Oproep Tros Radar Mini Cooper S
- Tros Radar
- Nieuw Lid
Bericht
Oproep Tros Radar Mini Cooper S
Wie wil morgen 25 februari (vanaf 12 uur) met zijn Mini Cooper S (2e generatie) meedoen aan tv-opnames voor Tros Radar? We nemen de THP-motoren onder de loep in PSA modellen, maar ook in de MiniCooper S. Wil je vertellen wat de klachten zijn of zijn geweest en ook vertellen hoe ze zijn opgelost, stuur me dan een berichtje via dit forum.
- Tros Radar
- Nieuw Lid
Bericht
Nee, volgens mijn informatie is de R53 de eerste generatie. Het gaat ons om de R55, R56, R57, R58, R59
- parklaneworks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik heb op dit moment mijn 2e R56, de 1e was een S en nu heb ik een John Cooper Works, bij beide MINI's heb ik last gehad van de 'dieselratel'. Bij beide MINI's werd dit eerst opgelost door de kettingspanner te vervangen, echter dit bood niet de oplossing. Uiteindelijk werd bij beide wagens de gehele distributie vervangen. Echter dit werd pas uitgevoerd na meermaals flink aandringen bij de dealer. De dealer moest de klacht eerst zelf constateren, alvorens zij tot reparatie over gingen. Hier kan ik mij iets bij voorstellen, echter de klacht deed zich niet altijd voor.
Mijn grootste bezwaar in dit hele traject is geweest, dat het mij heel veel moeite, gezeur en stampij heeft gekost om uiteindelijk de distributie onder garantie te laten vervangen. Verder heb ik nog steeds een goede relatie met mijn dealer, alleen had het fijn geweest als MINI Nederland de klacht openlijk had erkend.
Mijn grootste bezwaar in dit hele traject is geweest, dat het mij heel veel moeite, gezeur en stampij heeft gekost om uiteindelijk de distributie onder garantie te laten vervangen. Verder heb ik nog steeds een goede relatie met mijn dealer, alleen had het fijn geweest als MINI Nederland de klacht openlijk had erkend.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Ik vind het goed dat er aandacht besteed wordt aan deze problemen. Hopelijk richten jullie de pijlen ook op de halsstarrige houding van MINI Nederland en MINI Internationaal, die een heel dealernetwerk heeft opgezet waar je eerst doorheen moet vechten voordat je je recht op garantie kunt halen.
Er is sprake van productaansprakelijkheid, dus men zou garantieproblemen gewoon met Mini NL moeten kunnen oplossen... In plaats daarvan wordt de dealer aangewezen als contact, die vervolgens helemaal niets zelf mag beslissen maar alleen als doorgeefluik fungeert en de boel afvangt voor MINI NL. Niet erg charmant.
Het is echt Calimero effect: zij benne groot en ik ben klein , dus zoek het maar uit met je claim tot garantie.
Hopelijk is er een Gen2 rijder beschikbaar op genoemde tijd, die het goed onder woorden kan brengen.
Er is sprake van productaansprakelijkheid, dus men zou garantieproblemen gewoon met Mini NL moeten kunnen oplossen... In plaats daarvan wordt de dealer aangewezen als contact, die vervolgens helemaal niets zelf mag beslissen maar alleen als doorgeefluik fungeert en de boel afvangt voor MINI NL. Niet erg charmant.
Het is echt Calimero effect: zij benne groot en ik ben klein , dus zoek het maar uit met je claim tot garantie.
Hopelijk is er een Gen2 rijder beschikbaar op genoemde tijd, die het goed onder woorden kan brengen.
Laatst gewijzigd door Marcel Always Open op 24 feb 2012, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Tros Radar
- Nieuw Lid
Bericht
Er is tot nu toe nog niemand die morgen kan of wil. De opnames zijn samen met Bas van Werven van de Nationale Autoshow (radio 1 - voorheen BNR). En we hebben al wel auto's van de PSA-stal die ook zo'n THP motor hebben met mankementen. Er ontbreekt echter een Mini Cooper S van na 2006, die mankementen heeft gehad met de aandrijving en kan vertellen wat hier aan gedaan is door dealer en importeur.
Dus, wie kan en voelt zich geroepen?
Dus, wie kan en voelt zich geroepen?
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het zou goed zijn dat, zoals Marcel schrijft, de oncoöperatieve houding van MINI aan de kaak word gesteld.
Hoe vaak ik hier niet al gelezen heb dat iemand zich meld met het ratelprobleem bij de dealer en steevast het antwoord is 'wij weten van niks, u bent de eerste' terwijl meerdere uit de club bij dezelfde dealer zijn geweest met hetzelfde probleem en er al wel wat is gedaan onder garantie na veel moeite.
Ik hoop dat iemand kan morgen zodat MINI ook vertegenwoordigd is.
Door de late berichtgeving zou het goed zijn als de Tros ook vanavond nog bereikbaar is voor aanmeldingen.
Geen idee, ik werk niet bij BMW en heb de motor niet gebouwd.griendar schreef:wat is vlg jou de achterliggende oorzaak van dit alles?
Het zou goed zijn dat, zoals Marcel schrijft, de oncoöperatieve houding van MINI aan de kaak word gesteld.
Hoe vaak ik hier niet al gelezen heb dat iemand zich meld met het ratelprobleem bij de dealer en steevast het antwoord is 'wij weten van niks, u bent de eerste' terwijl meerdere uit de club bij dezelfde dealer zijn geweest met hetzelfde probleem en er al wel wat is gedaan onder garantie na veel moeite.
Ik hoop dat iemand kan morgen zodat MINI ook vertegenwoordigd is.
Er zijn veel leden die het forum pas na hun werk lezen.Tros Radar schreef:Dus, wie kan en voelt zich geroepen?
Door de late berichtgeving zou het goed zijn als de Tros ook vanavond nog bereikbaar is voor aanmeldingen.
- parklaneworks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Tros Radar heeft mij n.a.v. mijn post gevraagd of ik mee wil werken en ik heb ingestemd. Ik zal ze vertellen over mijn ervaringen omtrent de 'ratel' problematiek en de oplossing daarvan, mijn ervaringen, de houding van MINI Nederland en andere klachten die ik heb gehad.
- Tros Radar
- Nieuw Lid
Bericht
Zojuist inderdaad afspraken gemaakt met 'parklaneworks'. We kunnen met hem nu ook de problemen en oplossingen belichten omtrent de THP in de Cooper.
Mocht er echter nog iemand zijn bij wie bijvoorbeeld het 'dieselgeluid' te horen is, en wil dat laten meenemen in de tv-opnames, schroom dan niet om mij hierover te berichten via dit forum.
Mocht er echter nog iemand zijn bij wie bijvoorbeeld het 'dieselgeluid' te horen is, en wil dat laten meenemen in de tv-opnames, schroom dan niet om mij hierover te berichten via dit forum.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors