Berthil, de Blauwe (Azzurra)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

05 jul 2011, 18:37

Sven schreef:Merk je nog verschil dat ie iets lichter is in de neus of is het verwaarloosbaar?
Dat is moeilijk te zeggen, 8 kg is op heel wagengewicht niet heel erg veel en de omstandigheden op de Ring zijn ook steeds weer anders door asfalt- en buitentemperatuur. Ik vond wel dat het zondag heel goed ging ondanks de versleten voorbanden maar heb door de drukte geen tijden opgenomen.
JorisD schreef:Heb je enig idee hoeveel de Mini nu weegt? en vooral hoeveel je al kwijt bent dus ten opzichte van de originele -wat is het?- 1125 kg?
Het zou inderdaad richting 1100 kg moeten gaan (ondanks 25 kg rolkooi). En de Mini woog voor alle gewichtswijzigingen zonder rolkooi 1190 leeg, dus 115 kg gewicht is er uit als de rolkooi even meegerekend wordt.
Floor-is schreef:Heb je al overwogen om de Xenons te vervangen door H7's?
Is inderdaad enkele maanden geleden al gebeurd :) (zie vorige berichten)
Scheelde 2,8 kg met verwijdering van wasinstallatie.

Als je dus in een standaard Mini rondrijdt met iemand van 90 kilo erbij en een volle tank dan ben je zo maar met 1400 kilo onderweg.
Als ik nu alleen in mijn Mini zit met nog wat liters in de tank zit ik op 1190 kilo. 210 kilo merk je echt wel!
Natuurlijk niet helemaal eerlijk met een passagier van 90 kilo maar zelfs met een passagier is het verschil duidelijk merkbaar in de Blauwe t.o.v. standaard. Ik rij ook met de Cabrio rond op de Ring en die weegt met mijzelf en volle tank zelfs 1450 kg en met passagier boven de 1500 kg.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

06 jul 2011, 17:38

Ik op 1:15 en 9:17 en meer Mini's, afgelopen zondag :)

Adriaan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Berichten: 2787
Lid geworden op: 18 mei 2009, 14:50

06 jul 2011, 19:11

Ziet er weer goed uit Ringkoning! 8)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8534
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

06 jul 2011, 20:16

Gefeliciteerd met 250 pagina's sleutelhistorie!
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1229
Lid geworden op: 18 mar 2007, 21:36

06 jul 2011, 20:17

Mooi tempo 8)
Redelijke klapper op 1:34
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

15 jul 2011, 14:15

In afwachting van de GRS intercooler heb ik de watergekoelde intercooler van RMS er uit gehaald.
Dit weegt bij elkaar 10 kg (incl. 2,5 liter water).

Ik ga even kijken hoe de GRS intercooler het gaat doen. Als dat op de Ring heel erg tegen gaat vallen zet ik de watergekoelde terug. Ik kan dat goed zien met de Scangauge en met de video's die ik heb met inlaatluchttemperatuur in beeld. Als de GRS het goed doet maak ik de RMS intercooler misschien rood en zet ik hem in de Cabrio of ik verkoop hem :)

Afbeelding
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Kolhorn
Berichten: 1635
Lid geworden op: 30 dec 2010, 13:53

15 jul 2011, 14:33

Zo te zien kan je sowieso wat winnen in 'flow', als ik die koppelingen bekijk althans ;)

Ben ook erg benieuwd naar de GRS overigens!
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

15 jul 2011, 14:38

De intercooler functioneert heel goed, dat is niet het probleem.
Er is een lage waterdruk in het systeem, als het water te snel rond gaat krijgt het niet de kans om af te koelen in de radiator. Flow is dus geen bottleneck. Luchtinsluitingen geven meer problemen, en dit systeem is voorzien van een automatische ontluchting.
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

15 jul 2011, 15:38

dit gaat je wel wat gewicht schelen als die GRS goed werkt :lol:
burn rubber not your soul

Afbeelding
dangixxer
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 781
Lid geworden op: 23 nov 2006, 17:31

15 jul 2011, 21:17

De luchtgekoelde GRS het beter doen dan een watergekoelde op circuit....
Ik hoop natuurlijk dat de GRS het goed doet maar vrees toch dat de vergelijking moeilijk gaat opgaan.
Wel heel benieuwd naar de resultaten :)
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

22 aug 2011, 18:52

Helaas nog wachten op de GRS intercooler, moet toch hoop ik wel deze week binnen zijn zodat ik zondag weer kan gaan en eens kan vergelijken. Intussen het plastic frame waarin de radiator zit vervangen en de oliekoelerleidingen een meter korter gemaakt. Het frame was na alle wijzigingen t.b.v. slangdoorvoeren en splittermontages niet veel meer van over en zelfs onderaan doormidden.

Verder wacht ik de resultaten van de Sprintex af om te kijken wat deze doet qua inlaatluchttemperatuur, koppel en vermogen en wat de ideale pulley voor mijn setup dan zal zijn tezamen met de 550cc injectoren. Al zal dat meer een project voor de winter zijn.
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

22 aug 2011, 20:09

Dat is een project om in de gaten te houden ..... :D
burn rubber not your soul

Afbeelding
wall-e
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Castricum
Berichten: 2758
Lid geworden op: 13 feb 2009, 14:17

22 aug 2011, 21:40

franklyn85 schreef:Dat is een project om in de gaten te houden ..... :D
As always!
Afbeelding
R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,

Terug naar “Show your ride”