vermogen zal niet zoveel uitmaken. In ieder geval niet merkbaar.
Ben wel benieuw of het met RON98 al minder wordt.
Vraag het Beek
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
toch valt het bij de Clubman nog wel mee, in ieder geval niet zo erg als dat je me vertelde aan de telefoon gisteren (en vandaag
sorry, vergeten terug te bellen na het laden...
). Dus wellicht dat het afstelle van de ontsteking dan toch het laatste beetje is wat er nog moet gebeuren. Dat is bij mij tenslotte al gedaan, heb alleen nog niet de Works bougies.
Ik weet zeker dat het goed komt, het is gewoon een kwestie van finetunen. Mss zou het ook iets te maken kunnen hebben met de bov?....

Ik weet zeker dat het goed komt, het is gewoon een kwestie van finetunen. Mss zou het ook iets te maken kunnen hebben met de bov?....

- smetje
- Volledig MINI minded!
Bericht
toen de tuning er bij mij ook nog opzat had ik er ook veel last van maar nu met standaard software is het eigenlijk met een geruster hart rijden. mini is 5 dagen binnen geweest bij mij wegens startproblemen, ze hebben de spuitkoppen moeten vervangen want de bougies stonden gewoon vol benzine waardoor hij moeilijk starte en er een benzinegeur was bij het starten. nu is hij terug volledig hersteld en rijd als een zonnetje. of het één iets te maken heeft met het ander weet ik niet maar software gaat er niet snel meer opkomen.
- speedy
- NMC Legend
Bericht
van mij ruikt ook enorm naar benzine als die koud is
Bougies waren wel helemaal schoon en hij start prima
Zou het jammer vinden als ik het vermogen zou moeten missen want is wel aanzienlijk meer als standaard
Het gaat mij puur om het stotteren dat vind ik irritant en moet eigenlijk ook niet normaal zijn . Eigenlijk is dit niet het topic om over door te drammen maar hoop dat ze dinsdag mijn auto uitgebreid testen en dat het euvel genezen word en als dit niet het geval is zal de tuning er toch af gaan want hij reed als een zonnetje .
Weet wel zeker dat het ermee te maken heeftsmetje schreef:toen de tuning er bij mij ook nog opzat had ik er ook veel last van maar nu met standaard software is het eigenlijk met een geruster hart rijden. mini is 5 dagen binnen geweest bij mij wegens startproblemen, ze hebben de spuitkoppen moeten vervangen want de bougies stonden gewoon vol benzine waardoor hij moeilijk starte en er een benzinegeur was bij het starten. nu is hij terug volledig hersteld en rijd als een zonnetje. of het één iets te maken heeft met het ander weet ik niet maar software gaat er niet snel meer opkomen.

Bougies waren wel helemaal schoon en hij start prima

- MartijnHM
- Nieuw Lid
Bericht
Goedemiddag,
Ik heb een vraagje mbt het "tunen" cq ontgrenzen van een Mini One. Heb op het forum en diverse andere sites gelezen dat de gasschuif/gasklep maar voor 70% open gaat. Nu is het zo dat het veranderen van deze "instelling" softwarematig niet zoveel voorsteld.
Waarom kost deze eenvoudige ingreep toch nog €300,- ? Het is een ingreep die binnen 10min gedaan kan worden.
Is er eventueel meer mogelijk dan alleen de gasklep helemaan 100% open?
Omdat het blok van de One en Cooper 100% identiek zijn en de Cooper rond de 128pk kan komen?
Hoor het graag van jullie.
Ik heb een vraagje mbt het "tunen" cq ontgrenzen van een Mini One. Heb op het forum en diverse andere sites gelezen dat de gasschuif/gasklep maar voor 70% open gaat. Nu is het zo dat het veranderen van deze "instelling" softwarematig niet zoveel voorsteld.
Waarom kost deze eenvoudige ingreep toch nog €300,- ? Het is een ingreep die binnen 10min gedaan kan worden.
Is er eventueel meer mogelijk dan alleen de gasklep helemaan 100% open?
Omdat het blok van de One en Cooper 100% identiek zijn en de Cooper rond de 128pk kan komen?
Hoor het graag van jullie.
Deze week m'n Mini ophalen 

- Ralph-cooper
- Volledig MINI minded!
Bericht
@MartijnHM:
Denk dat €325,- een heel scherpe prijs is voor het chiptunen. Kijk voor vergelijkingsmateriaal maar eens wat andere bedrijven vragen.
Uiteraard kost het uploaden van de file naar je auto niet mega veel tijd, maar je betaalt natuurlijk voor de ontwikkeling!
Vergelijk het met software op je pc installeren: kost ook niet veel tijd, maar kan soms ook in de honderden euro's lopen.
p.s.: dit is mijn eigen idee hierover, ik werk niet voor Beek.
Denk dat €325,- een heel scherpe prijs is voor het chiptunen. Kijk voor vergelijkingsmateriaal maar eens wat andere bedrijven vragen.
Uiteraard kost het uploaden van de file naar je auto niet mega veel tijd, maar je betaalt natuurlijk voor de ontwikkeling!
Vergelijk het met software op je pc installeren: kost ook niet veel tijd, maar kan soms ook in de honderden euro's lopen.
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Beek is qua prijsstelling absoluut niet duur. Bij de meeste bedrijven liggen de prijzen rond de 500 euro. Je moet niet vergeten dat er nogal wat tijd en onderzoek gaat zitten in het ontwikkelen van nieuwe/aangepaste software.
x2!Ralph-cooper schreef:@MartijnHM:
Beek is qua prijsstelling absoluut niet duur. Bij de meeste bedrijven liggen de prijzen rond de 500 euro. Je moet niet vergeten dat er nogal wat tijd en onderzoek gaat zitten in het ontwikkelen van nieuwe/aangepaste software.

- werner
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het gasklephuis is van een cooper of One echt het zelfde volgens ETK (13547509043)
Het vermogen is alleen beperkt bij een One door de gasklepopening (70 of 80% dacht ik)
Met de software aanpassing kun je het zelfde vermogen uit de One halen als uit een cooper.
Het vermogen is alleen beperkt bij een One door de gasklepopening (70 of 80% dacht ik)
Met de software aanpassing kun je het zelfde vermogen uit de One halen als uit een cooper.
Onze sponsors