elke bank meet wiel-pks
en elke tuner rekent dat om naar krukas pk's ! met een bepaalde factor.
Dave's Turbo R53 Project
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
maar is jouw auto dan anders berekend?
is me namelijk al een paar keer opgevallen op de site.. soms rekenen zij in pk's en andere keer weer in kW's.. heel irritant als je dingen wil vergelijken
is me namelijk al een paar keer opgevallen op de site.. soms rekenen zij in pk's en andere keer weer in kW's.. heel irritant als je dingen wil vergelijken
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Bij beek meten ze Wiel KW's, dat zei Ghisbert tegen me.
Die factor waar Marcel het over heeft is in het geval van de Mini 15,5%.
Dat is het verlies over de hele aandrijving (aandrijfassen, vliegwiel, koppeling, banden etc.) wat je motor dus eigenlijk meer produceert maar niet op de weg kan zetten omdat het verloren gaat. Dat is het nummer wat fabrikanten in de boekjes zetten. Je moet dus altijd een bepaald percentage van de PK's die ze beloven afhalen om te beseffen wat je daadwerkelijk op de weg hebt.
KW-PK verhouding is gewoon een vaste verhouding, net zoals Fahrenheit-Celsius bij wijze van. Alleen denk ik echt dat ze bij mij de 15,%% niet toe hebben gepast als ik logisch nadenk. Zo heel erg veel nadeel zou je nu ook niet moeten hebben van een gesmolten cat..
Die factor waar Marcel het over heeft is in het geval van de Mini 15,5%.
Dat is het verlies over de hele aandrijving (aandrijfassen, vliegwiel, koppeling, banden etc.) wat je motor dus eigenlijk meer produceert maar niet op de weg kan zetten omdat het verloren gaat. Dat is het nummer wat fabrikanten in de boekjes zetten. Je moet dus altijd een bepaald percentage van de PK's die ze beloven afhalen om te beseffen wat je daadwerkelijk op de weg hebt.
KW-PK verhouding is gewoon een vaste verhouding, net zoals Fahrenheit-Celsius bij wijze van. Alleen denk ik echt dat ze bij mij de 15,%% niet toe hebben gepast als ik logisch nadenk. Zo heel erg veel nadeel zou je nu ook niet moeten hebben van een gesmolten cat..
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Nou Daveke,
Ze meten wielpk en geven je een uitdraai met krukaspk
Mag ik erop duiden dat alle andere beek-bezoekers ook altijd een uitdraai met krukaspk's hebben meegekregen?
Er zijn naast de (al door jou genoemde) technische factoren nog een paar factoren waarvoor gecorrigeerd wordt zoals temperatuur, luchtvochtigheid, etc.
Als ik eens kijk wat voor waarde je haalt op je papiertje (245pk) met een behoorlijk groot uitlaatprobleem, dan lijkt me dat juist heel realistisch. De motor kan niet uitademen omdat de cat de uitlaat verstopt, dus ook niet voldoende druk opbouwen en onvoldoende pk's aanleveren.
Je schrijft zelf ook dat op de snelweg de auto erg onregelmatig liep en dan ineens weer heel goed, en er komen hele stukken catalysator uit de uitlaat vliegen. Een verstopping dus in mijn ogen.
Dus als je het uitademprobleem oplost, komt je weer op +/- 280~290 pk en dat is toch precies de krukaswaarde die je verwachtte met je getunede, veilige setup.
Ze meten wielpk en geven je een uitdraai met krukaspk
Mag ik erop duiden dat alle andere beek-bezoekers ook altijd een uitdraai met krukaspk's hebben meegekregen?
Er zijn naast de (al door jou genoemde) technische factoren nog een paar factoren waarvoor gecorrigeerd wordt zoals temperatuur, luchtvochtigheid, etc.
Als ik eens kijk wat voor waarde je haalt op je papiertje (245pk) met een behoorlijk groot uitlaatprobleem, dan lijkt me dat juist heel realistisch. De motor kan niet uitademen omdat de cat de uitlaat verstopt, dus ook niet voldoende druk opbouwen en onvoldoende pk's aanleveren.
Je schrijft zelf ook dat op de snelweg de auto erg onregelmatig liep en dan ineens weer heel goed, en er komen hele stukken catalysator uit de uitlaat vliegen. Een verstopping dus in mijn ogen.
Dus als je het uitademprobleem oplost, komt je weer op +/- 280~290 pk en dat is toch precies de krukaswaarde die je verwachtte met je getunede, veilige setup.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
kunnen we niet nog een rollerbankdag doen over 2maand.. maken we er een nieuwjaarsreceptie van? 

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
) | bar-end mirrors

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
ik hoop dat ik het allemaal een beetje goed verwoord heb. Niet mijn bedoeling om jouw pk's omlaag te praten. Ik volg "het project" met grote interesse. Volgens mij moet het makkelijk te doen zijn om het uitlaat probleem op te lossen en dan de 280 te halen.
Men moet eigenlijk wel proberen om altijd bij dezelfde rollenbank te meten, voor beste vergelijk.
Men moet eigenlijk wel proberen om altijd bij dezelfde rollenbank te meten, voor beste vergelijk.
Gr, Marcel
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik heb het er wel eens met Ghisbert over als ie terug is..
Ik heb nu de kat steeds meer aan het bederven is wel het idee dat auto steeds levendiger wordt..
Vandaag weer een mijlpaaltje gehaald, 19,4 PSI compressordruk, hij blaast veel meer uit zn uitlaat en het knallen is nu NOG heftiger geworden, in alle versnellingen, bij alle toeren komen er echt mega harde droge ploffen uit.. Mensen kijken vrijwel allemaal om
Ik heb zomaar een vermoeden dat de cat nu al helemaal leeg is...
Ik heb nu de kat steeds meer aan het bederven is wel het idee dat auto steeds levendiger wordt..
Vandaag weer een mijlpaaltje gehaald, 19,4 PSI compressordruk, hij blaast veel meer uit zn uitlaat en het knallen is nu NOG heftiger geworden, in alle versnellingen, bij alle toeren komen er echt mega harde droge ploffen uit.. Mensen kijken vrijwel allemaal om

Ik heb zomaar een vermoeden dat de cat nu al helemaal leeg is...
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
nog een S-je kopen, stock houden en de kentekenplaten omschroevenMartijnGizmo schreef:Nóg meer knallen?Hoe krijg je die auto ooit nog door de APK?

) | bar-end mirrors

- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
goed plan kan die van mij ook meteen
BMX schreef:kunnen we niet nog een rollerbankdag doen over 2maand.. maken we er een nieuwjaarsreceptie van?
goed plan kan die van mij ook meteen

burn rubber not your soul

Onze sponsors