Re: Cooper S (R53) Sander (Ski/snowboard oplossing?)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

18 feb 2013, 19:23

En nu excuus aanbieden aan MINI! :mrgreen:

Mooi dat het weer gefixt is man, gelukkig valt het mee al kan ik me voorstellen dat zoiets frustrerend is :lol:
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

18 feb 2013, 20:02

Weer ellende... en nu nog vermoedelijk veel erger...

Aantal keren goed gestart, en tijdje rond gereden. Even genieten van de mini, en ineens op de snelweg een heel piepend en schrapend geluid uit de motor. Olie was prima op pijl.

Daarna rustig naar huis gereden, maar bij gas geven nog steeds een metaalachtig geluid.

Daarna weer proberen te starten, maakte de startmotor / vliegwiel een heel piepend geluid.
Daarna dood, weer alleen klak en geen starten.

Mijn vermoeden is dat er een tand van de starterkrans is afgebroken en daar een hoop schade heeft aangericht. Wellicht dat door een los stuk de startmotor steeds niet kan starten?

Ik ben zo bang dat het nu voor nog meer schade heeft gezorgd...
Wat kan ik nu nog doen?
Laatst gewijzigd door sander_r53 op 18 feb 2013, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

18 feb 2013, 20:06

:faint Het zit je niet mee man. Zal even helemaal niets doen en morgen de garage of dealer bellen want de kans dat je nu wat stuk maakt of erger maakt is groot lijkt mij
Laatst gewijzigd door Casper op 18 feb 2013, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 7217
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:19

18 feb 2013, 20:07

oe sander dat is zeker niet tof.. ik heb geen idee wat je kan doen. maar het is zeker geen leuk iets om dit mee te maken.. sterkte man!
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5253
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

18 feb 2013, 20:13

Damn kerel, dacht dat je het opgelost had. Wat een takkezooi weer..
Als je moet helpen met iets, laat maar weten!
Afbeelding
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

18 feb 2013, 20:18

Idd klote voor je! Hopelijk valt het allemaal mee voor je!!
Gebruikersavatar
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6369
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

18 feb 2013, 20:37

pfffff wat een ellende... Tja ik zou de dealer bellen. Kan wel iets maar dit zou mijn pet te boven gaan....
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

18 feb 2013, 20:45

Het is heel hard piepen bij druk opbouwen (gas geven).
Op constant toerental is het volgens mij niet. Lijkt dan, heel tegenstrijdig met het vliegwielprobleem, eerder vanuit de compressor te komen... Motor hield af en toe ook in. Ook bij stationair draaien leek hij wel eens te dippen.
Laatst gewijzigd door sander_r53 op 18 feb 2013, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

18 feb 2013, 21:06

Nee het is echt een soort piepend waterpomp geluid alleen dan meer metaalachtig..
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
Gebruikersavatar
Manick
Sponsor
Berichten: 1029
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:42

18 feb 2013, 21:09

mogelijk is de olie op die in je compressor zit aan de waterpomp kant

zie deze videohttp://www.youtube.com/watch?v=KLugkfUDY3c
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

18 feb 2013, 21:09

Zou het tandwiel in je supercharger dol zijn? Dan doet je waterpomp het namelijk niet meer.. (veel voorkomend probleem bij pre-FL chagers)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

18 feb 2013, 21:17

Nee dat kan niet. Dan zou de koelwatertemperatuur op moeten lopen en moest ik het vermogen ook kwijt zijn. Dat is niet het geval.
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

18 feb 2013, 21:21

Damn man, hoeveel pech kun je hebben? Zou niet weten wat het kan zijn, maar denk dat een dealer/Spenki om raad vragen geen slecht idee zal zijn..

Terug naar “Show your ride”