Dealer ervaringen

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 dec 2006, 10:30

Mijn vorige mini heb ik daar gekocht. Met het kopen geen problemen gehad, maar diegene die me toen hielp werkt er niet meer :?
Anderhalf jaar geen problemen, altijd alles netjes betaald....leenauto bij onderhoud moet je niet gauw op rekenen :mad:
Heb in die periode ook telefonisch een woordje met ze gehad, maar dat was weer net zo'n inval "chef werkplaats". Dat was voor mij al een reden genoeg mijn nieuwe daar niet meer te kopen.

Ik begrijp hoe je je voelt. Meestal ben je versteend idd als je zo'n antwoord naar je toe krijgt geworpen. Mag ik vragen wie die verkoper was? Je mag het ook in een PM sturen :wink:
Afbeelding

R56 Still fun but easier to live with
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

25 dec 2006, 10:51

hier heb je het nummer van de BMW Klantenservice: 070-4133222 (voor klachten etc)
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 dec 2006, 10:52

Een brief/E-mail rechtstreeks naar de dealer werkt ook errug goed!!!

Weet ik uit eigen ervaring... :mrgreen:
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 dec 2006, 11:37

gewoon een flut* dus, klaar.
niks meer gunnen, niks bij ze kopen.
lekker naar jesse gaan :mrgreen: ofzo :roll: (oftewel: andere dealer, maar dat wist je zelf ook al :wink:)
Yvon
Wingman
Contacteer:

25 dec 2006, 11:52

Heb geen ervaringen op het gebied van mini's kopen of in onderhoud, maar ze waren (en zijn) wel erg enthousiast toen wij bij ze aanklopten voor 'de rit van de acht zaligheden'. De hele boel was perfect georganiseerd met een catering en geweldige prijzen!

Afgelopen september (bij de intro in Utrecht van de R56) nog een babbeltje gemaakt met Dirk Küper en hij wilde zeker weer meedoen met de volgende grote rit :)

Dus wat mij betreft een toppertje! Er zijn dealers die niet zo happig zijn op het medeorganiseren van dergelijke ritten :(.
Afbeelding

Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

25 dec 2006, 11:59

dat is geen stijl....
heb zo iets gehad bij renova..zakgeld bij ons..wisten precies wat we wilde(konden betalen)..een one met div opties had ik thuis al helemaal uitgezocht..kleur en alles..gewoon ff rijden en alles op papier zetten als we het rijden goed vonden..
werden zo raar geholpen..dat we weg zijn gegaan..aan het einde van de dag hadden we een seat ibiza gekocht....fijne auto maar geen mini
maar die dag ook gehad bij vullings(opel tilburg)lopen binnen met de zelfde zak met geld..ook wist ik als we een opel zouden kopen wat we wilde..waren de enige klanten in de winkel en werden niet geholpen..
bij na vraag bij een verkoper kregen we amper antwoord..
daan altijd rustig en vind alles wel goed..(dus ben ik de gene die dit soort dingen oplost)zei.."OK dan niet kan mn geld overal kwijt..zoek het maar uit met je klere toko"en liep weg...je had die verkoper moeten zien..

maar iedereen heeft wel eens een vervelende ervaring..
maar als er al veel klachten zijn van deze garage....moeten we de krachten bundelen en eens een brief schrijven naar mini nederland en een copy naar de garage uit naam van alle ontevrede klanten..denk wel dat ze dan hun beleid veranderen..

groetjes
piedro(haai)
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 dec 2006, 12:08

Voordat Yvon haar eerste MINI kocht ook even een rondje Nederland gedaan voor het kiezen van de MINI.

In eerste instantie naar Hilversum en bij Jan de Jong werden we aangesproken door een BMW-verkoper die toch best wel wat wist van een MINI. Met een lekker bakje koffie in de hand gewacht tot de echte kenner ons verder hielp. Dit was Jesse. Jesse heeft ons toen een aanbod gedaan voor de in te ruilen Opel Corsa (kleur onbekend) en met dat aanbod op zak zijn we snel naar Ekris in Veenendaal gereden. Daar aangekomen werd ik de hele tijd aangesproken door de verkoper terwijl Yvon haar MINI kwam kopen. De inruilprijs was daar 500 euro hoger dan in Hilversum maar het contact verliep zo belabberd dat we uiteindelijk dezelfde middag zijn teruggereden naar Jesse bij Jan de Jong in Hilversum.

Nu moet ik wel zeggen dat nu Linda bij Ekris Veenendaal aan de slag is en de beide heren die er zaten weg zijn de boel daar wel veel verbeterd is.

Het is vervelend als je je niet geholpen of serieus genomen voelt bij een dealer maar laat het de dealer dan ook weten.

Je ziet.....soms komt er een nieuwe verkoper op een vestiging te zitten en is het ineens veel beter dan de ervaring die je hebt opgelopen.

@ MINImartijn: Zou je ervaring toch even melden bij de dealer in Eindhoven. Goed dat je het hier roept, maar nog beter als het daar meld. Zij kunnen er wat mee (of aan doen)
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 dec 2006, 12:12

Wil wel even hier op reageren. Ben zelf ook meerdere malen bij van laarhoven in eindhoven geweest. En het duurt zeer lang voordat je geholpen wordt. Tevens kon de verkoper die me toen te woord stond ook geen antwoord op me vragen geven. Die stuurde me meteen door naar de werkplaatsbalie. De manier van helpen en dergelijke vond ik niet echt prettig. Zelfs toen me vader een keer meeging waren we er zo klaar. Ik zelf heb het idee wanneer je daar vol stampij binnen komt en meteen 50.000 tot 100.000 neerteld je dan meteen geholpen wordt aan een nieuwe auto. Wilde eens kijken wat de prijzen waren voor onderhoud daar en misschien de auto in onderhoud doen. Op de manier zoals ik toen geholpen ben heb ik besloten om mijn auto daar niet te laten onderhouden en zelfs geen spullen meer te bestellen. En zoals Pje al aanhaalde, dan geef ik die zak met geld liever ergens anders uit waar het wel goed gedaan wordt. Maar als ik MiniMartijn was zou ik een net briefje sturen naar de directie van van laarhoven. Eens kijken wat ze daar op te zeggen hebben.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 dec 2006, 13:24

Helemaal :s die van Laarhoven!
Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 dec 2006, 13:41

Ik ken Van Laarhoven verder niet maar ik heb wel geleerd dat 1 (slechte/ongeinteresseerde) verkoper de naam van een goede dealer kan verpesten. Het kan weer jaren duren voordat een klant dan weer eens binnenloopt.

Helaas is het verloop in het verkooppersoneel vaak hoog. In sommige gevallen kan dit goed zijn zoals Arjan al aangeeft. Het is alleen wel jammer dat er dan niet echt een relatie wordt opgebouwd met de klanten.

Juist bij MINI is dit heel belangrijk omdat het één en al emotie is en dat vergeten de meeste verkopers (m/v) nog al eens...
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 dec 2006, 15:24

Juist bij MINI is dit heel belangrijk omdat het één en al emotie is en dat vergeten de meeste verkopers (m/v) nog al eens...
En daar heb je helemaal gelijk in. Heb toch het idee dat veel BMW dealers de mini nog onderschatten en niet weten waar ze hem moeten plaatsen. En de hype er natuurlijk omheen. Bij BMW zelf hebben ze dat nooit gehad.
Afbeelding

R56 Still fun but easier to live with
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 dec 2006, 10:13

Domste fout die je als verkoper kan maken, geen woorden meer aan vuil maken er zijn dealers zat.
horn
Be Mini
Be Mini

27 dec 2006, 11:16

Arjan schreef:Nu moet ik wel zeggen dat nu Linda bij Ekris Veenendaal aan de slag is en de beide heren die er zaten weg zijn de boel daar wel veel verbeterd is.
Zijn niet weg maar in een andere vestiging neergezet. Zit als sinds 1992 bij Ekris en de spreekwoordelijke arrogantie hoort bij de bedrijfscultuur. Als ze niet 500 meter van mijn bedrijf zaten en niet zo'n top-hoofd werkplaats hadden, was ik er al lang weggeweest.

Overigens heb ik de directeur van Van Laarhoven even dit linkje gemaild. Toch altijd prettig om te weten hoe ze 'in de markt' over je bedrijf spreken.

Ik vraag me overigens wel af hoe onnozel sommige verkopers kunnen zijn. Iedereen kent toch inmiddels de verhalen van een zwerver die binnenkomt en een topmodel uitzoekt en cash aftikt? En toch zijn die verkopers een pot arrogant, terwijl auto-verkoper-bij-een-dealer nou niet een job is om echt onwijs arrogant over te zijn. Niks minderwaardigs, maar de manier waarop die knakkers je soms benaderen? Ben zelf ooit achtergelaten TIJDENS de aflevering van mijn nieuwe 330D Executive Touring omdat er iemand kwam binnenlopen voor een 7-serie. Heb toen, na een kwartier wachten in het kantoor van de verkoper (we waren al begonnen met 'de aflevering' toen hij 'even' wegliep), de sleutels en de bos bloemen zelf maar van het buro gepakt en ben weggegaan (was al mijn 6e BMW dus wist inmiddels wel waar de knopjes zaten :mrgreen: ). Het toppunt kwam toen ik na 4 maanden de auto voor een beurtje kwam langsbrengen. Liep de verkoper in de showroom tegen het lijf en die zei: "Ja, dat was vreemd. Je was OPEENS verdwenen..." :s
Het leven heeft geen zin
Nou, ik toevallig wél!

Afbeelding
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

27 dec 2006, 13:50

horn schreef: En toch zijn die verkopers een pot arrogant, terwijl auto-verkoper-bij-een-dealer nou niet een job is om echt onwijs arrogant over te zijn. Niks minderwaardigs, maar de manier waarop die knakkers je soms benaderen?
lol ja, van die gasten die geboren voor een dubbeltje zijn en ubertrots op hun net behaalde iva-opleiding, en dan denken dat wanneer ze kwartjes als klanten krijgen dat ze zichzelf ook tot de kwartjes mogen rekenen. :roll:
horn
Be Mini
Be Mini

27 dec 2006, 19:35

over die IVA jongens maak ik me het minste zorgen, die krijgen dit er tijdens hun opleiding ingestamd. Het kunnen best een stel kakkers zijn, maar op die opleiding is weinig aan te merken. My 2 pennies.

Het zijn juist die jongens die 'van huis uit commercieel aangelegd zijn'...

Afbeelding
Het leven heeft geen zin
Nou, ik toevallig wél!

Afbeelding

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”