Berthil, de Blauwe (Azzurra)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 feb 2007, 12:11

Waar blijven trouwens die foto's bij daglicht? :roll: :mrgreen:
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 feb 2007, 12:12

Bij mij kan dat er er zo in.. maar ben alleen bang dat er met rijden steentjes in de remmen kunnen komen.. staat nu bij Beek ook een straat porsche met van die dingen maar daar zit nog een flinke bocht in de buis voordat dat ding in de wielkast uitkomt.. en aangezien bij een mini de voorwielen tegen de voorbumper zitten en geen ruimte is om een bocht te maken.. misschien een soort foam er tussen plaatsen ofzo.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

19 feb 2007, 12:43

John Cooper Motorsport (niet meer te verwarren met JCW) heeft ze net met 55% in de aanbieding staan, maar ze zijn niet op voorraad.
Deze zijn ook voor de standaard grille maar misschien wel passend te maken. Ik kan me alleen voorstellen dat de Challenge MINI's een stuurbegrenzer hebben, dus misschien is dit voor dagelijks gebruik niet aan te raden omdat het aanloopt. Misschien worden de velgen dan ook wat minder snel vies aangezien deze naar buiten blazen :)

Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 feb 2007, 12:49

Die zien er wel goed uit 8) maar wat bedoel je met aanlopen.. dan maak je ze toch iets korter zodat ze net uit de wielkast komen, toch?
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

19 feb 2007, 13:44

Ik bedoel met aanlopen of bij volledig insturen de band de binnenkant van de bocht van de buis gaat raken aangezien de R95 een stuuruitslagbegrenzer moet hebben.

Hier nog even de zijpanelen bij daglicht, gelukkig is het kleruverschil bij daglicht minimaal, nou nog even afwachten wat het doet als de zon schijnt.

Afbeelding
MarjoleinART
Be Mini
Be Mini

19 feb 2007, 14:08

Berthil schreef: Afbeelding
Ik vind het echt super gaaf!!! :D
Afbeelding
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 feb 2007, 15:33

Ziet er op de foto in iedergeval goed uit :wink:
iDarkDesign
Transformer

19 feb 2007, 16:26

Berthil! Wat staan ze supermooi! Ik heb gistermiddag ook al zitten klooien om eens te kijken hoe ze er op moeten. Is niet gelukt en ik wacht er wel mee tot ik alle onderdelen heb om erop te zetten. En een dag dat ik nog heen en weer kan naar een MINI dealer om schroefjes en plugjes en weet ik wat te halen.

iDD
Wint
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 feb 2007, 18:02

Aaaah, nu ze erop zitten zie ik pas dat het om de complete zijkanten gaat.
Ja apart Berthil, ziet er best goed uit.
Ik wil ze wel in het echt zien uiteraard! 8)
Save a tree, eat a beaver
Afbeelding
the blue lobster
Niko N.
Contacteer:

Berthil mobiel

19 feb 2007, 19:11

Staat heel erg mooi Berthil! :wat:

(mis wel een chroom randje) :p
" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

Afbeelding
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 feb 2007, 12:46

Dat ziet er weer heel erg goed uit zeg 8) 8)
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

24 feb 2007, 20:30

Vanmorgen bij M7 Racing begonnen met het er uithalen van de versnellingsbak om een Sachs sportkoppeling, M7 ultralicht vliegwiel en Quaife sperdifferentieel te monteren.

De bak ging er moeilijk onderuit, heel het subframe moest er onderuit, alles wat met het stuur en voorwielophanging mee te maken heeft zit daar aan vast.

Na het er uithalen van de versnellingsbak bleek snel dat er een groter verborgen probleem was. De oliekering op de hoofdas lekte versnellingsbakolie weg naar de koppeling, een liter was zo al weg! Voor hetzelfde geld was dus de versnellingsbak een keer kapotgelopen en ik rij dus waarschijnlijk al een tijdje rond met slippende koppelingsplaten (ik dacht dat de voorwielen soms doorslipten hoog in de toeren maar dat is waarschijnlijk de koppeling geweest).

De bedoeling was om morgen weer alles in elkaar te zetten, maar er moet dus eerst een zo snel mogelijk een nieuwe oliekering gehaald worden. Dat geeft ons ook meteen de kans om nieuwe lagers op de nieuwe sper te zetten, en ook de andere keringen voor de zekerheid maar te vervangen. Ik hoop dat M7 maandag alle onderdelen kan krijgen zodat we dinsdag de boel weer in elkaar kunnen zetten.

Een ongelukje bij een geluk dus, zo'n versnellingsbak kost 4000 euro! En misschien heb ik dus wel wat meer pk's dan de 237 i.v.m. de slippende en olie gedrenkte koppeling. Hier een paar fotootjes van vandaag.

De sportkoppeling met drukgroep van Sachs:
Afbeelding

Links het standaard vliegwiel, rechts die van M7 (scheelt 7 kg):
Afbeelding

De bak uit elkaar, linksonder het Quaife sperdifferentieel, het standaard differentieel zit er nog op:
Afbeelding

Das wel even schrikken zo:
Afbeelding

Het vliegwiel zit er al op, hopelijk ook snel de rest:
Afbeelding
iDarkDesign
Transformer

24 feb 2007, 20:40

:shock:

Wat een operatie!!

iDD.... wel heel koel 8)
Wint
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 feb 2007, 20:40

Zozo, een hele operatie zo te zien....
Ik hoop dat ze de goeie kering + lagers te pakken hebben maandag.
Als je ze nou echt niet te pakken kan krijgen, kan ik ff een belletje doen naar m'n oude werk (groothandel keringen + SKF lagers).
Suc6 met de verbouwing!
Save a tree, eat a beaver
Afbeelding
kamiel
Be Mini
Be Mini

24 feb 2007, 22:38

Tering wat een operatie :shock: :shock: :shock:
Is dat een veel voorkomend probleem bij een cooper S, zo'n lekkage op de hoofdas?? en hoe kun je het olienivo van de versnellingsbak pijlen??

Veel succes met deze nieuwe mods, denk dat je het onwijs zult merken, een vliegwiel wat 7 kilo lichter is, denk ook dat je motor heel snel en allert zal reageren op het gas :D :D

Terug naar “Show your ride”