Beste Mini Drivers
Ik heb deze week een leuk klusje gehad op het werk, cilinderkop vervangen van een
Mini Cooper uit 5/2004
had een verbrande uitlaat klep op cilinder 4, 5.5 bar compressie
goed vandaag in elkaar gezet alles ging netjes en soepeltjes
maar tijdens het warm draaien van het koelsysteem heb ik via OBD uitlees stekker
uitgelezen wat de kvs temp sensor aan gaf en deze gaf 105 graden aan.
Goed ik auto uitgezet, tot 2 keer toe koelsysteem ontlucht en bij gevuld, auto weer gestart maar weer loop
de tempratuur op. ik even kijken op de onderdelen leverancier site of er mess een thermo schakelaar in de radateur zit
maar zit er ook niet. En op een gegeven moment bij 112 graden springt de ventilator in dus ik denk/dacht dat dit
noodloop is van de ECU.
Proefritje gemaakt, tempratuur komt niet hoger van 95 mits stil staat
me leermeester zegt dat dit wel goed is omdat het systeem onderdruk staat waar door het de kvs niet kan koken
wat is jullie ervaring er mee, is er mess een eerste trap in de ECU kapot of is dit gewoon normaal
groet ,
Manick
Koelfan laat in slaan hoort dit of niet?
- cooperke s
- Bijna verslaafd
Bericht
Ga hier niet exact een temp neerzeteen maar bij +- 102 slaat de eerste snelheid op , bij 112 zoals jezelf aangeeft gaat ie in de tweede snelheid(sneller) aanzetten.
- Cooper_S_Cabrio
- One wheel wonder
Bericht
Eerste staand van je koelventilator staat ook altijd aan wanneer je je airco aan hebt. Hiermee kan je eenvoudig controleren of de eerste stand wel werkt
2005 Mini Cooper S Cabrio 2013 Mini Countryman JCW
- Dirkxke
- Mod virus alert!
Bericht
Mijne doet hetzelfde.
Bij de mijne is ook de eerste stand van de koelventilator defect.
Ik laat daarom de airco opstaan als ik traag verkeer heb. Dan blijft de temperatuur nog binnen de perken. (doet ventilator op hoogste stand nog voor de 112°C aanspringen.)
De hoge kostprijs om het te maken houdt me op dit moment nog tegen om het in orde te zetten. (complete ventilator unit op de radiator)
Ik laat daarom de airco opstaan als ik traag verkeer heb. Dan blijft de temperatuur nog binnen de perken. (doet ventilator op hoogste stand nog voor de 112°C aanspringen.)
De hoge kostprijs om het te maken houdt me op dit moment nog tegen om het in orde te zetten. (complete ventilator unit op de radiator)
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
1320.....
Ik heb er overigens ook een 78 graden thermostaat inzitten, dus het koelwater komt rijdend nooit boven de 80 uit.
In onze trackcar duw ik een 75 graden thermostaat. We zijn nog aan het dubben om wellicht de radiateur in de kofferbak te plaatsen zonder bodem daar met pullfans eronder. Even de opties afwegen als het karretje hier is
Ik heb er overigens ook een 78 graden thermostaat inzitten, dus het koelwater komt rijdend nooit boven de 80 uit.
In onze trackcar duw ik een 75 graden thermostaat. We zijn nog aan het dubben om wellicht de radiateur in de kofferbak te plaatsen zonder bodem daar met pullfans eronder. Even de opties afwegen als het karretje hier is
- MrBean
- 4 op een rij!
Bericht
Waar heb je dan een offerte gekregen en wat mag je er grosso modo voor rekenen?
Als je spreekt over een hoge kostprijs?Dirkxke schreef:Mijne doet hetzelfde.
Waar heb je dan een offerte gekregen en wat mag je er grosso modo voor rekenen?
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors