Peter's PW R53...new ride..pag 336

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

28 mei 2011, 01:39

Peter, hoe zijn de eerste dagen met de R53 bevallen? Hoe vind je de auto zich verhouden tov de R56?

Groet,
Peter
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

28 mei 2011, 08:53

De korte versie :yeah :))

De lange versie: tov van de R56 voelt de R53 wat meer basic. Voelt alsof je in een stuk kleinere auto rijdt. Handeling is een stuk directer tov de R56.
Minder vindt ik de soms ronduit bedroevende bouwkwaliteit. De kraakjes, piepjes en grote hoeveelheden goedkoop plastic passen eigenlijk niet bij een high end BMW product... Dat was in de R56 al iets beter geregeld.

Het Sport Plus onderstel is echt knetterhard, dus ben blij dat mn schroefset er snel onder gaat komen. Hoop op iets meer comfort en anders even hard, maar dan wel laag :lol:

De supercharger jankt heerlijk, vooral in de auto. Geluid is echt top!!
De turbo maakt minder dik geluid, mits je de blow off erop zet. Die laatste mis ik wel een beetje...
Ik heb het idee, maar dat kan tussen de oren liggen, dat de SC sneller en soepeler (iets dan) zn vermogen afgeeft dan de turbo....wel vond ik de R56 weer soepeler rijden...

Ik ben duidelijk geen auto journalist en al helemaal een technische noob, maar conclusie zou zijn dat de R53 een meer pure Mini is tov van het origineel. Rij eigenschappen wat scherper en directer dan de R56. Die laatste is beter afgewerkt, luxer en groter. De SC tov de Turbo is een persoonlijke voorkeur, ik vind ze beide wel wat hebben...

Eigenlijk zou iedere MINIoot minstens een R53 en een R56 gehad moeten hebben. Dan heb je het beste van beide werelden een keer gehad :lol:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

28 mei 2011, 09:26

GreyCooperS schreef:Eigenlijk zou iedere MINIoot minstens een R53 en een R56 gehad moeten hebben. Dan heb je het beste van beide werelden een keer gehad :lol:
Dan zit ik goed :mrgreen:
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

28 mei 2011, 09:29

ik ook !! :D ben het eens met je verhaal Peter ;)
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

28 mei 2011, 09:35

SC is als aan elastiek, turbo is als katapult. De SC geeft het vermogen meer lineair af, terwijl de turbo al meteen vroeg piekt. Voor mijn gevoel is de turbo krachtiger en sneller.
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

28 mei 2011, 09:58

Dan hou ik het wel lekker bij de R53 (eigenlijk R52)!!!

Turbo's geven makkelijker meer koppel af (zelfs overboost instelbaar) en zijn daarmee vast iets sneller. De beleving van een compressor als ie in de MINI klinkt is, denk ik, moeilijk te overtreffen. Ook het directe van een 1e gen is geweldig! Grappig te lezen dat vernieuwing niet perse vooruitgang hoeft te betekenen in de ogen van liefhebbers.
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

28 mei 2011, 10:07

Het is maar net wat je vooruitgang noemt....Ik persoonlijk vind mijn Clubman een veel betere auto dan de R53 die ik had. Het enige waarop je echt inlevert is het compressor geluid en wat beleving, voor de rest overtreft mijn R55 de R53 op alle fronten.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

28 mei 2011, 10:10

ik zou ook niet terug willen maar zijn allebei kicken wagentjes .
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

28 mei 2011, 10:13

Laten we de betrouwbaarheid van de motor maar even buiten beschouwing niet? :roll: :mrgreen: :mrgreen:
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

28 mei 2011, 10:13

Ik vindt beide generaties hun charmes hebben. Denk niet dat de ene op alle fronten beter of slechter is...

Zou na de R53 prima voor de R55 kunnen gaan. :lol:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Door
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1274
Lid geworden op: 10 mar 2008, 19:50

28 mei 2011, 12:58

:lol:
Kan me helemaal vinden in het bovenstaande :wink:

Voor het kraken van de scharnieren gebruik ik dit spul

Afbeelding
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

30 mei 2011, 10:48

Zo...net mn bakkie bij Beek achtergelaten :lol:

Nog ff naar de coils gekeken.... Zien er echt top uit en alles, inclusief stangetjes en schotels zitten erbij...

Afbeelding

De rest van de goodies ook gelijk maar afgegeven...
Nu wachten tot einde week :|
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

30 mei 2011, 11:10

Ziet er goed uit maat! Ben benieuwd!

Ik ben het met bovenstaand verhaal ook wel eens. R53 is meer hardcore, R56 is stiller, luxer en beter afgewerkt. Ik heb een R50, R53,R55 en een R56 gehad en als ik er nu eentje uit dat rijtje moet kiezen, puur voor de fun, dan kies ik een R53. Maar als het m'n daily ride zou zijn dan een R55/56.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gebruikersavatar
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Culemborg
Berichten: 2302
Lid geworden op: 11 nov 2009, 11:21

30 mei 2011, 11:16

eind van de week :shock:
tis dat je er iets vets voor terug krijgt anders zou je toch gek worden om 'm alweer een week moeten missen, aangezien je al die tijd heb moeten wachten (nou ja vakantie vieren)
Ben benieuwd naar de fotoos!!!
Gebruikersavatar
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 7217
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:19

30 mei 2011, 11:36

nou dan ga ik vrijdag maar op de koffie.. regel jij wat lekkers peter.. :lol:
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s

Terug naar “Show your ride”