Wilcoos R56 PW fJCW! -> R60...

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

31 jul 2012, 09:35

frankie schreef:Ja, het is een upgrade, die moet je wel zien zitten natuurlijk :D
Ik zie het wel zitten want vind het motortje aardig warm. Idee is om er gelijk meters aan te knopen dan. Denk dan aan Olie temp en Water temp.

Maar als ik naar dat plaatje/setup van Beek kijk, is die wel heel erg racy. En dus erg opzichtig wanneer je bij de dealer binnen komt. Mijn voorkeur zou dan een knappe zwarte Forge olie leiding ofzo, wat prijs technisch gezien ook wat interessanter zal zijn denk ik. Extreem door tunen zal ik toch niet gaan doen. Begrijp dat ik dan alleen moet opletten op het schuren?

Heeft er iemand foto's hoe dit op een R56 gemonteerd zit, ben benieuwd of het zelf makkelijk te doen is.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

31 jul 2012, 09:40

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

31 jul 2012, 09:41

Maar met een grotere intercooler kan die daar niet geplaatst worden maar word die achter de bovenste grille gemonteerd geloof ik
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

31 jul 2012, 09:53

Tja, die intercooler willen we ook nog op korte termijn :(
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

31 jul 2012, 10:00

Heb ik ook. Grote IC, dus de plek van een eventuele oliekoeler wordt dan ook hoger. Vraag me af of de klein formaat koeler dan beter te passen is.
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

31 jul 2012, 19:06

Control Arm!

Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

31 jul 2012, 19:13

Siliconen kan prima, maar zorg dat je routing goed is, en dat er geen scherpe kantjes langs de slang af kunnen lopen - plus een klein beetje speling zodat ze wel iets kunnen bewegen.

Op mijn R53 loopt ie onder de motorsteun door om daarna door het schutbord van de radiateur te verdwijnen zonder dat ie ergens een scherp randje ijzer tegenkomt.
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

03 aug 2012, 13:35

Afbeelding
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

03 aug 2012, 16:34

Zow onderstel verhaal is een beetje op zijn einde, dus wat gaan we nu doen? 8)
ducks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Nootdorp
Berichten: 1777
Lid geworden op: 01 mei 2008, 22:30

03 aug 2012, 16:44

Met zoveel toe spoor stuurt hij wel lekker in, maar ga je als een malle door je banden heen. En zal hij redelijke zenuwachtig zijn met nat weer.
[align=center]
Afbeelding
Ducks
flickr
[/align]
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

03 aug 2012, 16:45

marcel700 schreef::shock: Ze hebben hierna toch wel voor uitegelijnd he?

Achter staat ie topie :icon_top:
Voor is niets aan gedaan omdat het zo goed was....
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

03 aug 2012, 16:47

ducks schreef:Met zoveel toe spoor stuurt hij wel lekker in, maar ga je als een malle door je banden heen. En zal hij redelijke zenuwachtig zijn met nat weer.
Je bedoelt de voorkant? Hij zoekt nu al aardig soms.
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

03 aug 2012, 16:52

boris_brznjef schreef:
Wilcoos schreef:Zow onderstel verhaal is een beetje op zijn einde, dus wat gaan we nu doen? 8)
oliekoeler!
Jep, volgend wordt de koeling en temp sensors. Dus help! Wat hebben we nodig? :P

Plan waarschijnlijk:
- fmic
- oliekoeler (zwart, met zwarte slangen)
- olie temp sensor en meter
- water temp sensor en meter

Even kijken hoever we alles zelf kunnen doen.

Waarschijnlijk wordt de ET waarde van de velgen iets verhoogd. Gaan we van ET35 naar ET38.

Terug naar “Show your ride”