Uitval / defecte stuurbekrachtiging, pomp blijft lopen
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- henkietenk
- Volledig MINI minded!
Bericht
Gister auto afgeleverd @ dealer en vandaag weer terug. Pomp was idd kapot bleek gister. Deze was alleen niet op voorraad, dus hebben ze vandaag geregeld. Paar duiten lichter, maar het stuurt dan wel weer goed.
Hier ook geen coulance, want daar was ie inmiddels te oud voor. (08-2004 met 60.000 km)
Hier ook geen coulance, want daar was ie inmiddels te oud voor. (08-2004 met 60.000 km)
- Linda-Houben
- Nieuw Lid
Bericht
Hallo iedereen,
ik zal me eerst even voorstellen aangezien ik hier nieuw ben.
Mijn naam is Linda Houben en heb vanaf afgelopen zaterdag een mooie Mini Cooper 1.6 uit 2003.
Ben er erg blij mee, maar heb al wat probleempjes met de stuurbekrachtiging.
Heb wel al wat gelezen over dat dit kennelijk een veel voorkomend probleem is.
Als ik er mee weg rijdt, doet ie 't gewoon. Na een paar minuten valt ie dan gewoon uit. Moet 'm dan overnieuw starten voordat ie 't weer doet, maar die valt dan ook weer zo weg.
Ben er mee terug geweest naar de garage en nu hebben ze een nieuwe pomp besteld. Kost mij gelukkig niets.
Heb er zelf helemaal geen verstand van, maar kunnen jullie me zeggen of als 't goed is dit probleem daarmee is opgelost? Want dat sturen zonder stuurbekrachtiging is toch wel errug zwaar!
Alvast bedankt.
ik zal me eerst even voorstellen aangezien ik hier nieuw ben.
Mijn naam is Linda Houben en heb vanaf afgelopen zaterdag een mooie Mini Cooper 1.6 uit 2003.
Ben er erg blij mee, maar heb al wat probleempjes met de stuurbekrachtiging.
Heb wel al wat gelezen over dat dit kennelijk een veel voorkomend probleem is.
Als ik er mee weg rijdt, doet ie 't gewoon. Na een paar minuten valt ie dan gewoon uit. Moet 'm dan overnieuw starten voordat ie 't weer doet, maar die valt dan ook weer zo weg.
Ben er mee terug geweest naar de garage en nu hebben ze een nieuwe pomp besteld. Kost mij gelukkig niets.
Heb er zelf helemaal geen verstand van, maar kunnen jullie me zeggen of als 't goed is dit probleem daarmee is opgelost? Want dat sturen zonder stuurbekrachtiging is toch wel errug zwaar!
Alvast bedankt.
- Minni
- One wheel wonder
Bericht
zelfde probleem
Wij hebben dit probleem ook gehad. Zo'n 2 jaar geleden.
We zijn ermee naar de ''gewone'' garage om de hoek gegaan.
Deze mannen hebben er met een hamer een tik tegen gegeven en tot op de dag van vandaag nergens meer last van gehad. Kosten: € 0,00.
M'n vriend zegt iets over een klikkelateur.......??? Startmotor werkt op dezelfde manier...?
We zijn ermee naar de ''gewone'' garage om de hoek gegaan.
Deze mannen hebben er met een hamer een tik tegen gegeven en tot op de dag van vandaag nergens meer last van gehad. Kosten: € 0,00.
M'n vriend zegt iets over een klikkelateur.......??? Startmotor werkt op dezelfde manier...?
- de_jeff
- Mod virus alert!
Bericht
Mijn verhaal is weer anders.. 
2003 MCS met jcw tuning.
Bij mij doet de stuurbekrachtiging het altijd. Echter, als het lekker warm weer is en ik 'pook' lekker rond, blijft de stuurbekrachtiging gewoon aan. Maarrrr, zet ik de auto uit om b.v. even te 'maccen' en start ik hem binnen +/- 15a20 minuten weer. Doet de stuurbekrachtiging NIETS meer.
motorkap open, peukje roken, motorkap dicht, Weer starten en hij doet het weer
dit is heel irritant, want dat wordt leuk met tanken van de zomer
Is de hele pomp kapot?
Te weinig olie?
koeler of ventilator? kapot?
Deze 'versie' ben ik namelijk nog niet tegengekomen, tijdens het rijden (ook hard rijden) blijft hij gewoon lekker zoemen!
Wie wil er nog een antwoord geven??

2003 MCS met jcw tuning.
Bij mij doet de stuurbekrachtiging het altijd. Echter, als het lekker warm weer is en ik 'pook' lekker rond, blijft de stuurbekrachtiging gewoon aan. Maarrrr, zet ik de auto uit om b.v. even te 'maccen' en start ik hem binnen +/- 15a20 minuten weer. Doet de stuurbekrachtiging NIETS meer.
motorkap open, peukje roken, motorkap dicht, Weer starten en hij doet het weer

Is de hele pomp kapot?
Te weinig olie?
koeler of ventilator? kapot?
Deze 'versie' ben ik namelijk nog niet tegengekomen, tijdens het rijden (ook hard rijden) blijft hij gewoon lekker zoemen!
Wie wil er nog een antwoord geven??

Its never to late to get yourself a MINI
- PPCS
- Volledig MINI minded!
Bericht
I'm in trouble too. Als ik een tijdje stil sta gaat de fan van de stuurpomp aan, maar hij maakt sinds kort echt een enorme herrie als ie dat doet. Klinkt als een kapotte stofzuiger
. Hij draait verder nog wel, maar wat is slim.
- Proberen schoon / soepel te maken (Hoe ???)
- Fannetje vervangen preventief. ( Is dit te doen en die fan is ook al 140 euro oid zag ik)
Iemand hier ervaring mee??
Thanks en groeten,
PP
coendek schreef:geloof dat op mijn cooper, cooper S en cooper cabrio allemaal zonder rooster zat..
terwijl realoem dit laat zien:
en gisteren heb ik onder die van Menno zitten kijken en ook die had geen rooster... zou dit een aanpassing geweest zijn vanaf mini?!
I'm in trouble too. Als ik een tijdje stil sta gaat de fan van de stuurpomp aan, maar hij maakt sinds kort echt een enorme herrie als ie dat doet. Klinkt als een kapotte stofzuiger

- Proberen schoon / soepel te maken (Hoe ???)
- Fannetje vervangen preventief. ( Is dit te doen en die fan is ook al 140 euro oid zag ik)
Iemand hier ervaring mee??
Thanks en groeten,
PP
- Beamer
- One wheel wonder
Bericht
Bij een slecht draaiende fan kun je beter de stekker los trekken, dan gewoon doordraaien. Bij teveel vervuiling kan zo'n fan vastlopen en dan echt elektrisch doorbranden.
Als je de auto voor op de krik gooit dan kun je er makkelijk van onder af bij.
De fan is ook eenvoudig te verwijderen. Dan kun je kijken of een schoonmaak actie nog resultaat oplevert.
Vroege mini's hebben helelemaal nog geen fan. Volgens mij is BMW pas in 2003 daar mee gekomen. Je hebt eigenlijk geen fan nodig, alleen bij 30 graden in de file voor de Gothard tunnel in ijle lucht kan het geen kwaad
Als je de auto voor op de krik gooit dan kun je er makkelijk van onder af bij.
De fan is ook eenvoudig te verwijderen. Dan kun je kijken of een schoonmaak actie nog resultaat oplevert.
Vroege mini's hebben helelemaal nog geen fan. Volgens mij is BMW pas in 2003 daar mee gekomen. Je hebt eigenlijk geen fan nodig, alleen bij 30 graden in de file voor de Gothard tunnel in ijle lucht kan het geen kwaad
- PPCS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Thanks voor je hulp. Onder de auto liggen terwijl ie op de krik staat durf ik alleen niet
. Heb m voor nu even gesoaked in wd-40 kruipolie, maar als ik zo her en der lees gaan de lagers na verloop van tijd gewoon kapot door water etc van onderaf. Dat ding hangt bizar onbeschermd namelijk.
Ik denk dat ik voor de piece of mind maandag toch een nieuw fannetje ga halen/bestellen dan even langs de doe het zelf brug om het te vervangen.
Is dit een klusje wat je zelf eenvoudig kan?? Het lijkt namelijk op 2 bouten losdraaien en een stekkertje los. Kan iemand dit bevestigen??
Groeten,
PP

Ik denk dat ik voor de piece of mind maandag toch een nieuw fannetje ga halen/bestellen dan even langs de doe het zelf brug om het te vervangen.
Is dit een klusje wat je zelf eenvoudig kan?? Het lijkt namelijk op 2 bouten losdraaien en een stekkertje los. Kan iemand dit bevestigen??
Groeten,
PP
- PPCS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nieuw fannetje gemonteerd en klaar is kees
. Ben weer helemaal happy. T was idd zo gepiept.
Ff op een stoepje gereden en 5 min later was t al vervangen.
De oude liep inderdaad behoorlijk stroef en ligt nu in de prullenbak
.
Thanks voor de hulp en adviezen

De oude liep inderdaad behoorlijk stroef en ligt nu in de prullenbak

- Nona
- Leerling Mini lid
Bericht
ook bij mij valt af en toe de stuurbekrachtiging uit
ook bij mij valt af en toe de stuurbekrachtiging uit
waar zit de stekker van de stuurbekrachtiging?
kom je daar makkelijk bij?
bvd
grtjs Nona
waar zit de stekker van de stuurbekrachtiging?
kom je daar makkelijk bij?
bvd
grtjs Nona
- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht

Wat heeft dat geintje gekost als ik vragen mag? wellicht handig te vermelden hier
fijn om te horen!PPCS schreef:Nieuw fannetje gemonteerd en klaar is kees. Ben weer helemaal happy. T was idd zo gepiept.
De oude liep inderdaad behoorlijk stroef en ligt nu in de prullenbak.

Wat heeft dat geintje gekost als ik vragen mag? wellicht handig te vermelden hier
- Copycath
- Nieuw Lid
Bericht
stuurbekrachtiging valt uit
Hi,
Ik heb een Mini Cooper S Cabrio uit 2004 en nu valt sinds enige tijd af en toe de stuurbekrachtiging uit tijdens het rijden. Best vervelend als je aan het rijden bent en opeens bijna niet kunt sturen... Volgens mij is het een electronica probleem, want als ik de motor uit en aan zet doet ie het weer gewoon. De garage kan niets vinden. Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt!
Ik heb een Mini Cooper S Cabrio uit 2004 en nu valt sinds enige tijd af en toe de stuurbekrachtiging uit tijdens het rijden. Best vervelend als je aan het rijden bent en opeens bijna niet kunt sturen... Volgens mij is het een electronica probleem, want als ik de motor uit en aan zet doet ie het weer gewoon. De garage kan niets vinden. Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt!
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors