Ik lees her en der in topics dat er verschillende Parklane's zijn die last hebben van een snerpende fluittoon bij hogere snelheden:
- Ik wil wel eens weten wie er nou allemaal last van heeft
- bij welke snelheden
- wat je of de dealer er aan gedaan heeft:
- Nquire
- soms vanaf 120, bijna altijd vanaf 150 km/u.
- alles afgeplakt aan de buitenkant, ramen, bumper, hitteschild bij de motor vastgezet: rubbers nagekeken
- dealer kan het niet vinden
Inventarisatietopic "fluitend geluid bij Parklanes"
- Nquire
- 4 op een rij!
- parklaneworks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Eelke
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Zou het aan de chromen spiegels liggen of toch aan aan de lounge-stoelen of het chroom-pakket in het interieur?
Op zich is een Park Lane natuurlijk gewoon een '06 Mini als elke andere. Chromen spiegels zou misschien nog kunnen (als er iets scheef zit ofzo..?), wat ik wel een interessante kandidaat vind zijn de Bridgespoke velgen, da's iets wat de meeste Park Lanes hebben en de meeste andere Mini's niet. En wielen zouden in bepaalde gevallen wel dat soort symptomen kunnen geven.
Misschien nuttig om erbij te vermelden of je die velgen ook hebt, c.q. in hoeverre je auto afwijkt van "standaard" Park Lane. Ik heb een Checkmate, die technisch grotendeels gelijk moet zijn aan de Park Lane, maar probleem klinkt voor mij niet bekend (geen Flamespoke velgen zoals standaard op de Checkmate, maar S-Spoke).

Op zich is een Park Lane natuurlijk gewoon een '06 Mini als elke andere. Chromen spiegels zou misschien nog kunnen (als er iets scheef zit ofzo..?), wat ik wel een interessante kandidaat vind zijn de Bridgespoke velgen, da's iets wat de meeste Park Lanes hebben en de meeste andere Mini's niet. En wielen zouden in bepaalde gevallen wel dat soort symptomen kunnen geven.
Misschien nuttig om erbij te vermelden of je die velgen ook hebt, c.q. in hoeverre je auto afwijkt van "standaard" Park Lane. Ik heb een Checkmate, die technisch grotendeels gelijk moet zijn aan de Park Lane, maar probleem klinkt voor mij niet bekend (geen Flamespoke velgen zoals standaard op de Checkmate, maar S-Spoke).
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
- CP
- Nieuw Lid
Bericht
fluitend geluid Park Lane
Ik heb mijn PL cooper nu drie weken en inderdaad afgelopen zondag zo rond de 160km een geluid lijkt wel vanuit boven de voorruit. Bij "normale"wind echter geen last.
Ga er wel op letten want bij mijn vorige cooper S had ik geen last van dergelijke geluiden.
Ga er wel op letten want bij mijn vorige cooper S had ik geen last van dergelijke geluiden.
- mikev
- One wheel wonder
Bericht
Ja hoor hier nog een ParkLane met een mooie fluit bij hoge snelheden.
Zie ook topic http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... highlight=
Iemand ook nog last van trillende bestuurdersspiegel?
Zie ook topic http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... highlight=
Iemand ook nog last van trillende bestuurdersspiegel?
- PPCS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Heb dus zoals gezegd vanaf ongeveer 180 de fluit. Heb er zowel bridge spokes, S spokes als webspokes onder gehad en geen verandering. Tevens heb ik royal grey spiegels.....
Het zit ergens bij de voorruit ruitenwissers motorkap, ventilatie gaten enz.
Het zit ergens bij de voorruit ruitenwissers motorkap, ventilatie gaten enz.
- Nquire
- 4 op een rij!
- wiebelgroen
- One wheel wonder
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors