Peter's PW R53...new ride..pag 336

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 okt 2011, 23:19

Daveke schreef:Niet zozeer dat ik niet geloof dat de prijs klopt

Maar dat vind ik persoonlijk dus echt TE veel voor een mod die niet superveel toevoegd, enkel de olie "iets" koelt. Voor dat geld kun je een hoop andere koelmethodieken toepassen die effectiever zijn dan een oliekoelertje..
Tjah nou dat is ook zo maar voor mensen die niet,handig zijn of er geen zin in hebben. Ben,je dit i.ig gewoon kwijt
burn rubber not your soul

Afbeelding
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 okt 2011, 23:20

franklyn85 schreef: Cooler +-255
Slangen en koppelingen. +- 300
Bevestigingsspullen ?
Adapter 100
Thermostaat 100

En montage +-3uur ad 90 euro =270

1025,Europa +-
Die adapter zat toch al in de set en je houdt dan toch slangen over? Of wijkt de foto zo erg af?
Bij de thermostaat staat 4x slang, 4x koppeling" voor €200 en dat is dan nog niet eens van dat gevlochten spul?

De tering, ik ga echt geen €1.000 uitgeven om de olie te koelen, dan nog eens 350-400€ voor een IC, nog eens minimaal €250 voor een catch-can en dan bedenken dat ik er nog niet eens ben. Phuckit, dan maar geen door elfjes in het maanlicht van pandaschaamhaar gevlochten kabels hoor ;)
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 okt 2011, 23:27

Floor-is schreef:dan maar geen door elfjes in het maanlicht van pandaschaamhaar gevlochten kabels hoor ;)
:lol: :mrgreen:

Wat een... uiterst bijzonde beschrijving..... :mrgreen: :lol:
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

05 okt 2011, 23:28

Catch can = crap
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

05 okt 2011, 23:28

stefan740 schreef:En dan nog een olie/voltmeter met houder en montage erbij lol
Beter een Oliedrukmeter en een Mengselverhoudingmeter zou mijn keuze zijn
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 okt 2011, 23:30

Ook nog

70 euro per gauges
100 euro gauge houder

Montage 2uur ad 90 = 180

350 pleurie wel aan de goed kopen kant met,de gauges

Afbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 okt 2011, 23:31

Dure shizzle he die autossss

Afbeelding
X-treme Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

05 okt 2011, 23:33

Daveke schreef:
of ODB wifi module en een smartphone :-) hoef je niet al die metertjes te plaatsen
sensors zitten er toch al.
"Burning tires into adrenaline!"
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Weet niet waar je ze vanaf haalt..

Ik ga deze bestellen:
Afbeelding

Afbeelding

280 dollar bij elkaar, dus.. een kleine 200 euro. Houdertje kost geloof ik 3 tientjes en inbouwen is een kabel trekken naar je interieur en verbinden aan je kabelboom voor wat stroom. Kan toch niet zo heel moeilijk zijn dacht ik...
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

X-treme Mini schreef:
Daveke schreef:
of ODB wifi module en een smartphone :-) hoef je niet al die metertjes te plaatsen
sensors zitten er toch al.
Olietemp heeft geen sensor, Volt wel, maar die heb ik samen met Boost, watertemp en Inlaatluchttemp al op de Scangauge II zitten

Oliedruk en AFR zitten nog geeneens aansluitingen voor, dus ik weet niet hoe jij die op je smartphone gaat toveren ;)
tenminste, ik heb mn spruitstuk vandaag terug gekregen van de lasser met een extra lambdasonde-aansluiting ....
Laatst gewijzigd door Anonymous op 05 okt 2011, 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 okt 2011, 23:34

Prosport is goed spul

Afbeelding
X-treme Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

05 okt 2011, 23:37

ok maar aan je oliedruk kun je zien of het goed zit met je olie temperatuur.
persoonlijk zou ik ook de temperatuur willen zien erbij natuurlijk maar in principe is het overbodig
"Burning tires into adrenaline!"
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 okt 2011, 23:38

Ik zou de discussie graag in mijn eigen topic voeren, maar gezien we het hier al doen ;)

Olie koelen heeft wel enig nut dunkt me, maar dan moet je het wel goed doen. De 10-rij koeler lijkt mij te klein en als de keuze dan 13 of 19 rijen wordt, dan weet ik het wel ;) Gevlochten kabels interesseren mij werkelijk niet, het gaat me om de functionaliteit en ik zou het ook wel fijn vinden als het juist niet ontzettend opvalt ;)
Een betere IC heeft ook nut, die heeft Peter al gekocht (is nog wel soort van onderweg) en daar hoeft hij dus niet meer over na te denken ;)

Dan dat catch-can verhaal: Davy zegt wat ik ongeveer denk.. Lijkt mij nogal een boel muntjes voor de functionaliteit. Ik heb het er met een paar mensen over gehad die ik toch wel respecteer om hun voertuigkennis (of -kunde) en ook die lijken het niet geheel met elkaar eens te zijn. Heeft zo'n ding nu daadwerkelijk aantoonbaar nut, gaat die €300+ nu daadwerkelijk tastbaar resultaat opleveren of niet? Bevordert het de levensduur? Zorgt het voor schonere inlaatlucht Waardoor je IC beter koelt of iets anders nuttigs?
En is het verschil daadwerkelijk merkbaar?
Ik persoonlijk denk van niet, maar ik wil er best eentje in de DS van mijn vrouw hangen als ik een setje voor (heel) weinig kopen kan. Laat haar het maar aantonen, in mijn GP geen gekloot ;)
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

05 okt 2011, 23:42

Floor-is schreef:Ik zou de discussie graag in mijn eigen topic voeren, maar gezien we het hier al doen ;)

Olie koelen heeft wel enig nut dunkt me, maar dan moet je het wel goed doen. De 10-rij koeler lijkt mij te klein en als de keuze dan 13 of 19 rijen wordt, dan weet ik het wel ;) Gevlochten kabels interesseren mij werkelijk niet, het gaat me om de functionaliteit en ik zou het ook wel fijn vinden als het juist niet ontzettend opvalt ;)
Een betere IC heeft ook nut, die heeft Peter al gekocht (is nog wel soort van onderweg) en daar hoeft hij dus niet meer over na te denken ;)

Dan dat catch-can verhaal: Davy zegt wat ik ongeveer denk.. Lijkt mij nogal een boel muntjes voor de functionaliteit. Ik heb het er met een paar mensen over gehad die ik toch wel respecteer om hun voertuigkennis (of -kunde) en ook die lijken het niet geheel met elkaar eens te zijn. Heeft zo'n ding nu daadwerkelijk aantoonbaar nut, gaat die €300+ nu daadwerkelijk tastbaar resultaat opleveren of niet? Bevordert het de levensduur? Zorgt het voor schonere inlaatlucht Waardoor je IC beter koelt of iets anders nuttigs?
En is het verschil daadwerkelijk merkbaar?
Ik persoonlijk denk van niet, maar ik wil er best eentje in de DS van mijn vrouw hangen als ik een setje voor (heel) weinig kopen kan. Laat haar het maar aantonen, in mijn GP geen gekloot ;)
Punt 1, het ligt aan de plaats waar je de koeler gaat monteren. IN mijn onderbumper is simpelweg niet genoeg plaats voor een 19 rij, met dan ook de slangen er nog eens onder. Het geheel ligt nu al tegen de bumper aan - 13 rijen voor mij dus

Punt 2, een betere IC heeft zeker nut. De standaard IC is een goed functionerend ding, maar zodra je gaat trappen is ie nergens meer te vinden omdat ie gewoon niet snel genoeg herstelt. Goede opties? GRS / Forge / Works GP. Slechte opties? Alta / M7

Punt 3, trek je IC eens van je blok af en kijk werkelijk eens hoeveel olie daar in ligt. Bij mij is het in elk geval te verwaarlozen. En die paar druppels die er doorheen vliegen mogen van mij best het blok in komen. Worden ze daar wel verbrand, dat zwarte pluimpje doet me niet zoveel. Het is toch al een klasse G auto :mrgreen:

Terug naar “Show your ride”