StefanCS schreef:Het vermogen viel me niet tegen van de Topsport. Hij kwam erg goed vooruit met 235pk. Maar het ging me meer om de vermogensopbouw. De turbo knalt er pas echt goed in bij 2500 toeren. Als je rustig weg rijdt, dan rijdt ie relax, maar als je voorbij de 2500 toeren komt, knalt ie ineens weg.
Dat rijdt niet echt fijn. Ik heb 5 jaar terug een Seat Ibiza Cupra met 200pk gehad. Dat is dezelfde motor, maar een kleinere turbo. Bij deze auto merkte ik niet heel veel van een turbogat heb ik het idee.
Maar zou misschien ook kunnen komen door de Mini. Dat is eigenlijk het voordeel van een compressorblok dat de vermogensopbouw lekker linear is.
Met de Mini reed ik eigenlijk altijd 1 op 9/10. Zelfs als ik rustig reed, dan zat ik nog op 1 op 10. Ik weet dat een Leon V6 meer zal zuipen, maar met een Leon 1.8 T met 230pk wordt 1 op 10 ook moeilijk.
Met de Ibiza Cupra reed ik ook 1 op 10.
De Aygo was natuurlijk superzuinig. In verhouding dan, want vrijdag heb ik nog getankt met de Aygo en kwam ik op een gemiddelde van 1 op 13,7. Dat kwam omdat ik 100km op de snelweg vol gas reed. De topsnelheid was 150km/h
Maar ik rij nu een stuk minder per jaar, dus vind het niet zo'n probleem als ik 1 op 9/10 weer ga rijden.
Zo'n Leon is wel superzwaar inderdaad. Een BMW 330i is zelfs nog lichter![]()
Maar ik denk dat het een genot is om te rijden. 204pk op 1475kg is niet supersnel, maar wel als je uit een Aygo komt
Onze sponsors