StefanCS -> Matte 207 -> Verkocht en weer Mini rijder

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

03 mar 2010, 23:41

Zo, dat is snel gegaan :shock:! Ik vond het een cool wagentje, maar kan begrijpen dat de stap van 215 naar 60 pk wel erg groot is :O.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

04 mar 2010, 00:31

Ik vond het al een aparte overstap, maar je bent snel tot de conclusie gekomen!

Succes met wat er gaat komen :wink:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

04 mar 2010, 00:41

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Koop nou maar gewoon weer een dikke MINI!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

04 mar 2010, 08:04

beter koop je een mini weer.... :)
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 953
Lid geworden op: 11 okt 2007, 21:31

06 mar 2010, 23:31

Neej geen Mini. Ga niet weer een R53 kopen. Als ik weer een Mini koop, dan wil ik de R56, maar is nu nog te prijzig voor mij.

Ik heb mijn zinnen gezet op een schaduwgrijze Leon Topsport 1.8T met Full Milltek uitlaatsysteem en JD chip.

De Aygo staat inmiddels op marktplaats:

http://link.marktplaats.nl/327589513
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 953
Lid geworden op: 11 okt 2007, 21:31

20 mar 2010, 21:56

Mijn Mini heeft 4 maanden te koop gestaan en de Aygo ben ik met twee weken kwijt :D

Vanochtend is ie opgehaald. Vanmiddag ben ik wezen proefrijden met een Leon Topsport met 235pk. Het leek mij DE vervanger, maar viel me vies tegen. Het is echt een turbomotor met turbogat. Onder de 2000 toeren doet ie vrij weinig en dan knalt ie erin.

Dat lijkt mij niet fijn met doordeweeks file rijden.

Nu heb ik mijn zinnen gezet op een Leon V6. Deze is iets langzamer, maar het blok moet een stuk smeuiger zijn...
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

20 mar 2010, 22:28

:lol: dat gaat lekker snel weer....

Succes met je zoektocht!
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Mats
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1246
Lid geworden op: 13 apr 2008, 17:30

20 mar 2010, 22:30

Heb een flinke tijd terug ook naar zo'n Leon V6 gekeken, vond ze best gaaf! Succes met de zoektocht maar dat gaat wel lukken denk ik :)
modena
Be Mini
Be Mini
Locatie: Sprundel
Berichten: 536
Lid geworden op: 31 aug 2007, 17:26

21 mar 2010, 10:33

Hoi Stefan ik heb zelf ook een nieuwe leon V6 gehad en vond het een fijne auto.Maar ik denk als je het vermogen van een topsport tegen vind vallen,
valt die van een V6 zeker tegen.Het vermogen is wel smeuiger maar de auto is door zijn 4 wiel aandrijving veel zwaarder geworden(1475kg)en dat voel je echt.
Ook zou ik rekening houden met een zeer fors verbruik,bij normaal rijden 1 op 9 en als je een beetje door gaat rijden 1 op 7 en dat gaat ook tegen vallen als je 1 op 18 gewend bent.
Het interieur vond ik altijd heel supper met de voorstoelen en de achterbank.Mijn advies is denk er eerst goed over na voordat je hem weer gaat verkopen na een paar maanden en voor een leon V6 staan ze niet in de rij hoor.

Jack :wink:

[/b]
mini cooper S chili R56 zwart met wit dak navi 19inch verlaagt beektuning jcw bumperset en stoelen leerbekleding
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Winsum
Berichten: 3067
Lid geworden op: 12 feb 2009, 10:13

21 mar 2010, 11:00

Hoi Stefan,

Ik heb 4 jaar met een 20VT gereden,en vond dat altijd helemaal super 8) 8)
Turbo gat etc. heb ik nooit gehad.
Dit zal misschien zijn met een Ebay chip o.i.d.,maar door een goede tuner als JD,zul je daar zeker geen last van hebben.
Geluid van een V6 is natuurlijk super,maar het verbruik is aardig wat hoger :shock:
Ik reed gemiddeld met mijn Leon en Polo 20VT 1:12 8)
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 953
Lid geworden op: 11 okt 2007, 21:31

21 mar 2010, 13:24

Het vermogen viel me niet tegen van de Topsport. Hij kwam erg goed vooruit met 235pk. Maar het ging me meer om de vermogensopbouw. De turbo knalt er pas echt goed in bij 2500 toeren. Als je rustig weg rijdt, dan rijdt ie relax, maar als je voorbij de 2500 toeren komt, knalt ie ineens weg.

Dat rijdt niet echt fijn. Ik heb 5 jaar terug een Seat Ibiza Cupra met 200pk gehad. Dat is dezelfde motor, maar een kleinere turbo. Bij deze auto merkte ik niet heel veel van een turbogat heb ik het idee.

Maar zou misschien ook kunnen komen door de Mini. Dat is eigenlijk het voordeel van een compressorblok dat de vermogensopbouw lekker linear is.

Met de Mini reed ik eigenlijk altijd 1 op 9/10. Zelfs als ik rustig reed, dan zat ik nog op 1 op 10. Ik weet dat een Leon V6 meer zal zuipen, maar met een Leon 1.8 T met 230pk wordt 1 op 10 ook moeilijk.
Met de Ibiza Cupra reed ik ook 1 op 10.

De Aygo was natuurlijk superzuinig. In verhouding dan, want vrijdag heb ik nog getankt met de Aygo en kwam ik op een gemiddelde van 1 op 13,7. Dat kwam omdat ik 100km op de snelweg vol gas reed. De topsnelheid was 150km/h :mrgreen:

Maar ik rij nu een stuk minder per jaar, dus vind het niet zo'n probleem als ik 1 op 9/10 weer ga rijden.
Zo'n Leon is wel superzwaar inderdaad. Een BMW 330i is zelfs nog lichter :o

Maar ik denk dat het een genot is om te rijden. 204pk op 1475kg is niet supersnel, maar wel als je uit een Aygo komt >)
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

21 mar 2010, 19:08

StefanCS schreef:Een BMW 330i is zelfs nog lichter :o
Daarmee noem je meteen nog een erg leuk en goed alternatief 8).
Afbeelding
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 953
Lid geworden op: 11 okt 2007, 21:31

21 mar 2010, 23:05

haha te groot voor mij.
Wil graag een 130i, maar nog boven mijn budget.
MINI-man
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 mar 2010, 13:10

23 mar 2010, 15:23

Hoi Stefan,

Een V6 Cupra is een super auto, maar niet echt een sportieve auto vind ik. Alles is eigenlijk al gezegd, maar een 20VT is de 'betere' auto. Als de software door JD is geschreven, dan zou de motor ook onderin prima moeten oppakken, in ieder geval zou het turbogat zeker niet groter moeten zijn dan van een Ibiza 20VT. Misschien een kapotte lmm? Ik raad je aan om eerst nog een keer in een andere 20VT te rijden, ter referentie!

Het geluid van de V6 is echter wel verslavend....


StefanCS schreef:Het vermogen viel me niet tegen van de Topsport. Hij kwam erg goed vooruit met 235pk. Maar het ging me meer om de vermogensopbouw. De turbo knalt er pas echt goed in bij 2500 toeren. Als je rustig weg rijdt, dan rijdt ie relax, maar als je voorbij de 2500 toeren komt, knalt ie ineens weg.

Dat rijdt niet echt fijn. Ik heb 5 jaar terug een Seat Ibiza Cupra met 200pk gehad. Dat is dezelfde motor, maar een kleinere turbo. Bij deze auto merkte ik niet heel veel van een turbogat heb ik het idee.

Maar zou misschien ook kunnen komen door de Mini. Dat is eigenlijk het voordeel van een compressorblok dat de vermogensopbouw lekker linear is.

Met de Mini reed ik eigenlijk altijd 1 op 9/10. Zelfs als ik rustig reed, dan zat ik nog op 1 op 10. Ik weet dat een Leon V6 meer zal zuipen, maar met een Leon 1.8 T met 230pk wordt 1 op 10 ook moeilijk.
Met de Ibiza Cupra reed ik ook 1 op 10.

De Aygo was natuurlijk superzuinig. In verhouding dan, want vrijdag heb ik nog getankt met de Aygo en kwam ik op een gemiddelde van 1 op 13,7. Dat kwam omdat ik 100km op de snelweg vol gas reed. De topsnelheid was 150km/h :mrgreen:

Maar ik rij nu een stuk minder per jaar, dus vind het niet zo'n probleem als ik 1 op 9/10 weer ga rijden.
Zo'n Leon is wel superzwaar inderdaad. Een BMW 330i is zelfs nog lichter :o

Maar ik denk dat het een genot is om te rijden. 204pk op 1475kg is niet supersnel, maar wel als je uit een Aygo komt >)
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 953
Lid geworden op: 11 okt 2007, 21:31

28 mar 2010, 23:05

De 20VT was gechipt bij JD Engineering. Het motortje liep lekker, alleen de turbo knalt er pas rond de 2500 toeren in...

Maarja, zaterdag proefgereden met drie V6én.

Morgen wordt de deal rondgemaakt met een V6. :D

De proefrit met de 1.8T was totaal niet spectaculair. Ja erg leuk die 235pk, maar had totaal geen "WOW' gevoel...

Zaterdag met de eerste rit in de V6 was ik verkocht...Wat een sound!! :shock: :D

Volgende week hoop ik rond te rijden met de Leon :D

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”