NewMINIclub goes....... THE ALPS (inschrijving gesloten)

Marcel1973
4 op een rij!
4 op een rij!

Re: NewMINIclub goes....... THE ALPS

17 jan 2015, 11:31

Heb de grensovergangen Duitsland, Zwitserland en Italie vaak gehad.

Enige controle is eigenlijk alleen bij de bekende grensposten zoals Basel en Gotthard. Ga je via San Bernardino, zat ik vanuit Italie zo in Oostenrijk zonder een controle gehad te hebben. Net als kleine plaatsen. Ga je via Lörrach door het centrum van Basel, zie je ook geen controle. Of te wel, de toeristische plekken controle, anders vrijwel niet.

Houd ook ff rekening met de aankoopbon van het vignet. Willen ze nog wel eens om vragen...
Kopen aan de grens is slechte optie. Ze rekenen in hun voordeel met Franken en Euro's. je mag in euro betalen en krijgt paar stuiversbib franken terug. Niet doen dus.

Helaas kan ik niet mee. Als eigen baas, kan ik de agenda nog niet goed inschatten in die periode. Lijkt er nu op dat we weer nieuw project gaan opstarten. Dan heeft een dag te weinig uren en een week te weinig dagen...
Mini Cooper S | R53
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 jan 2015, 12:50

Wat is de boete?
Marcel1973
4 op een rij!
4 op een rij!

17 jan 2015, 17:26

BurnoutBram schreef:Wat is de boete?
CHF 200 (ongeveer EUR 200 nu) plus de kosten van aanschaf vignet.
Mini Cooper S | R53
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

17 jan 2015, 19:29

nielz schreef:vignet heb je toch alleen nodig op de autosnelwegen ?? Via bergpass binnen rijden en ook terug buiten rijden, Zo hebben we vorig jaar ook 1 dag met de mini in Zwitserland rond gereden.
Bedoel je dat als je eenmaal in het land zit geen automatische controle krijgt?
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

17 jan 2015, 19:33

Zeg maar nee dan krijg je er 2.....

Koen Matthys gaat mee van de Belgische MINIACS. En ook zijn zoon en vriendin gaan mee met hun eigen MINI :icon_top:
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 jan 2015, 19:39

Gezellig !! (eat)
Marcel Always Open
Cabrio-King

17 jan 2015, 21:36

Het slimste is om je vignet (of duitse milieusticker) aan de binnenkant van een L-hoes te plakken. Die kun je dan op maat knippen en op de gewenste datum aan de binnenkant van je raam plaatsen (en weer verwijderen). Altijd mét tape vastplakken want anders vliegt die het raam uit als je door een bocht gaat.

Ik ben na Mini United 2012 door Oostenrijk teruggereden zonder ook maar een keer een snelweg te zien, en hoefde dus ook geen vignet te gaan kopen. Maar ik weet niet of dat in Zwitserland ook mogelijk is, en of onze route daar dat toelaat. Ik maak me er nu nog niet druk over zulke zaken, we hebben nog 8 maanden de tijd!

Ik weet niet of er mensen zijn die nog in Duitsland wat gaan doen na afloop, maar als je in sommige steden bent moet je een milieusticker hebben. Als je bijvoorbeeld in München naar BMW-Welt gaat bezoeken, kan het zonder milieuzone als je vanaf de juiste snelweg aan komt rijden. Kom je vanaf de andere kant, rijd je wel door de milieuzone en heb je wel de sticker nodig.

Je moet een vignet of milieusticker nooit te vroeg kopen, ze zijn autogebonden en wie weet rijdt je tegen die tijd wel in een andere auto!
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
mimi2206
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:

18 jan 2015, 06:05

Het milieu Vignet van Duitsland hebben wij gewoon gratis gekregen bij Duitse Mini Dealer . moest alleen inschrijvingsbewijs even laten zien . en Vignet werd gelijk gemaakt.( bij Skoda koste het 5 euro )
One life, live it

Afbeelding
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

18 jan 2015, 08:30

Marcel1973 schreef: Enige controle is eigenlijk alleen bij de bekende grensposten zoals Basel en Gotthard. Ga je via San Bernardino, zat ik vanuit Italie zo in Oostenrijk zonder een controle gehad te hebben. Net als kleine plaatsen. Ga je via Lörrach door het centrum van Basel, zie je ook geen controle. Of te wel, de toeristische plekken controle.
Planning was bij Basel de grens over te gaan. We zouden eventueel bij Lörrach de grens over kunnen maar als we door Zwitserland rijden met 30 MINI's denk ik dat we behoorlijk opvallen.
Ik neem voor die €30 het risico niet en verkoop het vignet na de trip voor 10-15€ weer op MP.
H en S
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jan 2015, 18:26

Het is nu definitief. Ik heb net het aanmeldingsformulier teruggestuurd. Als de baas van Sabine nu nog nee zegt dan ben ik bang dat ik vanaf september alleenverdienr ben. :D
Afbeelding

Mini Cooper S Countryman All4, F60. S Cabrio F57, Mini Cooper One, Mini Countryman Cooper S All4, Mini Cooper S Cabrio R57
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

18 jan 2015, 19:32

2de set formulieren gaan eind van de maand naar de hotels dus je hebt nog ff Hans.
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

20 jan 2015, 08:23

Nog 39 dagen om je in te schrijven voor deze trip.
Nog 232 dagen voor we vertrekken!!

De organisatie zorgt zelfs dat de deelnemers na afloop een blijvend aandenken krijgen!
H en S
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jan 2015, 08:43

Mijn eerste hotelbevestiging is ook binnen. Ik heb net een berichtje van Hotel Corona ontvangen. Ook is de vakantieaanvraag van Sabine goedgekeurd, iw blijven dus tweeverdieners vanf september. :D
Afbeelding

Mini Cooper S Countryman All4, F60. S Cabrio F57, Mini Cooper One, Mini Countryman Cooper S All4, Mini Cooper S Cabrio R57
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jan 2015, 08:49

louisvdd76 schreef:Nog 39 dagen om je in te schrijven voor deze trip.
Nog 232 dagen voor we vertrekken!!

De organisatie zorgt zelfs dat de deelnemers na afloop een blijvend aandenken krijgen!
Krijgen we een tattoo? :D

Terug naar “Events 2015”