Dat is moeilijk te zeggen, 8 kg is op heel wagengewicht niet heel erg veel en de omstandigheden op de Ring zijn ook steeds weer anders door asfalt- en buitentemperatuur. Ik vond wel dat het zondag heel goed ging ondanks de versleten voorbanden maar heb door de drukte geen tijden opgenomen.Sven schreef:Merk je nog verschil dat ie iets lichter is in de neus of is het verwaarloosbaar?
Het zou inderdaad richting 1100 kg moeten gaan (ondanks 25 kg rolkooi). En de Mini woog voor alle gewichtswijzigingen zonder rolkooi 1190 leeg, dus 115 kg gewicht is er uit als de rolkooi even meegerekend wordt.JorisD schreef:Heb je enig idee hoeveel de Mini nu weegt? en vooral hoeveel je al kwijt bent dus ten opzichte van de originele -wat is het?- 1125 kg?
Is inderdaad enkele maanden geleden al gebeurdFloor-is schreef:Heb je al overwogen om de Xenons te vervangen door H7's?

Scheelde 2,8 kg met verwijdering van wasinstallatie.
Als je dus in een standaard Mini rondrijdt met iemand van 90 kilo erbij en een volle tank dan ben je zo maar met 1400 kilo onderweg.
Als ik nu alleen in mijn Mini zit met nog wat liters in de tank zit ik op 1190 kilo. 210 kilo merk je echt wel!
Natuurlijk niet helemaal eerlijk met een passagier van 90 kilo maar zelfs met een passagier is het verschil duidelijk merkbaar in de Blauwe t.o.v. standaard. Ik rij ook met de Cabrio rond op de Ring en die weegt met mijzelf en volle tank zelfs 1450 kg en met passagier boven de 1500 kg.