Dave's Turbo R53 Project
- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
klinkt lekker hoor....de SC heeft idd een mooie huil...benieuwd hoe dat full throttle gaat klinken 

- Floor-is
- Volledig MINI minded!
Bericht
Man o man, hij klinkt fantastisch!
Okay je hebt een bergje problemen nog te overwinnen, maar dat zijn maar beren op de weg. Wat een ontzettend dikke berg mods is dit!
Okay je hebt een bergje problemen nog te overwinnen, maar dat zijn maar beren op de weg. Wat een ontzettend dikke berg mods is dit!

GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Zo
Bumpertje gaan we zo recht hangen
Lekkage aan de oliekoeler gevonden
Probleem met lichten ook gevonden, de knippermodule bleek niet te werken en daardoor doen dan alle lampen het ook niet. Die is er dus weer uitgehaald
Enkel de remmen nog, en dan issie klaar voor Engeland
(muv de Janspeed die woensdag binnenkomt.. Heb er zin an Floris!)
Bumpertje gaan we zo recht hangen
Lekkage aan de oliekoeler gevonden
Probleem met lichten ook gevonden, de knippermodule bleek niet te werken en daardoor doen dan alle lampen het ook niet. Die is er dus weer uitgehaald

Enkel de remmen nog, en dan issie klaar voor Engeland
(muv de Janspeed die woensdag binnenkomt.. Heb er zin an Floris!)
- Pinarello
- One wheel wonder
Bericht
Gaaaaf hij doet het en hoe
Knap werk hoor ! Heel leuk om zo'n project te volgen. Ik kreeg een dejavu met vroeger mijn brommer opvoeren !!. Vooral de spanning van het starten, hoe die zou lopen etc !! Helemaal geweldig
Even een vraag. Hoe kan het dat het blok na het starten een aantal seconden zeer rauw liep (diesel) en opeens was het weg ?
Opbouw van oliedruk ofzo of inlopen ....????

Even een vraag. Hoe kan het dat het blok na het starten een aantal seconden zeer rauw liep (diesel) en opeens was het weg ?

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht

Dat komt omdat er op de nieuwe kop ook nieuwe klepstoters zijn gezet, er zat nog helemaal geen olie in, rond en tussen de kleppen, stoters en rubbertjes. De eerste seconden wordt de olie rondgepompt en als dat proces klaar is, loopt ie soepel. Bij het wisselen van het blok bij Sander was dat ook het geval, alleen duurde het toen wat langer voor het weg was. Nu was het binnen 10 seconden helemaal verdwenen
Ik heb hier nog een vespa staan die we binnenkort, als het project MINI definitief af is, gaan opvoeren. Doel is 100 per uurPinarello schreef:Gaaaaf hij doet het en hoeKnap werk hoor ! Heel leuk om zo'n project te volgen. Ik kreeg een dejavu met vroeger mijn brommer opvoeren !!. Vooral de spanning van het starten, hoe die zou lopen etc !! Helemaal geweldig
![]()

Dat komt omdat er op de nieuwe kop ook nieuwe klepstoters zijn gezet, er zat nog helemaal geen olie in, rond en tussen de kleppen, stoters en rubbertjes. De eerste seconden wordt de olie rondgepompt en als dat proces klaar is, loopt ie soepel. Bij het wisselen van het blok bij Sander was dat ook het geval, alleen duurde het toen wat langer voor het weg was. Nu was het binnen 10 seconden helemaal verdwenen

- Fabian
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
X2!!!kwiebje schreef:Good job Davy!! Ben reuze benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden betreft vermogen.

MINI Cooper F56
http://www.broekhuisoost.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.broekhuisgroep.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Like us @ Facebook: MINI Broekhuis Oost
http://www.broekhuisoost.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.broekhuisgroep.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Like us @ Facebook: MINI Broekhuis Oost
Onze sponsors