Berthil, de Blauwe (Azzurra)
- cooperke s
- Bijna verslaafd

- Locatie: Provincie Antwerpen(Belgie)
Bericht
,graag meer info over de combi van electrische waterpomp en gemodificeerde compressor Berthil
- Berthil
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Zuiden

Bericht

De inlaat aande kompresser zijde van de Sprintex is wat dat betreft over bemeten maar heeft ook last van een te kleine inlaat buis gezien de onderdruk die ik voorheen had.
Als ik het uit elkaar heb bekijk ik het nog even wat te doen.
Ik heb de inlaat van de kompressor vergroot en zal ook de inlaat buis vergroten. Als je de originele buis ziet snap je niet dat ze dat zo hebben kunnen maken. Als ik wat meer klaar heb zal ik wat foto's maken. Zal misschien niet zo heel veel schelen maar alle kleine beetjes helpen als er een 19% pulley op zitcooperke s schreef:,graag meer info over de combi van electrische waterpomp en gemodificeerde compressor Berthil
De inlaat aande kompresser zijde van de Sprintex is wat dat betreft over bemeten maar heeft ook last van een te kleine inlaat buis gezien de onderdruk die ik voorheen had.
Klopt maar ben er van uitgegaan dat de krukas niet teveel versleten is dus ga geen overmaat monteren.werner schreef:Moet je niet eerst de de speling opmeten zodat je weet welke overmaat schalen je nodig hebt voor je krukas?
Als ik het uit elkaar heb bekijk ik het nog even wat te doen.
- cooperke s
- Bijna verslaafd

- Locatie: Provincie Antwerpen(Belgie)
Bericht
Leuk Berthil,maar is er dan zoveel plaats op de compressor om de inlaat groter te maken?
Ben zelf ook aan het plannen om de inlaataanzuigbuis aan te passen.Wel niet de plastieke maar een custom one.Die aanzuigbuis is echt een knelpunt,and that's a understatement lol!
Zal ook voor een 19% gaan,maar wil wel fmic gaan,ook custom.
Gaat de W2A er terug op?
En je blijft voorlopig M45 rijden?
Ben zelf ook aan het plannen om de inlaataanzuigbuis aan te passen.Wel niet de plastieke maar een custom one.Die aanzuigbuis is echt een knelpunt,and that's a understatement lol!
Zal ook voor een 19% gaan,maar wil wel fmic gaan,ook custom.
Gaat de W2A er terug op?
En je blijft voorlopig M45 rijden?
- Berthil
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Zuiden

Bericht
Heb even een foto gemaakt van gemodificeerd (links) en origineel (rechts).
Ik denk dat goed te zien is dat de buisopening aan de linkerkant wel wat groter is geworden.
Dat heeft alleen zin als ook de aanzuigbuis zelf in diameter groeit dus die maak ik ook helemaal nieuw in carbon zoals gezegd. Naar de motor toe is er nog ruimte en ook naar boven door de elektrische waterpomp.

W2A is noodzakelijk met een 19% pulley, anders niet aan beginnen op de Ring denk ik.
De m45 ga ik zo dit seizoen mee rijden.
Ik denk dat goed te zien is dat de buisopening aan de linkerkant wel wat groter is geworden.
Dat heeft alleen zin als ook de aanzuigbuis zelf in diameter groeit dus die maak ik ook helemaal nieuw in carbon zoals gezegd. Naar de motor toe is er nog ruimte en ook naar boven door de elektrische waterpomp.

W2A is noodzakelijk met een 19% pulley, anders niet aan beginnen op de Ring denk ik.
De m45 ga ik zo dit seizoen mee rijden.
- cooperke s
- Bijna verslaafd

- Locatie: Provincie Antwerpen(Belgie)
Bericht
Leuk Berthil,alle beetjes helpen!
Kijk uit naar je setup met de elec.waterpomp.
Gaat de aanzuigbuis iets worden als die ene GP,waar je me eens foto's van hebt verstuurd? Die met de gemodificeerde cooper waterpomp?
Kijk uit naar je setup met de elec.waterpomp.
Gaat de aanzuigbuis iets worden als die ene GP,waar je me eens foto's van hebt verstuurd? Die met de gemodificeerde cooper waterpomp?
- Berthil
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Zuiden

Bericht
Zoiets maar wat meer gevormd naar daar waar ruimte is.
Ik ben overigens geen voorstander van FMIC, teveel drukverlies wat niet opweegt tegen de lagere IAT.
Wel veiliger voor je motor maar meer peekaas komen er niet.
Ik heb al veel pogingen gezien van Krumm, steeds met hetzelfde resultaat.
Ik ben overigens geen voorstander van FMIC, teveel drukverlies wat niet opweegt tegen de lagere IAT.
Wel veiliger voor je motor maar meer peekaas komen er niet.
Ik heb al veel pogingen gezien van Krumm, steeds met hetzelfde resultaat.
- BMX
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Dat is idd een behoorlijk verschil in de inlaat.
Prachtig dat je dit allemaal zelf doet!
Prachtig dat je dit allemaal zelf doet!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Berthil
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Zuiden

Bericht
Competition vliegwiel en clutch zit er in.

Nu nog de Quaife dif overzetten naar de nieuwe facelift versnellings bak en alles weer in elkaar zetten. Dan moet hij het weer een paar jaar uit kunnen houden op de Ring.
Sprintex heeft toegezegd een nieuwe unit te sturen maar ik ga eerst de standaard compressor met 19% pulley en nieuwe aanzuigbuis. Deze is klaar en goed gelukt, foto's volgen als het gemonteerd is.

Nu nog de Quaife dif overzetten naar de nieuwe facelift versnellings bak en alles weer in elkaar zetten. Dan moet hij het weer een paar jaar uit kunnen houden op de Ring.
Sprintex heeft toegezegd een nieuwe unit te sturen maar ik ga eerst de standaard compressor met 19% pulley en nieuwe aanzuigbuis. Deze is klaar en goed gelukt, foto's volgen als het gemonteerd is.
- sander_r53
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Nijmegen
Bericht
Weer interessant om allemaal door te nemen Berthil... Erg goed bezig...
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- Daveke
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- franklyn85
- Volledig MINI minded!

- Locatie: heemskerk
Bericht
Ik hoop voor je dat wat oplevert want is een hoop werk dus wat resultaat mag er zijn.
Ga je ook de inlaat naar het blok vergroten waar de schoepen zitten
Ga je ook de inlaat naar het blok vergroten waar de schoepen zitten
burn rubber not your soul


- Berthil
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Zuiden

Bericht
3 weken elke avond bezig geweest met die buis 
Inlaat kompressor is al gebeurd maar niet spectaculair groter, alle kleine beetjes helpen. De originele buis heeft een erg kleine opening daar waar de achterkant van de ventilator zit. Kleiner dan de opening van de gasklep.

Inlaat kompressor is al gebeurd maar niet spectaculair groter, alle kleine beetjes helpen. De originele buis heeft een erg kleine opening daar waar de achterkant van de ventilator zit. Kleiner dan de opening van de gasklep.

Onze sponsors













