Lotus Elise S1 opgehaald.. stuff binnen! p24
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
hoi Coen, werd gisteren door Marss geattendeerd op jouw nieuwe aanschaf. Veel plezier van de nieuwe auto
Lekker bochtjes opzoeken.
1 Ding snap ik niet: je hebt hem al een paar dagen en het stuur zit nog steeds rechts?

1 Ding snap ik niet: je hebt hem al een paar dagen en het stuur zit nog steeds rechts?

Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
we zullen elkaar nog wel eens zien hoor 
en ja.. I know... het pakket word samen gesteld en ontwikkeld en daarom is levertijd ongeveer 3-4 weken

Coen
ahahah thanks manMarcel Always Open schreef:hoi Coen, werd gisteren door Marss geattendeerd op jouw nieuwe aanschaf. Veel plezier van de nieuwe autoLekker bochtjes opzoeken.
1 Ding snap ik niet: je hebt hem al een paar dagen en het stuur zit nog steeds rechts?![]()

en ja.. I know... het pakket word samen gesteld en ontwikkeld en daarom is levertijd ongeveer 3-4 weken

Coen
- BlueCooperS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Mooi kl*ten dat de velgen minder mooi staan als je verwacht had
Ik had ook eens nieuwe 19" velgen gekocht voor mijn Seat Leon.
Ik monteer ze onder mijn auto,en vond het verschrikkelijk.
Terwijl ik ze onder een andere Leon wel mooi vond staan.
Gelukkig snel weer verkocht,alleen was het een gangbare steek.

Ik had ook eens nieuwe 19" velgen gekocht voor mijn Seat Leon.
Ik monteer ze onder mijn auto,en vond het verschrikkelijk.
Terwijl ik ze onder een andere Leon wel mooi vond staan.
Gelukkig snel weer verkocht,alleen was het een gangbare steek.
Gr. Johnny
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
haha, prutser!
Maar zonder flauwekul; mooi balen Coen. Vind het wel jammer dat je niet even foto's gemaakt hebt...
Maar zonder flauwekul; mooi balen Coen. Vind het wel jammer dat je niet even foto's gemaakt hebt...
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Volgens mij is een Lotus gewoon niet jou auto dan! En Lotus pimp je niet daar ga je mee rijden, is geen showauto maar een rijdersauto, ik dacht dat je het eindelijk had geleerd maar nee dus.
Lekker boeien dat die niet helemaal tot de wielkast vult, het is al een listige auto, als je gaat knoeien met platte banden krijg je een heel ander weggedrag, bij van Sten staan veel schade Elise/Exige's van mensen die hem net hebben/hadden, besteed je geld aan een circuitdag/curcus en leer de Lotus goed kennen voordat die straks ook opgevouwen staat!
En sorry voor mijn opgevraagde advies, kijk anders even op www.seloc.org of www.lotuslounge.nl vraag ook daar even wat ze er van vinden..
En de R888 voor dagelijks gebruik is echt af te raden, je krijg er geen temperatuur in op straat, maarja als je liever in de regen met max 60 op rechterbaan op de snelweg wil tuffen moet je die band nemen
Wil je sturen of wil je posen!? Maatje past perfect! Het is geen pimpmini!! De Elise is ontwikkeld voor deze maat, onderstel weggedrag etc alles ligt perfect in balans, en jij wil een maatje groter omdat het de wielkast niet genoeg vult!?coendek schreef:ja tis niet heel makkelijk
steek 4x95,25
mja.. eerst dit verkopen.. dan verder.. en dan toch maar gewoon eigenwijs 16-17 pakken
Volgens mij is een Lotus gewoon niet jou auto dan! En Lotus pimp je niet daar ga je mee rijden, is geen showauto maar een rijdersauto, ik dacht dat je het eindelijk had geleerd maar nee dus.
Lekker boeien dat die niet helemaal tot de wielkast vult, het is al een listige auto, als je gaat knoeien met platte banden krijg je een heel ander weggedrag, bij van Sten staan veel schade Elise/Exige's van mensen die hem net hebben/hadden, besteed je geld aan een circuitdag/curcus en leer de Lotus goed kennen voordat die straks ook opgevouwen staat!
En sorry voor mijn opgevraagde advies, kijk anders even op www.seloc.org of www.lotuslounge.nl vraag ook daar even wat ze er van vinden..
En de R888 voor dagelijks gebruik is echt af te raden, je krijg er geen temperatuur in op straat, maarja als je liever in de regen met max 60 op rechterbaan op de snelweg wil tuffen moet je die band nemen

- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
Hans.. thanks voor je advies ;-)
Exige staat op 16-17" en aangezien ik waarschijnlijk voor exige body delen ga is 16-17" ge-adviseerd. Uiteraard zit ik op seloc en er rijden daar meerdere met deze setup.
Ook weet ik dat de lotus niet om te " pimpen" is... is ook zeker niet mijn plan maar wil wel dat het mooi staat.. en het stond niet mooier dan OEM dus vandaar mijn keuze..
sprak gisteren de beste man achter de geomega corvette en die sprak veel lof over de R888 vandaar mijn twijfel
lang verhaal kort.. I'll stick to lotus advise.. maar dan exige style...
Het is een rijders auto.. die in mijn ogen best wat mag hebben...
Exige staat op 16-17" en aangezien ik waarschijnlijk voor exige body delen ga is 16-17" ge-adviseerd. Uiteraard zit ik op seloc en er rijden daar meerdere met deze setup.
Ook weet ik dat de lotus niet om te " pimpen" is... is ook zeker niet mijn plan maar wil wel dat het mooi staat.. en het stond niet mooier dan OEM dus vandaar mijn keuze..
sprak gisteren de beste man achter de geomega corvette en die sprak veel lof over de R888 vandaar mijn twijfel

lang verhaal kort.. I'll stick to lotus advise.. maar dan exige style...

Het is een rijders auto.. die in mijn ogen best wat mag hebben...
Laatst gewijzigd door coendek op 28 apr 2010, 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
De Exige S2 staat op 16-17 de Exige S1 niet want die heeft dezelfde maat als de mijne, maar goed misschien valt het mee, slechts 1 maatje groter maar als het alleen voor de looks is zal ik het nooit doen.. en van een frontclam van de Exige gaat jouw Elise niet rijden zoals een Exige
Over de R888 vergeet niet dat Cor meerdere auto's heeft, als het regent stapt hij niet in zijn Corvette met 650pk en semi slicks..
Kom gewoon donderdag naar Zandvoort en stuur hem eerst eens een paar rondjes over het circuit!

Over de R888 vergeet niet dat Cor meerdere auto's heeft, als het regent stapt hij niet in zijn Corvette met 650pk en semi slicks..
Kom gewoon donderdag naar Zandvoort en stuur hem eerst eens een paar rondjes over het circuit!

- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
Don't mind me being a wiseass.. maar Exige S1 heeft 16-17" alleen de wielkasten van een exige zijn hoger waardoor hij deze kan hebben..
Dus ik denk dat de jouwe ook op Elise S1 wieltjes staat...
qua opzet is de exige S1 hetzelfde als de elise S1.. don't worry.. heb het zeker goed uitgezocht
En over de clams.... ik zeg ook niet dat hij moet gaan rijden als een exige..en dat verwacht ik ook niet... maar vind een exige neus mooier.. en zeker icm de exige arches..
Hans.. maak je niet druk.. denk er echt wel over na.. en de geleerde S1 Exige en Elise mensen weten waar ze het over hebben
Over de banden ben ik het wel eens... moet er wel dagelijks mee rijden...
Het circuit rijden komt goed maar niet donderdag.. moet werken + de auto is nog RHD... en dat gaat prima.. (I know) maar vertrouw mezelf er minder mee dan LHD
Coen
Hey Hans,Hans schreef:De Exige S2 staat op 16-17 de Exige S1 niet want die heeft dezelfde maat als de mijne, maar goed misschien valt het mee, slechts 1 maatje groter maar als het alleen voor de looks is zal ik het nooit doen.. en van een frontclam van de Exige gaat jouw Elise niet rijden zoals een Exige![]()
Don't mind me being a wiseass.. maar Exige S1 heeft 16-17" alleen de wielkasten van een exige zijn hoger waardoor hij deze kan hebben..

qua opzet is de exige S1 hetzelfde als de elise S1.. don't worry.. heb het zeker goed uitgezocht

En over de clams.... ik zeg ook niet dat hij moet gaan rijden als een exige..en dat verwacht ik ook niet... maar vind een exige neus mooier.. en zeker icm de exige arches..
Hans.. maak je niet druk.. denk er echt wel over na.. en de geleerde S1 Exige en Elise mensen weten waar ze het over hebben

Over de banden ben ik het wel eens... moet er wel dagelijks mee rijden...
Het circuit rijden komt goed maar niet donderdag.. moet werken + de auto is nog RHD... en dat gaat prima.. (I know) maar vertrouw mezelf er minder mee dan LHD

Coen
Laatst gewijzigd door coendek op 28 apr 2010, 08:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
om het compleet te maken:
Exige S1 wheels: Fr 16x7.0 Rr 17x8.5.
http://wiki.seloc.org/a/S1_Wheel_Options
Exige S1 wheels: Fr 16x7.0 Rr 17x8.5.
http://wiki.seloc.org/a/S1_Wheel_Options
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik vind die Compomotive's in die link wel erg gaaf. (de laatste velg, helemaal onderaan). Is wel 15"/16", maar zien er wel erg bruut uit...
MINI Dubman '07 PureSilver

Onze sponsors