ja, doen ze niet zo lang over... zo gebeurd.wall-e schreef:zijn deze rubbers makkelijk te vervangen?Adrenalin Junkie schreef:Vliegwiel denk ik niet...
Wellicht motorsteun idd, vraag het is na bij Beek, en neem ook ff van die Powerflex bussen, ik heb m ook laten tunen bij Beek en toen gelijk maar die Powerflex rubbers genomen voor de motorophanging, aangezien ik al bij velen berichten over trillingen e.d. had gelezen na de tuning!
Hij is echt heel soepel, zelfs in vergelijk met standaard.
http://www.minispeed.nl/product.php?id=177&model=1
Ze kosten ook echt niet veel, dus is een goede mod
Trillen bij optrekken (na verlaging)
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
MINI COOPER S R53 pre-facelift

- minipino
- Mod virus alert!
Bericht
+ ik voel het doortrillen als ik mn koppeling indruk en gas blijf geven. Vandaar dat ik eigenlijk op de rubbers gok.
Trilling zit ook niet echt in de stuur, maar meer een soort hapering/stottering vanuit het vooronder.
Daar heb ik OOK aan zitten denken, alleen zou het dan constant met optrekken aanwezig moeten zijn toch?peter schreef:Ik kan me vergissen maar volgens mij heb je um laten verlagen.
Probleem gevonden.
ff de zoekfunctie gebruiken, is al het e.e.a. over geschreven.
+ ik voel het doortrillen als ik mn koppeling indruk en gas blijf geven. Vandaar dat ik eigenlijk op de rubbers gok.
Trilling zit ook niet echt in de stuur, maar meer een soort hapering/stottering vanuit het vooronder.
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als je een bepaald toerengebied ( waarschijnlijk onder vollast) doorloopt, voel je de vibratie. Het heeft denk ik 2 redenen:
1. je homokineten staan na de verlaging onder een andere hoek dan waarop ze zijn in gesleten.
2. de krachten die erop komen te staan zijn groter en dus wordt de vibratie nog beter voelbaar.
1. je homokineten staan na de verlaging onder een andere hoek dan waarop ze zijn in gesleten.
2. de krachten die erop komen te staan zijn groter en dus wordt de vibratie nog beter voelbaar.
- minipino
- Mod virus alert!
Bericht
Vandaag langs gereden bij Beek en ze kunnen het eigenlijk niet echt vinden. De motor zelf trilt echt gigantisch onder bepaalde omstandigheden. Nog andere ideeen?peter schreef:Als je een bepaald toerengebied ( waarschijnlijk onder vollast) doorloopt, voel je de vibratie. Het heeft denk ik 2 redenen:
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Heel bizar...
En het zijn geen motorsteunen...??
Zit het dan niet in de overbrenging, aandrijfassen oid? Of doet hij het stationair ook?
Met wat voor ideën wat het mogelijk kan zijn komt Beek dan?

Zit het dan niet in de overbrenging, aandrijfassen oid? Of doet hij het stationair ook?
MINI COOPER S R53 pre-facelift

- minipino
- Mod virus alert!
Bericht
Ze vonden het iig ook vaag en konden er eigenlijk geen oorzaak voor bedenken.
Er komt vandaag een MINI voor tuning bij ze, en dan gaan ze kijken of er net zoveel speling bij de linker motorsteun zit.Adrenalin Junkie schreef:Heel bizar...![]()
Ze vonden het iig ook vaag en konden er eigenlijk geen oorzaak voor bedenken.
- MoNkToNk
- Mod virus alert!
Bericht
Ik had dit ook na verlaging. Het trillen was eigenlijk alleen merkbaar bij volgas accelereren. Je voelt de auto in de stoel wat 'schudden'. In de loop van de tijd wordt het minder, maar het is bij mij na 25.000 km. nog steeds niet helemaal weg. Wellicht dat dit ook komt doordat ik hem niet heb laten uitlijnen na verlaging.minipino schreef:En kan je mij beschrijven hoe het aanvoelde en onder welke omstandigheden?speedy schreef:heb ik ook gehad na de verlaginggewoon een paar maand door rijden en het trillen is weg
zijn idd de homokineten
- smartie
- Bijna verslaafd
Bericht
Verlaging zou goed kunnen. Heb er zelf ook last van. Tis minder geworden maar nog steeds aanwezig.
Heb zelf een schroefset en op moment dat ik de set omhoog schroef is het weer weg . (homokineten verhaal)
Hoe lager hoe erger.
Je zou eens kunnen proberen de originele veren er weer onder te zetten.........
Heb zelf een schroefset en op moment dat ik de set omhoog schroef is het weer weg . (homokineten verhaal)
Hoe lager hoe erger.
Je zou eens kunnen proberen de originele veren er weer onder te zetten.........
Regards
- D5R
- 4 op een rij!
Bericht
Vibraties na verlagen
Probleempje na het verlagen.
Ik heb afgelopen zaterdag mijn Mini Cooper S cabrio verlaagd met een KW setje.
Nu bleek met het proef rijden dat er een vibratie in zit die niet aan snelheid gerelateerd is maar aan koppel.
Ik denk zelf aan een Homokineten is die tegen de bak zit of het tussen lager.
Het vreemde is dat het niet constant is de een keer is het slimmer als de andere keer.
Het zijn niet de banden deze zijn namelijk gewisseld met de zomer set en beiden sets doen het zelfde.
Tijdens het verlagen heb ik niks raar gezien of is me niet op gevallen dat er te veel speling ergens op zit.
Voor het verlagen was er niks aan de hand.
Het enigste wat veranderd is is de hoek van de aandrijf assen, dus is mijn gedachte de homokineten.
Heeft iemand dit eerder gehad na het verlagen?
Auto moet van de week toch na de garage voor een deurvanger dus ik zal hun ook eens vragen, al heb ik hier geen hoop op een serieus antwoord.
Groeten Alwin
Ik heb afgelopen zaterdag mijn Mini Cooper S cabrio verlaagd met een KW setje.
Nu bleek met het proef rijden dat er een vibratie in zit die niet aan snelheid gerelateerd is maar aan koppel.
Ik denk zelf aan een Homokineten is die tegen de bak zit of het tussen lager.
Het vreemde is dat het niet constant is de een keer is het slimmer als de andere keer.
Het zijn niet de banden deze zijn namelijk gewisseld met de zomer set en beiden sets doen het zelfde.
Tijdens het verlagen heb ik niks raar gezien of is me niet op gevallen dat er te veel speling ergens op zit.
Voor het verlagen was er niks aan de hand.
Het enigste wat veranderd is is de hoek van de aandrijf assen, dus is mijn gedachte de homokineten.
Heeft iemand dit eerder gehad na het verlagen?
Auto moet van de week toch na de garage voor een deurvanger dus ik zal hun ook eens vragen, al heb ik hier geen hoop op een serieus antwoord.
Groeten Alwin
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors