Peter's PW R53...new ride..pag 336

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
X-treme Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

05 okt 2011, 23:46

zo'n oil catch can heeft weinig nut. olie dampen gaan zowieso door de intercooler en je krijgt toch olie aanslag aan de binnenkant van de ic.
als je af entoe teveel olie erin kwakt dan heeft ie meer nut :-P
verschil is totaal niet merkbaar en naar mijn mening is het alleen geschikt voor mensen die van bling houden onder de motorkap.
als het echt onwijs veel nut had gehad dan zaten ze wel standaard fabrieks af in auto's.
"Burning tires into adrenaline!"
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

05 okt 2011, 23:46

Ik rij zonder

Moet toch zsm een tweede Mini komen voor de dagelijkse km's, dus ik blijf de smoes "bumper is net nieuw" zitten nog geen gaten in gewoon een hele lange tijd volhouden :mrgreen:

En als ze daar niet intrappen, dan hang ik hem 4 cm naar beneden door twee stukjes pijp toe te voegen en langere bouten te gebruiken. Pa verzint daar wel weer iets op
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 okt 2011, 23:54

X-treme Mini schreef:zo'n oil catch can heeft weinig nut. olie dampen gaan zowieso door de intercooler en je krijgt toch olie aanslag aan de binnenkant van de ic.
als je af entoe teveel olie erin kwakt dan heeft ie meer nut :-P
verschil is totaal niet merkbaar en naar mijn mening is het alleen geschikt voor mensen die van bling houden onder de motorkap.
als het echt onwijs veel nut had gehad dan zaten ze wel standaard fabrieks af in auto's.
Ik ben ze ook nog niet in race-auto's tegengekomen of op vrachtwagens ofzo. Althans: niet bewust :)

Wat de IC betreft denk ik dat we het allemaal wel eens zijn: meer koelvermogen is fijn en sneller 'herstellen van een hoge bedrijfstemperatuur' heeft nogal voorkeur. :)

Dan dus oliekoelers: 19 rijen is inderdaad wel fors, heb net even de maten erbij gezocht. Waar moet je die kwijt? 13 rijen is meer dan 10 en dat moet net passen, ongeveer op de plek waar Davy hem ook heeft lijkt me wel mooi. Een beetje extra uitgeven voor de thermostaat is een nuttige uitgave zo beredeneer ik. Gevlochten kabels ben ik wel duidelijk over geweest ;)

Hoe zit het dan met die samco slangen voor de inlaat enzo? Die zijn ook niet goedkoop te noemen immers ;)
Ik heb er wel een mening over, maar ben benieuwd naar die van jullie.
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

06 okt 2011, 00:02

Die Samco slang voor de inlaat heb ik puur voor de bling. Dat gladdere aan de binnenkant heeft niet veel toegevoegde waarde denk ik, maar het staat zo leuk!
(smaal note.. die dingen hebben een pasvorm van een draak, daar moeten echt cm's vanaf gesneden worden om ze pasmaat te krijgen ;))

Die bij de IC ga ik monteren zodra mijn GRS MS IC erop gaat. Ze zijn veel stugger dan gewone en met mijn overboosted SC vind ik dat wel een fijn idee
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 okt 2011, 00:11

Maar de IC-slangen schijnen wel sneller te scheuren. Of is dat toch niet helemaal waar?

Volgens mij is de invloed van de inlaatslang minimaal, ze zijn allemaal namelijk nogal overbemeten ;)
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

06 okt 2011, 00:22

Bij veel loshalen kunnen ze scheuren ja, maar als het zit, bkijft het ook wel zitten hoor ;)
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 okt 2011, 00:43

Zo moet ie zitten:

Scheelt zo'n 15 graden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 okt 2011, 07:18

als je em onder zou monteren kan je nog n klein beetje winnen door de onderkant van je nummerplaathouder eraf te halen

maar dan ben je, als ik me goed herinner, iets beperkter in de grootte van de koeler

j
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 okt 2011, 08:34

Ja zoals peter hem heeft is idd de juiste idd en de beste slangen
burn rubber not your soul

Afbeelding
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 okt 2011, 09:52

X-treme Mini schreef:als het echt onwijs veel nut had gehad dan zaten ze wel standaard fabrieks af in auto's.
Niet zo'n heel sterk argument als het gaat over mods als oliekoelers, grotere ic's, betere nokkenassen etc. die sowieso niet in de standaard fabrieks af MINI's zitten :roll: :wink:
GreyCooperS
Forum Junky

06 okt 2011, 09:57

of zuigers die de hitte aankunnen :roll:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 okt 2011, 10:03

Bij een R56!
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 okt 2011, 10:21

frankie schreef:
X-treme Mini schreef:als het echt onwijs veel nut had gehad dan zaten ze wel standaard fabrieks af in auto's.
Niet zo'n heel sterk argument als het gaat over mods als oliekoelers, grotere ic's, betere nokkenassen etc. die sowieso niet in de standaard fabrieks af MINI's zitten :roll: :wink:
LOL
burn rubber not your soul

Afbeelding
ducks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

06 okt 2011, 11:50

Daveke schreef:Catch can = crap
Voor een r53 misschien .. r56 is een ander verhaal. Zonder kan je je IC gewoon leeg gieten, met een cc alleen een beetje vettig. Tevens met een DI motor komt al die troep op je inlaat kleppen te zitten.
[align=center]
Afbeelding
Ducks
flickr
[/align]

Terug naar “Show your ride”