Berthil, de Blauwe (Azzurra)
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ééntje zit er op, en dat was niet makkelijk. De sideskirt moet er vooraan af om bij de onderste schroef te kunnen. Deze schroef zat zo vast dat ik die compleet af heb moeten dremelen. Helaas is de sideskirt te ver omgebogen om er bij te kunnen en is er een scheurtje in gekomen (er zat al een kleintje, ik vermoed van eenzelfde actie door de dealer toen men onder garantie mijn dorpelverlichting heeft vervangen). De skirt was trouwens aan de onderkant flink beschadigd door een stoeprand in Italië, dus op zich niet zo heel erg dat er een andere moest. Gelukkig heb ik er nog wat van de Aero Kit van Jonkers.
Verder moet er wel het één en ander een beetje gedremeld worden om het zijpaneel mooi passend te krijgen. Een paar gaatjes voor wat manouvreerruimte, de watertank moet een beetje meer naar binnen, en de clips waarmee de zwarte rand moeten worden aangepast omdat het fiberglas van het zijpaneel dikker is dan het blikken origineel.
Het resultaat bevalt me wel maar ben en beetje bang voor wat het daglicht gaat brengen i.v.m. de verschillende kleuren blauw van sideskirt en zijpaneel. Morgen de andere er op zetten, ik hoop dat dat wat sneller gaat zonder dezelfde tegenslagen als vandaag.

Verder moet er wel het één en ander een beetje gedremeld worden om het zijpaneel mooi passend te krijgen. Een paar gaatjes voor wat manouvreerruimte, de watertank moet een beetje meer naar binnen, en de clips waarmee de zwarte rand moeten worden aangepast omdat het fiberglas van het zijpaneel dikker is dan het blikken origineel.
Het resultaat bevalt me wel maar ben en beetje bang voor wat het daglicht gaat brengen i.v.m. de verschillende kleuren blauw van sideskirt en zijpaneel. Morgen de andere er op zetten, ik hoop dat dat wat sneller gaat zonder dezelfde tegenslagen als vandaag.

- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
De foto's zijn zonder flits genomen, de lange sluitertijd vertekend een beetje het beeld. Als zit er vast wel wat kleurverschil in, als het overdag maar niet zo zichtbaar is. De achterbumper van de aero kit van Jonkers is b.v. bij ondergaande zon een totaal andere kleur dan de rest van de auto, maar overdag zie je het zo goed als niet. Blijft gewoon een erg moeilijke kleur. Misschien toch maar eens geheel knaloranje laten spuiten (met zwart dakje) 

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht

Misschien zelf een keer wat knutselen.
Die motorkap vind ik wel leuk uitzien maar is een originele met sleufjes er in gemaakt, die is dus niks lichter
Nee, in ieder geval nog niet. Ik zou de JCW pijpjes wel nemen maar die zijn schrikbarend duur en zijn niet meer te krijgen. De mistlampen moeten er dan ook uit, die gebruik ik toch nooit. Scheelt ook weer gewichtHans schreef:Heb jij trouwens een remkoelingsysteem erop zitten..?

Misschien zelf een keer wat knutselen.
Die motorkap vind ik wel leuk uitzien maar is een originele met sleufjes er in gemaakt, die is dus niks lichter

Onze sponsors