Hi Alwin,
Er zijn al wat topics en dus antwoorden te vinden over dit onderwerp.
Ik zal de zoekfunctie even voor je raadplegen.
Trillen bij optrekken (na verlaging)
- marss
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nee, bij mij was het erg na twee weken weg ofzo en ik rij niet zo gek veel ..
marss
@ Peter; ik zei ook niet dat het zich snel oplostpeter schreef:Is bij ons na 10.000km nog niet weg hoor.marss schreef:idd, de homokineten ..... moet even inslijten en dan lost het zich zelf op (normaal gesproken) ...
marss

Nee, bij mij was het erg na twee weken weg ofzo en ik rij niet zo gek veel ..
marss
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wat ook kan helpen is het vervangen van de voorste ophangingsrubbers van de dwarsophanging weet ik uit eigen ervaring.
Een Mini met 70.000 km of meer kan versleten ophangingsrubbers hebben wat makkelijk te controleren is (zie eerste foto). Vervangen is niet makkelijk en het is dan ook beter om ze meteen te vervangen door Powerflex polyurethaan exemplaren die langer mee gaan. Dit is geen garantie dan het over is maar verminderd het trillen wel als je versleten rubbers hebt.
Als je homokineten al te ver versleten zijn zullen ze niet goed opnieuw inslijten op de nieuwe stand en zijn toch nieuwe aandrijfassen nodig.

Een Mini met 70.000 km of meer kan versleten ophangingsrubbers hebben wat makkelijk te controleren is (zie eerste foto). Vervangen is niet makkelijk en het is dan ook beter om ze meteen te vervangen door Powerflex polyurethaan exemplaren die langer mee gaan. Dit is geen garantie dan het over is maar verminderd het trillen wel als je versleten rubbers hebt.
Als je homokineten al te ver versleten zijn zullen ze niet goed opnieuw inslijten op de nieuwe stand en zijn toch nieuwe aandrijfassen nodig.

- D5R
- 4 op een rij!
Bericht
Dank jullie wel.
Geweldig dit forum
En Peter Bedankt voor het zoeken.
Zal het eerste eens een paar weken aanzien,
Berthil mooie foto’s maar waar zitten deze rubbers in de voorste draagarm??
En is Powerflex al weer uit de as herrezen, de jongens in Engeland hebben in november een zeer grote brand gehad.
Groeten Alwin
Geweldig dit forum

En Peter Bedankt voor het zoeken.
Zal het eerste eens een paar weken aanzien,
Berthil mooie foto’s maar waar zitten deze rubbers in de voorste draagarm??
En is Powerflex al weer uit de as herrezen, de jongens in Engeland hebben in november een zeer grote brand gehad.
Groeten Alwin
- Anto
- Be Mini
Bericht
Schudden bij optrekken
wat kan dit wezen : bij aanzetten durft de mini wat schudden op de voorwielen . Eens in 2de gaat het weg . Kan dit aan uitlijning of balancering van de wielen liggen ? Thanks
- spenki
- Sponsor
- Contacteer:
- ballooke
- Enthousiast
Bericht
Trillen bij optrekken, na verlaging
Sinds de verlaging trilt onze S fel bij het optrekken.
Na wat zoekwerk hier blijkt dit een bekend probleem te zijn bij een stevige verlaging.
Is dit te verhelpen?
Maar vooral, zal dit schade aan versnellingsbak of andere veroorzaken?
Na wat zoekwerk hier blijkt dit een bekend probleem te zijn bij een stevige verlaging.
Is dit te verhelpen?
Maar vooral, zal dit schade aan versnellingsbak of andere veroorzaken?
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Slijt er vanzelf wel uit 

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
De enige oplossing is minder laag rijden. Kan op zich niet veel kwaad, tenzij je echt extreem laag rijdt. Wordt zoals BMX al zegt vanzelf minder na een paar duizend kilometer...
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors