Gelukkig zijn we allemaal inorde en is het allemaal blik en alleen een hoop gedoe om het allemaal inorde te krijgen.
Op de terugweg van de Ring reed ik voorop over voor mij bekende binnendoorwegen en de 10 minuten daarvoor was er een SUV aan het treuzelen. Op het punt waar ik weet dat je kan inhalen begon ik dus in te halen. Maar terwijl ik al bijna naast de auto ben gaat het knipperlicht naar links aan, echt ontzettend laat. Ik rem en wijk nog geheel naar links uit voor zover daar ruimte was. Links en rechts loopt daar een talud stijl naar beneden. Ik was er al bijna voorbij en dacht 'ik hoop dat die auto mij niet alsnog achteraan aantikt' maar dat gebeurde dus wel. Toen was er geen houden meer aan raakte de Mini rechts de vangrail waar het rechter voorwiel onder bleef steken en werd afgerukt. De botsing was niet hard want de snelheden waren niet hoog, er is ook geen airbag afgegaan. De vangrail heeft uitstekend zijn werk gedaan en heeft voorkomen dat we het talud af de bomen in zijn gegaan, iets waar je niet op zit te wachten met een stoffen dakje.
De Duitse politie was vrij duidelijk en zo staat het ook op de formulieren. De vrouw is als schuldige aangewezen omdat zij volgens de Duitse wet goed in haar spiegels had moeten kijken om te zien of de weg vrij was om af te slaan. We zien wel wat de verzekeringen er van maken. De Mini is all-risk verzekerd dus het gaat vast goed komen. Ik hoop wel voordat de vakantie naar Schotland op 17 juli begint.