Ben net terug van de terugrit door de sneeuw.
7 wrakken gezien onderweg dus ik ben blij dat ik heel thuis ben gekomen.
Dit blokje met 175.000 km achter zijn kiezen heeft het vandaag goed gedaan met de Sprintex en 550cc injectoren.
272 pk en al 285Nm bij 3500 rpm, bijna 300Nm max.
Al 1,2 bar druk bij 4500 rpm en daarna blijft het vlak.
IAT niet boven 40 graden maar dat is niet zo verwonderlijk met deze buitentemperaturen.
Als ze deze zomer te hoog worden gaat de waterkoeler er weer op.
270 pk had ik mijzelf wel als minimum gesteld, die verwachting is dus uitgekomen.
En natuurlijk het vroege koppel wat de Blauwe veel gaat helpen op de Ring laag in zijn toeren in zijn 3 bergop.
Er is nog wel wat te winnen volgens Ghisbert want de druk vlakt af op 1,2 bar vanaf 4500 toeren. Of er is teveel onderdruk in het voortraject (niet genoeg lucht) of overdruk in het natraject. Toch maar weer het MTH spruitstuk er in en die BMW 64mm gasklep nemen
Sam, was leuk je vandaag te ontmoeten bij Beek.
En nog een primeurtje, de Blauwe komt in het boek van autofotograaf Casper Heij met 24 andere autogekken.
Die gasklep is een belangrijke restrictie nu.. Die MOET daar weg.. Je filter is niet beperkend, de Sprintex ook niet. Alles wat daar tussen zit is nu de bottleneck
Bij mij vlakt de curve namelijk ook af vanaf 4500 toeren, tot dat punt is het enkel winnen.. Ik heb er de standaard gasklep ook nog op zitten - maar dat gaat binnenkort ook veranderen
Mooi resultaat! Met een 64 pulley kom je op een kleine 280-285 uit en ongeveer hetzelfde koppel, hooguit een NM of 5-10 meer..
Tenzij je natuurlijk die klep er tussen gaat zetten, dan kom je weer hoger uit.
Laatst gewijzigd door Anonymous op 04 feb 2012, 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.