Hallo allemaal!
Sinds kort rij ik een mini one cabrio uit 09-2008. Deze trilt heel erg op snelheden tussen de 100 en 140 km/uur. In eerste instantie dacht ik dat de banden niet goed gebalanceerd waren, dus ben ik naar een universele garage gegaan om ze te laten balanceren. Dit scheelde wel iets, maar het trillen was nog lang niet over! De man van de garage dacht dat het aan de aandrijfassen zou kunnen liggen, maar om dat 100 % zeker te weten moesten er nieuwe op, en dat grapje zou dan 460 euro per kant gaan kosten. Het enige probleem met de aandrijfassen zou zijn dat het bewegende deel (ik weet er de officiële term niet voor) uitgesleten zou zijn, en er dus speling op zou zitten. Normaal geloof ik een vakman gelijk op zijn woord, maar mijn mini heeft nog maar 19.500 km op de teller zijn, dit lijkt me heel snel!
Zijn er nog andere problemen die dit getril zou kunnen veroorzaken, of weet er iemand waar ik alleen dat bewegend onderdeel kan bestellen, de rest van de as is namelijk nog een goede staat!
Alvast bedankt!
Roderick Vermeer
Trillende auto
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Trillende auto
Er kan ook een hoogteslag in de band zitten. Dit is niet te zien op een balanceermachine.
In sommige gevallen kan het eruit gerold worden. Dan moet je bij een specialist laten doen.
In sommige gevallen kan het eruit gerold worden. Dan moet je bij een specialist laten doen.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- JosCountrymanCooper
- Bijna verslaafd
Bericht
Re: Trillende auto
De aandrijfassen zijn wel het laatste onderdeel wat je gaat vervangen bij een trilling.
Eerder kan je nog aan de wiellagers denken, maar ik zou het toch eerst in de banden of de velgen zoeken.
Zijn de wielen al gecontroleerd op onrondheid ( hoogteslag)? Dat kan een veel grotere trilling geven dan onbalans.
Eerder kan je nog aan de wiellagers denken, maar ik zou het toch eerst in de banden of de velgen zoeken.
Zijn de wielen al gecontroleerd op onrondheid ( hoogteslag)? Dat kan een veel grotere trilling geven dan onbalans.
- Manick
- Sponsor
Bericht
Re: Trillende auto
je kan evt de wielen wisselen van voor naar achter en visa versa. Dat bewegende deel wat je bedoelt ik dat dat het de Homokineet is, maar lijkt me stug dat deze defect is gezien de km stand.
Hoogte slag in de band is JUIST te zien door een balanceermachine, kijk ook even hoeveel lood er op de wielen is geplakt. Een wiel kan gebalanceerd zijn maar dat ook zijn met 60+ gram lood op het wiel
wat ik als eerste zou doen is de wielen wisselen kan je dat uitsluiten, met remmen geen gekke trillingen?
gr. Manick
Hoogte slag in de band is JUIST te zien door een balanceermachine, kijk ook even hoeveel lood er op de wielen is geplakt. Een wiel kan gebalanceerd zijn maar dat ook zijn met 60+ gram lood op het wiel
wat ik als eerste zou doen is de wielen wisselen kan je dat uitsluiten, met remmen geen gekke trillingen?
gr. Manick
- Vermeer
- Leerling Mini lid
- Locatie: Tilburg
Bericht
Re: Trillende auto
Met remmen geen gekke trillingen inderdaad, ik zal vanmiddag eens kijken of ik de voor- en achterbanden om kan wisselen, en hoeveel lood er op de velgen is geplakt. Ik ben vergeten te melden dat het trillen stopt zodra ik de koppeling in trap, dit zou (met mijn logica) betekenen dat het probleem niet zo zeer in de wielen zit, maar ergens anders?
In ieder geval al super bedankt voor alle reacties tot nu toe, ik ga het zeker uitproberen!
In ieder geval al super bedankt voor alle reacties tot nu toe, ik ga het zeker uitproberen!
- Vermeer
- Leerling Mini lid
- Locatie: Tilburg
- JosCountrymanCooper
- Bijna verslaafd
Bericht
Re: Trillende auto
Dan zit het idd. ws. in de aandrijving.
Is de Mini ook verlaagd ? Dan krijg je ook trillingen in de assen.
Is de Mini ook verlaagd ? Dan krijg je ook trillingen in de assen.
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Trillende auto
Alleen tussen de 100 en 140?
Dan zou het zelfs een schokdemper kunnen zijn. Je moet een werkplaatschef/monteur laten rijden. Want er zijn te veel componenten die een trilling kunnen veroorzaken.
Je kan ook een andere bandenspanning pakken, iets hoger. 0,2bar kan al verschil maken.
Banden van voor naar achter is ook een idee. Als de trilling dan verplaatst, zit het in de banden.
Dan zou het zelfs een schokdemper kunnen zijn. Je moet een werkplaatschef/monteur laten rijden. Want er zijn te veel componenten die een trilling kunnen veroorzaken.
Je kan ook een andere bandenspanning pakken, iets hoger. 0,2bar kan al verschil maken.
Banden van voor naar achter is ook een idee. Als de trilling dan verplaatst, zit het in de banden.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors