Goedeavond,
Het volgende doet zich voor bij de Cooper van mijn vriendin:
Het rijden gaat perfect en zonder problemen maar zodra ze geparkeerd heeft en de sleutel uit contact haalt gaat de deurvergrendeling niet open, auto weer even op contact zetten en opnieuw en dan is het wel klaar.
Maar vanavond niet, toen reageerde de auto nergens op, auto op contact geen reactie, radio wou niet aan, claxon deed niks en verlichting deed ook niks, auto was even compleet spanningloos! Toen ik de motorkap ontgrendelde starte alles spontaan op en was er niks aan het handje! De accu die er op zit is een half jaar oud. Ik heb gezocht naar een hoofdschakelaar na een ongeval maar die kon ik niet vinden.
Toen ik de kabels op de accu controleerde zag ik dat de plus kabel een beetje los zat maar niet heel erg, die nu vast gedraaid. Verder zag ik een stekker met ongeveer 4 kabeltjes naast luchtfilterbak waar 1 kabeltje dusdanig langs de airco aftapleiding is geschuurd dat die bijna opengeschuurd was. Dat is nu ook verholpen.
Dus het rijden is perfect maar zodra de motor uitgezet wordt treden de problemen pas op, als ik de motor een tijdje stationair laat lopen treedt het probleem ook niet op!
Hoop dat ik hier een oplossing krijg!
Groetnis,
Frens en Petra!
Troubles Cooper 2003
- Frens
- Nieuw Lid
Bericht
Is naar gekekeken en ik heb alle zekeringen en relais goed aangedrukt. Vind het raar dat het alleen na het rijden is en niet tijdens het rijden...Ben schreef:Heb je al gekeken naar de + aansluiting in de zekeringenkast in de motorruimte.
Heel soms willen deze los zitten.
Zit vast met een boutje met kopmaat 10.
Gr Ben
Alles heeft een einde en een worst wel twee!
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors