van het ene op andere moment mee.
2 dagen later/bezoek aan de BMW garage ter plaatse en een paar belletjes naar nederland deed hij het opeens weer.

Volgens de stealer in IT en NL moest ik de stuurbrachtigingsmotor laten vervangen tegen een fors tarief.

Omdat de stuurbekrachtiging opeens weer werkt ik toch de gok genomen zo naar nederland te rijden, onderweg 2 maal uitval gehad maar naar opnieuw starten werkte de stuurbekrachtiging weer. Nu 1500KM verder werkt alles nog steeds.

Hebben jullie enig idee wat de oorzaak kan zijn? Ik heb al meerdere electrische storingen gehad die vanzelf over gingen zoals ramen die weigeren etc.

Laten reparenen kan altijd nog.

Gr. marcel
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Re: Uitval stuurbekrachtiging

22 sep 2009, 21:43

Marcel, bekend euvel vd Mini, kans is groot dat ie binnenkort helemaal er mee ophoudt.
Meeste problemen worden veroorzaakt door een slecht of niet werkend koelventilatortje vd EHPS (st.bekr.eenheid) waardoor uiteindelijk de elektronica vd pomp het begeeft en je de gekste symptomen krijgt.
Je kunt er veel over vinden op het forum en ik heb een DIY geschreven mbt vervanging waar je ook nog wat info uit kunt halen.
BMW/Mini heeft een modificatie doorgevoerd dmv een kabelboompje waardoor de kleine ventilator altijd aanslaat als de ventilator vd radiateur ook aanslaat.

Tjek
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

23 sep 2009, 18:22

Het uitvallen is inderdaad oververhitting beveiliging zoals Che vertelt. Probleem is alleen dat one's en coopers geen ventilator hebben op de EHPS... Het kopen van de ventilator die S'jes hebben is geen punt en kan op de zelfde methode bevestigd worden waarschijnlijk, echter van waar de stroom en aansturing moet komen?? Ikzelf wilde ook de ventilator achteraf inbouwen, echter liep ik vast op de stroom. Daardoor en omdat het toch geen >30 graden zal worden voorlopig heb ik het project maar in de koelkast gezet.
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 sep 2009, 19:30

FunkyRAT schreef:Het uitvallen is inderdaad oververhitting beveiliging zoals Che vertelt. Probleem is alleen dat one's en coopers geen ventilator hebben op de EHPS... Het kopen van de ventilator die S'jes hebben is geen punt en kan op de zelfde methode bevestigd worden waarschijnlijk, echter van waar de stroom en aansturing moet komen?? Ikzelf wilde ook de ventilator achteraf inbouwen, echter liep ik vast op de stroom. Daardoor en omdat het toch geen >30 graden zal worden voorlopig heb ik het project maar in de koelkast gezet.
Aha, dat had ik niet in de gaten.
Denk dat je de aansturing volledig kunt koppelen aan de aansturing vd radiateur ventilator !!
Marcel-E
4 op een rij!
4 op een rij!

23 sep 2009, 19:52

Thanks guys! reacties waar ik wat mee kan.

Goeie DIY Che! jij bent niet bang zelf e.e.a. te proberen.

Ik ga even studeren op een ventilator en laat het vervangen van de stuurbekrachtigingsmotor ook even zitten omdat hij het nu weer gewoon doet.

Laatste keer dat hij uitviel was in Zwitserland in de Gothard tunnel bij 34 graden.

Thanks.

Gr. Marcel
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 sep 2009, 19:59

Marcel-E schreef:Thanks guys! reacties waar ik wat mee kan.

Goeie DIY Che! jij bent niet bang zelf e.e.a. te proberen.

Ik ga even studeren op een ventilator en laat het vervangen van de stuurbekrachtigingsmotor ook even zitten omdat hij het nu weer gewoon doet.

Laatste keer dat hij uitviel was in Zwitserland in de Gothard tunnel bij 34 graden.

Thanks.

Gr. Marcel
Nah, gewoon goed voorbereid aan beginnen en de tijd nemen.
Je hebt idd kans dat je er in de winter minder last van hebt/krijgt maar vergeet niet dat je stuurbekrachtigingsolie ook fors verhit is geweest ... zal wrschijnlijk ook zijn invloed op de werking hebben.

goed opletten of je motortje na uitschakelen vd motor nog bij nadraaien etc.
Jordy
4 op een rij!
4 op een rij!

24 sep 2009, 14:15

eej marcel ik heb er ook last van gehad wilde hem ook vervangen
ben opzoek gegaan naar een pomp want die zijn duur .
en hij viel bij mij om het half uur tot ik een tijdje terug heel lang had gereden en viel mij gewoon op dat die niet meer uitviel en hij stuurde een stuk soepeler terwijl de dealer zei dat die kapot was
dusss Raar maar waar.

Suc6
shopalicious
Be Mini
Be Mini

28 sep 2009, 00:51

Mijn stuurbekrachtiging heeft begin dit jaar ook de geest gegeven. Duur geintje, maar toch maar laten vervangen. Ik hou er nu eenmaal niet van om voor verrassingen te staan en pech komt meestal ongelegen. Succes verder!
Afbeelding

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”