In de Blauwe werkt het alweer 2 jaar na de eerste en tweede klap
De Mini wordt niet dagelijks gebruikt maar de ramen worden veelvuldig gebruikt rond de Ring.
Check in dit kader eens mijn DIY. dit is typisch voor mini's. de collector ring van de raam motor slijt zeer plaatselijk in, waardoor de de borstels op een gegeven moment niet meer uit de putten komen. eea is in detail terug te vinden in de DIY.
de klap boven de speaker komt overeen met de lokatie van de motor.
ja hoor...vandaag deed het raam alweer niet meer. is dit niet op e.o.a. manier eenvoudig en goedkoop te herstellen? heb niet zon zin om een hele nieuwe raammotor te kopen.
een raam motor is kwestie van een paar tientjes bij de dealer. je kunt de motor los verkrijgen zonder daarbij meteen het hele raam mechanisme te moeten kopen.
ONGELOOFLIJK!!! Mijn raam aan de bestuurderskant deed het afgelopen week ook ineens niet. Gelukkig is het bij mij ook gelukt (ff een paar beuken aan de binnenkant, iets boven de speaker).
Maar ik was gister dus gewoon ff langs de dealer om te informeren hoe & wat en ik vroeg al of het waarschijnlijk een veelvoorkomend probleem is... Liep de beste man even naar de werkplaats en kwam terug met de melding dat er een nieuwe motor in moest (klinkt aannemelijk).
Vervolgens wilde hij gelijk een afspraak inplannen (over 4 weken!), zonder de prijs eerst te geven... Toen ik daarnaar vroeg, kon hij het niet precies zeggen, maar wel dat het rond de € 500,- !!!!!! zou worden!!! ECHT BELACHELIJK!
Ik noem ze nu voortaan dus ook de "stealers", heb zelfs bijna de neiging om terug te gaan met dit verhaal.