Hier nog een filmpje van een andere Mini die achter mij en Thomas rijd en bij kan trekken omdat we vast zitten achter een motor die niet aan de kant gaat. Jammer dat hij besluit ons in te halen op het punt waar hij met meer snelheid die bocht door kan, anders was het een nog leukere video geweest.
Scherp opgemerkt. Dan weet je ook waarom ik hem niet weer heb ingehaald want dat ik wel gekund. Het is echter geen race er kan niets gewonnen worden. Ik ben wel achter hem aan gegaan en hij heeft mij niet meer uit zijn spiegel gekregen. Dat verklaart waarom hij boven zijn kunnen rijdt en het wat stiller is in de auto
Totdat hij opeens in mijn spiegel zat ben ik ook netjes achter krumm gebleven zoals in de eerste video.
Die motor waar hij rechts aan voorbij gaat glijdt trouwens weg met zijn achterwiel en wijkt noodgedwongen naar links uit.
Als men wil weten wie sneller is moet je gewoon twee rondjes doen en begin je ieder voorop en spreek je af elkaar niet in te halen. Anders krijg inderdaad bovenstaande als er langzamer verkeer is en je onverwacht gaat inhalen. Dat is vragen om ongelukken.
krumm rijdt in het eerste filmpje ook op het randje, je ziet hem 2 bochten te ruim nemen
Ik kan door de 30 pk meer vrij relaxed rijden al heb ik er dus dat rondje 100 kg bij en dat is toevallig de coureur van het tweede filmpje
Op de Ring inderdaad het bovenste gaatje.
Dit omdat dat een hogesnelheidscircuit is en de MINI Challenge hem ook op die stand heeft staan op de Nurburg ring
Ook op de vlakke stand geeft de spoiler nog downforce vanwege het omgekeerde vleugelprofiel maar heeft niet zo veel luchtweerstand.
De M7 vleugel van Thomas is van zichzelf niet zo vlak en geeft erg veel luchtweerstand. Buiten de pk's die ik dan meer heb is dit ook een reden waarom hij duidelijk langzamer gaat op hoge snelheid. Hij kan hem nog een tandje lager doen maar dan nog staat deze vrij rechtop.
Als ik naar Zandvoort of een ander circuit ga zal hij wel één of twee gaatjes lager (steiler) gaan.