Airbag lampje

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Pasha
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Zou je voor mij het airbaglampje kunnen resetten.

19 mar 2013, 22:31

Zou je voor mij het airbaglampje kunnen resetten?

Ik hoor graag van je.

m.vr.gr.
ron
Capelle aan den IJssel
Rein schreef:Vandaag m'n airbag-lampje-resetter binnengekregen. Werkt perfect. Mijn vriendin is niet zo lang als ik ben :D, scheelt 30cm, en dus moet de stoel vaak van voren naar helemaal naar achter. Zoals bekend is de stekkerverbinding onder de stoelen niet echt best. De foutcode was dan ook inderdaad een van het type bekabeling bestuurdersstoel.
Na een reset is he lampje uit. Scheelt een boel geld bij de dealer.

Mochten er mensen zijn die hun lampje ook willen laten resetten, laat maar horen, we kunnen het altijd proberen. Ik woon in tilburg
Birraio
One wheel wonder
One wheel wonder

Re: Airbag lampje

08 jul 2013, 17:54

Vorig jaar de post hier ook al eens gezet, toen naar Heerenveen gereden en heeft deroo mijn stekkers doorgeknipt, gesoldeerd en de computer gereset. Echter het lampje bleef branden.
Van de week nieuw voorraam bij de Nederlandse BMW dealer laten plaatsen en gelijk gevraagd of ze het lampje konden resetten of dat ze konden kijken waar het aan lag.
Nu schijnt het inderdaad (al eerder gevraagd bij de Duitse dealer) aan de stuurairbag te liggen.
Is daar ook zo'n modificatie toe te passen door de stekker eruit te halen en door te solderen?
Hoor het graag!
Only Black... R56 Cooper S N18 Midnightblack
R56 Cooper S N14 Astroblack
Angelie
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Definitieve oplossing brandend airbaglampje

09 dec 2014, 17:01

Hoi Minilovers,

Sinds anderhalf jaar brandt mijn airbaglampje zonder reden. Inmiddels alles bekeken, doorgelicht, nagelopen enz. Alles zoals beschreven in alle forums, niets helpt. Mits ik naar Mini dealer ga en alles zo beetje laat vervangen tegen belachelijke prijzen. Is er echt geen oplossing? Ik irriteer me mateloos aan dat lampje.... Is het bijvoorbeeld mogelijk lampje uit km teller te halen? Zo, ja heeft iemand hier ervaring mee? Ik woon in de omgeving van Eindhoven. Wie kan me helpen....
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 dec 2014, 17:15

Even uitlezen en resetten lost het probleem vaak tijdelijk op, 8/10 keer zijn de stekkers gewoon slecht onder de stoel, laat deze doorsolderen en dan een reset en dan blijft die uit!
Bartman
One wheel wonder
One wheel wonder

09 dec 2014, 20:25

Bij mij verdacht de dealer de ontkoppelaar op de accu, maar kon geen zekerheid geven. Stoelstekkers had ik al gesoldeerd.
Dus stekker van de ontkoppelaar afgetrokken en een weerstandje (weet de waarde niet meer maar dacht iets van 1,2 ohm) geplaatst. Laten resetten en nooit geen last meer gehad.
Vet fun zo'n Cooper-S!!
Angelie
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

10 dec 2014, 13:31

Bedankt Boris,Koosie en Bartman, mijn eigen garage kan het wel uitlezen maar niet resetten ( geen officiële dealer) kan dat kloppen? Moet ik daarvoor naar mini garage of zijn er nog andere opties? Goedkoper;-)
Angelie
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

10 dec 2014, 13:44

Oké, bedankt Boris. Heeft iemand deze toevallig in de buurt van Eersel/Eindhoven?
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 dec 2014, 14:15

Angelie schreef:Oké, bedankt Boris. Heeft iemand deze toevallig in de buurt van Eersel/Eindhoven?
Angelie, ik heb een resetter en werk in Eindhoven dus kan hem wel een keer meenemen. Dan wel zelf even de kabels doorsolderen of andere stekkers erop zetten. Kan ik in principe ook voor je doen maar dan wordt het een ritje naar Beesel voor je :D

ps toch wel raar dat jouw garage wel kan uitlezen maar niet resetten ... mijn Autel apparaatje kostte destijds vgl mij niet zo heel veel en daarmee kan ik uitlezen en resetten.
Angelie
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

11 dec 2014, 17:06

Bedankt Ginoceros voor je aanbod! Ik heb morgen nog een afspraak staan bij een garage die zegt het te kunnen oplossen. Ik ben benieuwd..... Mocht dat niet lukken ga ik graag op je aanbod in.
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

11 dec 2014, 17:57

:icon_top: :icon_top:

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”